IZ POVIJESTI HRVATSKOGA FILMA
Forenzičarka feministica u akciji!
(Fine mrtve djevojke: zašto su prve hrvatske celuloidne lezbijke morale umrijeti?)
UDK: 791.233(497.5)«199«:177.6-055.2 U analizi prvoga hrvatskog filma koji eksplicitno
tematizira lezbijstvo, autorica ogleda pokazuje kako svojim
filmom Fine mrtve djevojke Dalibor Matanić lezbijke/žene
eksploatira u svrhu društvene kritike, na taj način učvršćujući
(radije no dekonstruirajući) heteropatrijarhalne mehanizme
hrvatske kulturno-umjetničke i društveno-političke zbilje.
S druge strane, posvećujući osobitu pozornost interpretacijski
ključnoj funkciji naratora i strukturi filmske naracije,
autorica ukazuje i na mogućnost subverzivnog čitanja, u kojem
se rodni, seksualni i politički stereotipi razotkrivaju kao
proizvod pojedinačne svijesti protagonistice, radije no kolektivne
(»objektivne«) svijesti, odnosno svijesti autora filma. Mima Simić
|