Zagrebačka zajednica tehničke kulture, Zagrebački foto kino savez i Autorski studio - fotografija, film, video organizirali su zajedničko predstavljanje ili akciju dva veterana fotografije i filma (i profesionalna televizijska snimatelja) što je u galeriji Vladimira Horvata i kino dvorani na Trgu žrtava fašizma 14 u Zagrebu, u prisutnosti brojnih prijatelja i poštovalaca, održano 10. prosinca 2019.
Predstavili su se Damir Alter Matijević, rođen 1963. u Gospiću, gdje je završio osnovnu i srednju školu i počeo se 1980. baviti fotografijom, a dolaskom na studij Strojarstva i brodogradnje u Zagrebu 1984. stao i sudjelovati na zajedničkim izložbama u organizaciji Foto saveza Hrvatske, i Milan Bukovac, rođen 1958. u Zadru, u kojem se 1975. autorski počeo baviti amaterskim filmom, kao član kino sekcije u petom razredu osnovne škole i Kino kluba Zadar, od 1977. bio član Kinokluba Zagreb u kojem je ostvario veliki broj animiranih, dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, a od 1988. i su-režirao i montirao na TVZ-u/HTV-u, najčešće s Tomislavom Vereš.
Photo by Krasnodar Peršun
Od 1994. radi kao snimatelj na HRT-u snimajući između ostalih Tajanstvenu Hrvatsku redatelja Gordana Stojića, animiranu seriju Sveci redatelja A. Bassija, seriju dokumentarnih filmova redatelja Lawrenca Kiirua i druge. Jedan je od najvažnijih autora eksperimentalnoga filma i videa u drugoj polovici osamdesetih, s međunarodnim ugledom. Značajniji radovi su mu Energy of tape (1992., Zlatna medalja na Međunarodnom festivalu UNICA), Touch (1993.), Zapping (1994.), Multiplication (1994.), Enernergy (1994.), The life goes on (1994.), Link (1995.); Back home (1995./96.), Sonata za Ernesta G. (1997.), Nešto osobno (1997.), Tour retour 1999. –2000. (2000.), Vlasta je završila posao i rano legla (2001.), Circle (2003.), Mind games (2003./4.), Dani slave (2005.) i Brodovi ne pristaju (2007.). Sudjelovao je, između ostalih, na međunarodnim festivalima u Grazu, Manchesteru, Achenu, Desau, Berlinu, New Yorku, Bourgesu, Londonu, Edinburgu, Kopenhagenu, Ljubljani, Varšavi, Roterdamu, Budimpešti, Torontu, Beogradu, Subotici i Trstu. Dobitnik je nagrade Oktavijan za eksperimentalni film 1995. i 1997.
Niz je godina bio tehnički tajnik Kino saveza Hrvatske/Hrvatskog filmskog saveza, kao predavač ili demonstrator održao niz filmskih i video tečaja, bio više godina voditelj filmskih radionica na Međunarodnom festivalu djeteta u Šibeniku, a 1992. osnovao Autorski studio – fotografija, film, video. Završio je Studij filma, televizije i novih medija. Radovi su mu uključeni u gotovo sve retrospektivne programe i antologije hrvatske avangarde. Član je međunarodnog udruženje animatora ASIFA i Hrvatskog društva filmskih djelatnika.
Alter je 1987. počeo objavljivati fotografije u časopisima Mladina, Mladost, Quorum, Godine, Oko i Polet, gdje je 1989. postao i urednikom fotografije, a iste godine se upisao na Odsjek filmskog i TV-snimanja na zagrebačkoj ADU. Od 1993. je kamerman na HRT-u. Sudjelovao je i osvajao nagrade na brojnim zajedničkim izložbama fotografije kod nas i u inozemstvu, imao i niz samostalnih, fotografirao performance Tomislava Gotovca i autorski sudjelovao (pa i tu dobivao nagrade) na Hrvatskom festivalu jednominutnog filma u Požegi i Reviji filma kratke forme Autorskog studija. Jedan je od osnivača i dugogodišnji voditelj foto izložbi kamermana HRT-a. Fotografijama je opremio i niz knjiga raznih autora.
Za svoje zajedničko predstavljanje odabrali su izbor Alterovih fotografija iz ciklusa Erotica obcura, Snoviđenja, Svjetlopisi te Zaje i Bani naslovljen Osamdesete odnosno premijerno prikazivanje Bukijevog 43 minute dugog dokumentarnog filma U potrazi za zaboravljenim vremenom koji je posvećen sisačkom fotografu Miroslavu Arbutini Arbi.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com