t.error- your fear is an external object
Hungarian Cultural Center
Otvaranje: 19. veljače u 19h, 447 Broadway, 5th Floor, New York, NY.
Izložba će biti otvorena do 2. svibnja 2009.
Umjetnici/e: Siemon Allen, Francois Bucher, Juan Manuel Echavarria, Ágnes Eperjesi, Rainer Ganahl, Attila Hetesi, Alia Hassan-Khan, Pia Lindman, Carlos Motta, Renata Poljak, Andrea Schneemeier, Jari Silomaki, Xaviera Simmons, Dezső Szabó, János Sugár, Zsolt Vásárhelyi, Bryan Zanisnik. Curators: Anikó Erdősi, Attila Hetesi
Nasilje - duboko ukorijenjeni ljudski instinkt, jedna je od najvažnijih tema u visualnoj kulturi cijele ljudske povijesti.
Danas, u suvremenim zapadnim društvima sve više raste strah od smrti kojeg mediji masovne kulture kroz interpretaciju i reprezentaciju eksploatiraju te manipuliraju naš odnos prema nasilju.
Kroz radove internacionalnih umjetnika koji dolaze iz različitih socijalnih i društvenih konteksta, izložba se fokusira na psihološke učinke nasilja i terora koji počinju sve više dominirati medijima i našim svakodnevnim životima.
Sedamnaest međunarodnih umjetnika i umjetnica propituju osobne odnose prema nasilju, strahu i vizualnim stimulacijama u doba kada je medijski prikaz nasilja potpuno otuđen i iskrivljen.
Hrvatska umjetnica Renata Poljak u sklopu newyork-ške izložbe prikazat će film "Velika očekivanja", koji je u 2006. godini osvojio tri nagrade: za najbolji kratki film na festivalu BlackBox u Berlinu, drugu nagradu na Mediteran Film Festivalu u Širokom Brijegu, te za najbolji film u domaćoj konkurenciji na 4. Tabor Film Festivalu.
"Velika očekivanja", koji je nastao prema autoričinome scenariju, razmišljajući o ljudskoj bezobzirnosti i rađanju hibridnog pseudourbanog konteksta, umjetnica je uočila veze i prepletanje obiteljskih odnosa, arhitektonskoga urbicida, koji se događa u Splitu i njegovoj široj okolici, te nasilja na stadionima, koje je naposljetku dovelo do incidenta zabilježenog u crnoj kronici dnevnih novina.
Nasilje, nekoć "opravdano" ratom, poprimilo je novi oblik u graditeljstvu. Velike kuće zaklanjaju male i postaju sve veće i ružnije. Mentalitet zasićen turizmom, pohlepom, bezobzirnošću, negacijom svake tradicije nastavak je nasilja i odraz novog ukusa koji se pojavio u poslijeratnoj Hrvatskoj, a odražava se upravo u kućama novonastalih bogataša." Kroz prizmu osobne pripovijesti, Renata Poljak upozorava na rađanje novoga morala koji postaje kolektivno prihvaćen.
Leila Topić izvadak iz eseja "Na dvoru tranzicijskoga kralja" iz kataloga "Pogled" Renata Poljak, 2005.
Ovdje možete komentirati članak