Irena Paulus
AUDIOVIZIJA HRVATSKOGA FILMA
Primjeri suvremene skladateljske prakse
Autor |
Irena Paulus |
|
Naslov |
AUDIOVIZIJA HRVATSKOGA FILMA Primjeri suvremene skladateljske prakse |
|
Impressum |
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 2024. Edicija Rakurs |
|
Materijalni opis |
308 str, meki uvez, ilustrirana |
|
ISBN |
ISBN 978-953-7033-77-4 |
|
CIP zapis je dostupan u računalnome katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem 001242849. |
UREDNICA:
Diana Nenadić
DIZAJN, PRIJELOM I GRAFIČKA OBRADA
Studio Hrvatin
TISAK
Tiskara Zelina, listopad 2024.
Peta knjiga muzikološko-filmoloških studija Irene Paulus prikaz je filmske glazbe u Hrvatskoj od 1980-ih do danas i svojevrsni nastavak autoričine prve knjige Glazba s ekrana. Hrvatska filmska glazba od 1942. do 1990. godine, ujedno i prve stručne publikacije na hrvatskom jeziku koja se sustavno bavila filmskom glazbom.
Dok je prva knjiga posvećena prvoj i drugoj generaciji hrvatskih filmskih kompozitora, Audiovizija hrvatskoga filma otkriva kompozicijsko-tehničke postupke skladatelja srednje i mlađe generacije – Alena i Nenada Sinkauza, Mate Matišića, Dalibora Grubačevića i Igora Para, ali i dvojice veterana – Tomice Simovića i Alfija Kabilja, koji su najavili nove trendove u filmskoj glazbi i nagovijestili primjenu danas neizostavne digitalne tehnologije.
Kroz portrete skladatelja, razgovore s njima i prikaze njihovih partitura za pojedine filmove, knjiga daje uvid u žanrovsku raznolikost suvremene primijenjene glazbe u Hrvatskoj.
Knjiga Irene Paulus dragocjen je pokušaj mapiranja ovdašnje audiovizualne suvremenosti. I to upravo “audiovizualne”, budući da autorica filmsku glazbu razmatra u širem sklopu koji, slijedeći Michela Chiona, naziva “audiovizijom”. Ta orijentacija omogućila joj je razabrati da poneke od filmskih poetika što ih u knjizi predstavlja snagu crpe upravo iz toga da razdjelnice između “glazbe”, “zvuka”, “govora” i “tišine” dovode u pitanje i čine nejasnima. Autoričine minuciozne analize u ovakvim slučajevima otkrivaju slojeve filmova koji bi promaknuli manje pažljivom uhu i oku.
Dalibor Davidović
U znalačkim razgovorima Irene Paulus s kompozitorima i istrażivačima doznaje se mnogo supstancijalnog o prirodi rada na filmskoj glazbi, o opredjeljenjima kompozitora, o njihovim pojedinačnim rješenjima. A njezine „detaljne analize“, odnosno „analize primjera“ (case studies) pojedinih filmova, tj. njezine interpretacije zvukovno-filmske strukture izabranih filmova, čine ključni muzikološki i filmološki prilog našoj znanosti o umjetnosti.
Hrvoje Turković
Knjigu možete naručiti ili kupiti |
|
Adresa |
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
Tuškanac 1, HR - 10000 ZAGREB |
|
Telefon/Fax |
(385 01) 48 48 771, 48 48 764 |
|
E-mail |
iva.harandi@hfs.hr |
|