Paul Schrader
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
Autor |
Paul Schrader |
|
Naslov |
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila |
|
Impressum |
Hrvatski filmski savez, studeni 2022. Edicija: Rakurs br. 19
|
|
ISBN |
ISBN – 978-953-7033-72-9 |
|
CIP zapis je dostupan u računalnome katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem 001152967. |
S engleskog prevela: Ivana Ostojčić
Naslov izvornika
Transcendental Style in Film: Ozu, Bresson, Dreyer, by Paul Schrader
With a New Introduction: Rethinking Transcendental Style
© 2018 by the Regents of the University of California
Hrvatski prijevod tiskan je s dopuštenjem nakladnika knjige na engleskom jeziku, University of California Pressa. Sva prava pridržana.
Paul Schrader objavio je knjigu Trasncendental Style in Film: Ozu, Bresson, Dreyer 1972. godine kao mladi kritičar, a prije nego što će postati jedan od najistaknutijih filmaša tzv. novog Hollywooda. Njegova daljnja reputacija kao scenarista Taksista i Razjarenog bika te redatelja Američkog žigola i Plavog ovratnika dodatno će cementirati status ove knjige kao jedne od kultnih filmoloških knjiga svoga razdoblja.
Schrader u ovoj studiji analizira način na koji se autori filmskog modernizma hvataju u koštac s transcendentnim, duhovnim i religioznim u filmu. Pri tom se laća opusa trojice velikana autorskog filma: Japanca Yasujira Ozua, Francuza Roberta Bressona te danskog klasika nijemog i zvučnog filma Theodora Dreyera. U njihovim filmovima nalazi zajedničku točku, ono što prepoznaje kao „transcendentni stil“. Opisuje ih stilskom analizom, smješta u kontekst specifičnih duhovnih i religijskih tradicija ‒ od zena, haikua i japanskog akvarela, preko bizantinskih ikona do gotičkih katedrala. Radi to višestruko eruditski ‒ kao upućeni filmolog i znalac povijesti filma, ali i povijesti zapadne i istočne umjetnosti, oslanjajući se pritom i na teologiju.
Schrader je izvornu knjigu iz 1972. kasnije proširio i nadogradio u izdanju iz 2018, na kojem se temelji hrvatski prijevod. U toj nadopuni analizira Tarkovskog te prati nastavljače transcendentnog stila u filmu 21. stoljeća, uključujući predstavnike tzv. slow cinema od Argentine, preko Filipina do Rumunjske. Pritom pokušava dati i tipologiju otklona od pripovjednog u suvremenom filmu koja je relevantna za današnju filmsku kritiku.
(iz recenzije Jurice Pavičića)
Knjigu možete naručiti ili kupiti |
|
Adresa |
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
Tuškanac 1, HR - 10000 ZAGREB |
|
Telefon/Fax |
(385 01) 48 48 771, 48 48 764 |
|
E-mail |
iva.harandi@hfs.hr |
|
Cijena |
22,00 EUR (165,75 kn) |