Hrvatski filmski ljetopis
Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.
Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).
Hrvatski filmski ljetopis -
106
/
2021.
U ovom broju
Novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (106, 192 stranice) otvara temat sa svježim perspektivama na klasike filma – kritičar Janko Heidl pripremio je zapis osobnih prisjećanja redatelja Tomislava Radića na film Što je Iva snimila 21. listopada 2003, Boris Postnikov analizira Fellinijeve retoričke autorske strategije u Amarcordu, Dubravka Lazić postavlja djela talijanskog neorealizma u širi umjetnički i društveni kontekst, a teologinja Irena Sever Globan piše o vjerskim motivima kod Alfreda Hitchcocka.
U rubrici "Eseji" Josip Klaić istražuje suodnose fotografskih i filmskih snimki Pava Urbana i Miroslava Tomšića nastalih na isti dan u prosincu 1991, a u rubrici "Serije" Hrabren Dobrotić analizira kulturne poveznice i stil serijala Mala sjekira Stevea McQueena.
Novi Ljetopis donosi i osvrte na ugledne festivale u Oberhausenu i Tallinnu, na "karantenske" filmove nastale na radionicama Blanka i Kinokluba Zagreb te na radove najmlađih filmaša s revije Javnozdravstvenog stvaralaštva. U rubrici "Novi filmovi" možete pronaći i 8 eseja suradnika različitih generacija, među ostalima i o Starcu i rodi Tomislava Jelinčića, Zemlji nomada Chloé Zhao te o filmu Rifkinov festival Woodyja Allena.
U novom broju pročitajte i osvrt Luje Parežanina nasoundtrack klavijaturista i skladatelja Tonija Starešinića za dokumentarni televizijski serijal Nesreća Arsena Oremovića, kao i prikaze recentno objavljenih knjiga o filmu – zbirke epohalnih razgovora Marguerite Duras i Jean-Luca Godarda, opsežnog djela o filmskoj avangardi profesorice Ivane Kronje te dviju novih knjiga o klasiku Tko pjeva zlo ne misli Kreše Golika.
LICA FILMSKE KLASIKE
Retorika sjećanja: stilske regulacije izlaganja u filmu Amarcord Federica Fellinija
Grijeh, krivnja, otkupljenje: Hitchcockova metafizika
Italian neorealism – in cinema and beyond
ESEJI
Pavo Urban – Miroslav Tomšić: snimke 6. prosinca 1991 (suodnosi)
FESTIVALI I REVIJE
Društveni lomovi i filmski odrazi
67. festival u Oberhausenu (2021)
Dobar reprezent neobične godine za nama
24. filmski festival Crne noći u Tallinnu (2020)
Tražeći znakove, između straha i optimizma
Radionica malog autorskog karantena filma Blank_filmskog inkubatora i Kućna karantena KKZ-a (2020)
Rt bodre nade
14. Dječje javnozdravstveno filmsko stvaralaštvo (2020)
NOVI FILMOVI
Starac i roda, priča o Malenoj i Klepetanu
Svjetlosna praznina: dokudrama
SERIJE
Simfonija velegrada u previranju – Mala sjekira
NOVE KNJIGE
Pedeset godina hvalospjeva – Tko pjeva zlo ne misli
Mladen Burić (ur.), 2020, Riječ iza slike: "Tko pjeva zlo ne misli" Krešo Golik 1970; Diana Nenadić (ur.), 2020, Tko pjeva zlo ne misli: 50 godina poslije
Susret dviju samoća
Marguerite Duras, Jean-Luc Godard, 2019, Duras/Godard: Dijalozi
Mreže filmske avangarde
Ivana Kronja, 2020, Estetika avangardnog i eksperimentalnog filma: telo rod i identitet. Evropa – SAD – Srbija
NOSAČI ZVUKA
Važan dokument postžanrovske glazbene scene
Toni Starešinić, 2019, Nesreća/Disaster
DODACI
Tekuća bibliografija filmskih publikacija