Novosti

Facebook HFS
02.05.2018.
Panorama: Čehoslovački novi val
Kino Tuškanac, Tuškanac 1

Kino Tuškanac u suradnji s Veleposlanstvom Republike Češke u Zagrebu od 03. do 07. svibnja donosi izbor od deset antologijskih ostvarenja čehoslovačkog novog vala, stilskog pokreta koji je u iznimno oštroj konkurenciji novovalnih tendencija 1960-ih naširoko prepoznat kao jedan od najvažnijih u svjetskom filmu, o čemu svjedoče i brojne međunarodne nagrade.

Iako je trajao otprilike od 1963-68, riječ je o vrlo raznorodnom stilskom pokretu koji je iznjedrio izniman broj vrijednih djela svjetske filmske baštine koje karakterizira šarolika poetika od realističkih do nadrealističkih tendencija, crnohumorni, ironični i satirični pristup ozbiljnim temama, primjena modernističkih postupaka, politička alegoričnost i drugo.

U ovogodišnjem, prvom dijelu retrospektive čehoslovačkog novog vala, na programu su:

Četvrtak, 03. svibnja
19:00   Hirovito ljeto/Rozmarné léto (Jiří Menzel, 1968), 74'

Drugi dugometražni film Jiríja Menzela nakon međunarodne uspješnice Strogo kontrolirani vlakovi, pažnju privlači komikom nastalom iz suprotnosti visokoga književnoga stila dijaloga i beznačajnosti tema i situacija kojima se bave, pri čemu Menzel iskazuje osjećaj za spor, ali učinkovit ritam i rad s glumcima. Film je osvojio nagradu na festivalu u Karlovym Varyma.

Petak, 04. svibnja 
18:30   Intimno osvjetljenje/Intimní osvetlení (Ivan Passer, 1965), 71'

Dugometražni prvijenac Ivana Passera, ujedno i njegov posljednji film u Čehoslovačkoj, pesimistično je ali humorno djelo gotovo potpuno lišeno zapleta, u kojem je redatelj više zainteresiran predstaviti situaciju umjesto priče, odnosno iskazati da nevažne svakodnevne situacije više određuju ljudski život nego rijetki značajni događaji. Intimno osvjetljenje mnogi drže jednim od ponajboljih ostvarenja tzv. zlatnog doba čehoslovačkog filma 1960-ih.

Petak, 04. svibnja 
20:00   Gori, moja gospođice/Hori, ma Panenko (Miloš Forman, 1967), 73'

Formanovo posljednje ostvarenje u Čehoslovačkoj, ujedno i njegovo prvo u boji, studija je o gluposti i nesposobnosti u kojoj redatelj humor dovodi do krajnosti, groteske i apsurda, dok se gledatelj tek postepeno, kako se film odvija, prestaje smijati kada stvarnost onoga što ga zabavlja biva otkrivena. Formanovo najradikalnije ostvarenje politička je metafora u kojoj svijet provincijskih načelnika vatrogasne brigade zapravo predstavlja sliku komunističkog društvenog uređenja, odnosno društva u cjelini.

Petak, 04. svibnja 
21:30   Ljubavi jedne plavuše/Lásky jedné plavovlásky (Miloš Forman, 1965), 90'

U svojoj prvoj redateljskoj međunarodnoj uspješnici, Forman majstorski, na humorističan i katkada gotovo dokumentaristički način, prikazuje stvarnost u kojoj ima i mnogo neveselih tonova. Veliku zaslugu za uspjeh filma imaju glumci, uglavnom amateri, koje je Forman pustio da improviziraju u zadanim situacijama, a antologijskom se drži scena plesa na kojem bi žene trebale pronaći izabranike, gdje komika izbija iz nelagode i nespretnosti. Film je nominiran za Oscara za najbolji strani film te za Zlatnog lava na festivalu u Veneciji.

Subota, 05. svibnja
19:00   Strogo kontrolirani vlakovi/Ostře sledované vlaky (Jiří Menzel, 1966), 93'

U svom najpoznatijem filmu Menzel izvanrednim osjećajem za mjeru i gradaciju humora kreira niz komičnih situacija, bez obzira na to što će kraj rata dramatično obilježiti sudbine likova. Film se odlikuje izvrsnom režijom, osjećajem za ritam, izvanrednim glumačkim kreacijama (osobito glavnog lika kojega je glumio pop pjevač), dok je povezivanje seksa s temom nacionalnog oslobođenja veoma subverzivna kvaliteta filma. Uz nominaciju za Zlatni globus i nominaciju za nagradu BAFTA, film je nagrađen Oscarom za najbolji film na stranom jeziku.

