Hrvatski filmski ljetopis
Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.
Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).
Hrvatski filmski ljetopis -
102-103
/
2020.
U ovom broju
U prodaji je novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa (102-103, 244 stranice) koji otvaramo opširnim tematom "Glazba i film". Muzikologinja i filmologinja Irena Paulus analizira popratnu glazbu u filmovima Ta divna splitska noć i F20 Arsena Antona Ostojića, što prati i razgovor sa njezinim autorom, svestranim glazbenikom i scenaristom Matom Matišićem o njegovu dugogodišnjem iskustvu stvaranja glazbe za film i televiziju; Milen Alempijević na primjeru nekolicine recentnih filmova piše o odnosu jazz glazbe i filma, a kritičar Janko Heidl govori o opsjenarskim karakteristikama Scorseseova dokumentarca koji prati turneju Boba Dylana iz 1970-ih.
U rubrici "Studije" animatorica Iva Božić raspravlja o temporalnim i narativnim posebnostima ekranizacija poznatih bajki, a Sunčana Tuksar istražuje mogućnosti transmedijske interpretacije foršpana francuskog filma Otmica Michela Houllebecqa. Nikola Đoković donosi esejistički zapis u kojemu se bavi motivima kreativnog izražavanja i katarze u južnokorejskom filma Poezija.
Novi Ljetopis popratio je i 18. Liburnia Film Festival te ovogodišnji beogradski FEST,a donosi i14 eseja suradnika različitih generacija o novijim filmovima, među ostalima i o Doktorice pem v’ grobeka Nikoline Barić te novim djelima Kena Loacha, Mattea Garronea i Céline Sciamme. U rubrici "Serije" kritičarka Nika Petković analizira seriju Neortodoksna, dok Milan Zaviša piše o Mogu te uništiti. U ovom su broju prikazana i tri recentna filmska štiva, prijevod važne filmološke knjige Teorija filma Roberta Stama, monografija o Hajrudinu Krvavcu, te prvi tom izabranih tekstova o hrvatskom filmu kritičara Nenada Polimca (u pomnoj analizi Hrvoja Turkovića).
GLAZBA I FILM
Suvremeni pristup filmskoj glazbi i zvuku u filmovima Ta divna splitska noć i F20
Nedokučiva tajna filmske glazbe – razgovor s Matom Matišićem
Savršen dan za "ružnog gorilu": jazz i filmska naracija
Obraz i obrazina – Rolling Thunder Revue: Priča Martina Scorsesea o Bobu Dylanu
STUDIJE
Vrijeme u filmskoj adaptaciji bajke
Michel Houellebecq: otmica događaja
ESEJI
Poezija kao zalog neizgovorivog
FESTIVALI I REVIJE
Pogled u prošlost, zagled u sebe
18. Liburnia Film Festival (2020)
Festival u posljednji čas
48. FEST – međunarodni filmski festival (2020)
SERIJE
Putevima oslobođenja – Neortodoksna
Tražeći sebe – Mogu te uništiti
NOVI FILMOVI
Oprostite, mimoišli smo se
Potret djevojke u plamenu
NOVE KNJIGE
Život u filmu i u pisanju o filmu
Nenad Polimac, 2019, Život u filmu 1. Uzori i dosezi
Vratit će se Valter – pregled monografije o Hajrudinu Krvavcu
Nebojša Jovanović (ur.), 2019, Hajrudin Krvavac
(auto)Portret teorijskog kubizma Roberta Stama
Robert Stam, 2019, Teorija filma: uvod
DODACI