Hrvatski filmski ljetopis
Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.
Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).
Hrvatski filmski ljetopis -
105
/
2021.
U ovom broju
Novi, proljetni broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (105, 192 stranice) otvaramo tematom koji predočava raznovrsne teme i interese suvremene crnogorske filmologije. Adnan Prekić istražuje odnos ideologije i filma u ranim danima socijalizma, dok Nenad Perošević i Miloš Krivokapić daju pregled razvoja crnogorske kinematofrafije u istom razdoblju. Jelena Mišeljić na primjeru američkog filma Potraga objašnjava screenlife, žanr u kojemu se pripovijeda isključivo kroz ekrane elektroničkih uređaja, a Nikola M. Vukčević u pionirskom se radu bavi odnosom nogometa i televizijskih reklama za pivo.
U rubrici "Književnost i film" književnica Tamara Bakran donosi poetsko-prozni zapis inspiriran Ritmom ludila,a u rubrici "Studije" Irena Boćkai raspravlja o prožimanju rada i dokolice te obmane i igranja uloga u klasicima Billyja Wildera.
Novi Ljetopis nudi i niz osvrta na filmske festivale, podsjećajući nas na 18. Zagreb Film Festival i 13. Subversive Film Festival te na posebno izdanje ZagrebDoxa. Uvide u nove trendove donose i tekstovi o inozemnim festivalima DOK Leipzig i Palić Film Festival. U rubrici "Novi filmovi" možete pročitati i 11 eseja suradnika različitih generacija, među ostalima i o filmovima Ribanje i ribarsko prigovaranje Milana Trenca i Tereza37 Danila Šerbedžije te o novim djelima Gianfranca Rosija i Romana Polanskog.
U novom broju ne propustite i osvrt glazbenog kritičara Dubravka Jagatića na vinilnu kompilaciju filmske glazbe skladatelja Alfija Kabilja, kao i prikaze tri vrijedne knjige o filmu – monografije o životu i djelu Aleksandra Saše Petrovića, zbirke filmskih kritika Tomislava Čegira te važnog filmološkog djela o popratnoj filmskoj glazbi Hrvoja Turkovića.
CRNOGORSKA FILMOLOGIJA
Film i socijalistička ideologija – iskustva Crne Gore
Film i filmska djelatnost u Crnoj Gori i Jugoslaviji (1945–1951)
Postfilmska naracija u filmu Potraga: screenlife estetika i neoliberalni mozak
Relationship between advertisements for beer and football
KNJIŽEVNOST I FILM
STUDIJE
Holivudski filmovi s plaže i kultura nedužnoga hedonizma – rad, dokolica i kapitalizam u filmovima Billyja Wildera
FESTIVALI I REVIJE
ZagrebDox pod maskama
ZagrebDox (2020)
Iz kinodvorana na male ekrane
18. ZFF (2020)
Etika i estetika rada
13. Subversive Film Festival (2020)
Sijaset dobrih ostvarenja
63. DOK Leipzig (2020)
U bioskopima, uprkos svemu
27. Palić Film Festival (2020)
NOVI FILMOVI
Ribanje i ribarsko prigovaranje
Samo nemojte pomisliti da vrištim
NOVE KNJIGE
Suvremeni doprinos proučavanju filmske glazbe
Hrvoje Turković, 2020, Rasprava o popratnoj filmskoj glazbi
Kvalitetne kritike
Tomislav Čegir, 2018, Filmski osvrti. Autorske i žanrovske perspektive
Grupni portret sa istorijom
Vlastimir Sudar, 2017, Portret umjetnika kao političkog disidenta: život i djelo Aleksandra Petrovića
NOSAČI ZVUKA
Vrhunska filmska glazba s prepoznatljivim potpisom
Alfi Kabiljo, 2019, Sex, Crime & Politics: Cinematic Disco, Jazz & Electronica from Yugoslavia 1974–1984
DODACI
Tekuća bibliografija filmskih publikacija
ESEJI