Hrvatski filmski ljetopis
Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.
Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).
Hrvatski filmski ljetopis -
104
/
2020.
U ovom broju
U prodaji je novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (104, 187 stranica) koji otvara temat o znanstvenofantastičnim serijama. Ante Jerić piše opširni esej o naracijama straha u postkapitalističkoj budućnosti Zvjezdanih staza, Mislav Živković analizira žanrovske mehanizme i ljubavni diskurs dviju epizoda Crnog zrcala, a Goran Pećanac istražuje izvore i tipove moći u seriji Čuvari, koristeći pritom teorijske modele Michela Foucaulta i psihoanalize.
U tematu posvećenom animaciji čitajte osvrt Hane Sirovice na Animafest 2020, sažetke znanstvenog skupa Animafest Scanner VII te osvrt kustosice i kritičarke Luje Šimunović na izazove izložbe o Zagreb filmu održane u zagrebačkom MSU.
Na stranicama novog Ljetopisa možete pronaći i osobni zapis Dragana Juraka o ponovnim gledanjima filma Titanic, esej Igora Jurilja o pandemijskom fenomenu dokumentarnog serijala Kralj tigrova, te osvrt Nike Petković na projekciju nedavno restauriranih filmova Tatjane Ivančić, pionirke ženskog stvaralaštva u hrvatskom amaterskom i eksperimentalnom filmu.
Novi Ljetopis opširno je popratio i 67. pulski filmski festival te 29. dane hrvatskog filma, a donosi i osvrte na recentna izdanja 25 FPS-a i beogradskog festivala dokumentarnog filma Beldocs. U ovom su broju prikazana i tri štiva, među ostalima i knjiga o povijesti hrvatske konceptualne umjetnosti te fotomonografija o boravku Orsona Wellesa na Hvaru.
ZF SERIJE
Zvjezdane staze: naracije straha
Ljubav i žanr u Crnom zrcalu: epizode "San Junipero" i "Objesite DJ-a"
Tri straže: superheroji, superego i supervizija – moć u seriji Čuvari
ANIMACIJA
Žanrovska presijecanja Animafesta 2020
Sažeci znanstvenog skupa Animafest Scanner 2020. na engleskom jeziku
Kustoski izazovi izložbe "Od imaginacije do animacije: šest desetljeća Zagreb filma"
ESEJI
FESTIVALI I REVIJE
Manifestacija koja je opravdala očekivanja
67. pulski filmski festival (2020)
Filmografije i odluke ocjenjivačkoga suda hrvatskog programa
67. pulski filmski festival (2020)
Rezultati glasovanja publike za Nagradu Zlatna vrata Pule
67. pulski filmski festival (2020)
U nepovrat
29. dani hrvatskog filma (2020)
Svijet digitalnih crtača
29. dani hrvatskog filma (2020)
Bjegovi, lutanja i vizije
16. 25 FPS (2020)
Pokretne trake i ljudi na njima
13. Beldocs (2020)
KRATKI UTORAK
Žena s filmskom kamerom – Tatjana Ivančić
SERIJE
Pandemija rastakanja istine – Kralj tigrova: ubojstvo, kaos i ludilo
NOVE KNJIGE
Neoavangardno i konceptualno čudo u Hrvatskoj
Miško Šuvaković, 2019, Neoavangarda i konceptualna umjetnost u Hrvatskoj: živjeti izvan svoje glave: asamblaž povijesnih, teorijskih i filozofskih dispozitiva
Skripta o skriptu
Ivanka Forenbacher, Goranka Greif-Soro, 2017, Profesija skript
Welles, otok, Dubina
Duško Kovačić, Daniel Rafaelić (ur.), 2018, Orson Welles u Hvaru
DODACI
Tekuća bibliografija filmskih publikacija