Subota, 05. svibnja
21:00   Trgovina na korzu/Obchod na Korze (Ján Kadár & Elmar Klos, 1965), 128'

Redateljski dvojac Kadar i Klos minucioznom su razradom psihologije likova i osjećaja krivnje naslovnog junaka sjajno prikazali dilemu tzv. „malog čovjeka“ te oživjeli vrijeme i atmosferu „svakodnevnog fašizma“, tako što su pažnju usmjerili na suodgovornost običnih ljudi koji svojim nedjelovanjem, indiferentnošću i strahom zapravo omogućuju nasilje. Trgovina na korzu je osim nagrade na festivalu u Cannesu osvojila prvog Oscara za najbolji film na stranom jeziku u povijesti čehoslovačke kinematografije.

Nedjelja, 06. svibnja 
19:00   Živjela republika/At' žije Republika (Karel Kachyňa, 1965), 134'

Nastao u suradnji velikog Karela Kachyne i scenarista Jana Prochazke (ukupno su tijekom 1960-ih realizirali jedanaest filmova), Živjela republika predivno je snimljen prikaz oslobođenja Čehoslovačke dan kroz oči djeteta, u kojem redatelj vješto manipulira vremenom, miješa stvarnost i imaginarno, te se s pravom drži nepravedno zaboravljenim remek djelom čehoslovačke kinematografije.

Nedjelja, 06. svibnja 
21:30   O svečanosti i gostima/O slavnosti a hostech (Jan Němec, 1966), 71'

Satira nastala prema scenariju koji je redatelj napisao s autoricom priče, scenografkinjom Ester Krumbachovom, jedno je od politički najkontroverznijih djela čehoslovačke kinematografije u kojem prevladava kafkijanski ugođaj i estetika teatra apsurda. Film je zabranjen za prikazivanje, nije mu dopušteno sudjelovati na venecijanskoj Mostri 1967, u Cannesu iduće godine nije prikazan zbog prekida festivala uslijed studentskih demonstracija, a nakon što je za praškog proljeća nakratko pušten u distribuciju, ubrzo postaje jednim od četiriju „zauvijek zabranjenih“ čeških filmova.

Ponedjeljak, 07. svibnja
19:00   Šala/Žert (Jaromil Jireš, 1968), 80'

Nastao prema čuvenom romanu Milana Kundere (iako s blagim izmjenama), Šala je Jirešov međunarodno najpoznatiji film i svakako jedan od najkontroverznijih filmova čehoslovačkog novog vala, ujedno i jedna od najsnažnijih filmskih optužnica staljinizma 1950-ih.

Ponedjeljak, 07. svibnja
21:00   Uho/Ucho (Karel Kachyňa, 1970), 94'

Komorni film Uho snažno je i polemično djelo koje odlikuje dramatičan, ekspresionistički vizualan stil, svjetlosni kontrasti, efektna upotreba bližih planova te rušenje četvrtog zida. Film je zbog kontroverzi ostao bunkeriran i čekao na prikazivanje do 1989, te je iduće godine nominiran za Zlatnu palmu u Cannesu.

Više informacija na:
http://kinotuskanac.hr/cycle/panorama-cehoslovacki-novi-val
https://www.facebook.com/events/162636431085993/

kinotuskanac.hr

If it is such a hair extensions with a wig, the bangs hairstyle, and the long straight hair wigs hairstyle that matches the back is more delicate and beautiful, and the hair extensions uk bangs can also shape the charm of the human hair extensions uk princess.

Panorama: Rumunjski film Ceauşescuova razdoblja

Od ponedjeljka, 23. travnja do petka, 27. travnja u kinu Tuškanac na programu je retrospektiva devet filmova nastalih za diktature Nicolae Ceauşescua, prva takva retrospektiva u RH... »više

Portreti: Nezaboravne uloge Ivice Vidovića

Povodom promocije monografije „Hod po rubu, s Ivicom“ urednice Gordane Gadžić, kino Tuškanac prikazuje izbor nezaboravnih filmskih uloga velikana hrvatskog glumišta Ivice Vidovića, uz uvodnu riječ našeg cijenjenog filmologa dr. sc. Nikice Gilića... »više

Portreti: „Kino šaka“ Sergeja Ejzenštejna

Povodom 120. obljetnice rođenja i 70. obljetnice smrti jednog od najznačajnijih sovjetskih filmskih redatelja, kino Tuškanac u sklopu programa Portreti: „Kino šaka“ Sergeja Ejzenštejna prikazuje četiri njegova čuvena ostvarenja... »više

Panorama: Dani srpskog filma

Kino Tuškanac donosi četiri netom restaurirane kopije antologijskih ostvarenja srpske kinematografije (Skupljači perja, 1967; Ko to tamo peva, 1980; Specijalno vaspitanje, 1977; Kad budem mrtav i beo, 1967), te tri nagrađivana naslova suvremene srpske kinematografije... »više