Hrvatski Filmski Ljetopis

Facebook HFS

Hrvatski filmski ljetopis

Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.

Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).

Hrvatski filmski ljetopis - 120 / 2024.

U ovom broju

Novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (208 stranica) donosi bogat tematski blok posvećen dokumentarnom filmskom stvaranju – Luka Knežević raspravlja o dokumentarnoj funkciji filmskog prostora, Marin Lisjak piše o žanru putopisa na primjeru dokumentarne serije Idiot u inozemstvu, a Aleksandar Ćuković i Radenko Šćekić analiziraju političku propagandu u različitim formama crnogorske videoprodukcije. Temat donosi i nekoliko zanimljivih eseja – Iva Rosandić daje pregled poetika recentne regionalne dokumentaristike, Janko Heidl bavi se dokumentarnim djelima Martina Scorsesea, a Milan Zaviša donosi osobni zapis posvećen filmu Kroćenje vrta gruzijske redateljice Salomé Jashi.

Novi Ljetopis donosi i esej Velimira Grgića o redateljskom opusu velikoga tajvanskog redatelja Edwarda Yanga, Lejla Panjeta propituje odnos znanosti i znanstvene fantastike u nizu filmova i serija, a Marko Paradžik predstavlja posebnosti televizijske adaptacije serije romana Fondacija Isaaca Asimova.

U novom smo broju popratili i nova izdanja Zagreb Film Festivala i Festivala mediteranskog filma Split, a osvrtima na domaće festivale pridružujemo i preglede Sarajevo Film Festivala te 81. filmskog festivala u Veneciji. U rubrici "Novi filmovi" možete pronaći i trinaest eseja suradnika različitih generacija, o filmovima hrvatske produkcije (Čovjek koji nije mogao šutjeti N. Slijepčevića, Proslava B. Ankovića…), ali i novim radovima Alberta Serre, Pedra Almodóvara i Roberta Eggersa. U ovom su broju prikazane i tri značajne knjige: zbirke eseja o umjetnosti stripa Midhata Ajanovića i Tomislava Čegira te djelo o filmskom modernizmu Nikice Gilića.

DOKUMENTARIZAM

O dokumentarnoj funkciji filmskog prostora
Idioti u inozemstvu: putovati s Gervaisom, Merchantom i Pilkingtonom
Crna Gora: Politički propagandni narativ kroz videoprodukciju
Sakupljači zametnutog sjećanja – regionalna dokumentaristika
Koloraturno razbijanje forme – o tri dokumentarna djela Martina Scorsesea
Na putu ka veštačkom raju – Kroćenje vrta Salomé Jashi

ESEJI

Edward Yang i tajvanski novi val
Božiji plan: AI – Veliki plagijator

FESTIVALI I REVIJE

O svemu što nas povezuje i čini ljudima
22. Zagreb Film Festival (2024)
Perspektivan program kratkog metra
22. Zagreb Film Festival (2024)
Rat, migracije, seksualnost
17. festival mediteranskog filma Split (2024)
Za svakog neki as u rukavu
30. Sarajevo Film Festival (2024)
Bez medijskih skandala, ali i uz prilično mlak pregled noviteta
81. međunarodni filmski festival u Veneciji (2024)

NOVI FILMOVI

Bosanski lonac
Četiri kćeri
Čovjek koji nije mogao šutjeti
Dina: Drugi dio
Konklava
Nosferatu
Požuda
Proslava
Sedmo nebo
Susjedna soba
The Holdovers
Usamljena poslijepodneva

SERIJE

Fondacija – televizijska adaptacija ZF klasika

NOVE KNJIGE

Od Dreyerove tišine do Gotovčeva bunta
Nikica Gilić, 2024, Predavanja o filmskom modernizmu
O slikama koje pričaju kroz umjetnost slaganja
Midhat Ajanović Ajan, 2021, Slike koje pričaju; Tomislav Čegir, 2021, Strip – umjetnost slaganja

DODACI

Kronika
Tekuća bibliografija filmskih publikacija
English Summaries
O suradnicima
In memoriam: Petar Krelja (Juraj Kukoč)
Upute suradnicima
HFLJ