Hrvatski Filmski Ljetopis

Facebook HFS

Hrvatski filmski ljetopis

Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.

Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).

Hrvatski filmski ljetopis - 98-99 / 2020.

U ovom broju

U prodaji je novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa (98-99, 264 stranice) koji otvaramo s dva raznovrsna temata. Prvi je priredila rusistica Ivana Peruško Vindakijević, a posvećen je sovjetskom književniku, scenaristu i jednom od najznačajnijih predstavnika škole ruskog formalizma Juriju Tynjanovu. Donosimo prijevode njegovih eseja koji daju vrijedan uvid u rana teorijska promišljanja filma.

U tematu o kultnom slovenskom kantautoru, višemedijskom umjetniku i društvenom aktivistu Marku Brecelju, Janko Heidl piše o njegovom prvom redateljskom uratku, dokumentarnom filmu Brojanje ujesen, dok sam Brecelj nudi dragocjeni osvrt na vlastiti autorski poduhvat.

U rubrici Hrvatski film nagrađivana animatorica Petra Zlonoga donosi osobni zapis o umjetničkim i životnim inspiracijama u kontekstu filmskog stvaranja, dok se kritičarka Ejla Kovačević bavi temom djevojaštva u suvremenom hrvatskom filmu (u kratkometražnim filmovima Hane Jušić i Barbare Vekarić). U rubrici Iz povijesti filma Enes Midžić predstavlja otkriće iz najranijih dana filma, po kojemu, vodeći se pisanjem onodobnog splitskog tiska, nešto ranije datira prijelomne filmske eksperimente iz Edisonove radionice.

Ugledna redateljica Katarina Zrinka Matijević donosi vrijedan komparativni prikaz udjela žena u hrvatskoj i europskoj kinematografiji, dok se kritičar Igor Jurilj bavi posebnostima nagrađivane televizijske serije Sluškinjina priča, s posebnim naglaskom na njezin politički kontekst.

Novi Ljetopis opsežno je popratio Dane hrvatskog filma i filmski festival u Puli, kao i festival u Sarajevu. Donosimo i 16 eseja suradnika različitih generacija o novim filmovima s kinorepertoara (Dnevnik Diane Budisavljević, Festival straha, Posljednji dani ljeta, Zagrebački ekvinocij itd.) te prikaze tri vrijedna filmska štiva, među kojima i biografiju Georgea Lucasa te knjigu koja nudi poljski pogled na povijest hrvatskog filma.

HFLJ