Priredbe
JUBILARNA 40. REVIJA
Jubilarna, 40. Revija hrvatskog filmskog i video stvaralaštva djece i mladeži, održana u Pagu, prošla je u znaku rekordnih brojki, kako dolikuje smotri koja prezentira filmsko stvaralaštvo mladih u kontinuitetu od četrdeset godina.
Na Reviju je prijavljeno ukupno 142 video rada iz 75 klubova (prvi put nijedan rad na filmskoj vrpci), u trajanju od 11 sati, a za projekcije su odabrana 83 video rada u trajanju od 7 sati, raspoređena u 7 revijskih projekcija. Ovim rekordnim brojkama valja dodati i 11 novih klubova, koji se prvi puta javljaju na Reviji. Za rekordne brojke, uz mlade stvaraoce, pobrinulo se i ljeto na Pagu, pa će se 40. Revija pamtiti i po temperaturama oko i preko 30 stupnjeva, naročito u maloj dvorani Doma kulture. Ali, to nije bio razlog da mladi ne sjede u toploj dvorani na svim projekcijama, prate radove svojih vršnjaka i temperamentno navijaju, poput Karlovčana, Osječana…
Publika u dvorani, a to su ujedno i autori, zaslužuje svako priznanje i čestitke. Između kupanja u moru i kupanja u znoju i aktivnog praćenja projekcija - odabrati ovo drugo mogu samo istinski zaljubljenici u film.
Šteta što dvorana nije veća, pa su domaćini bili u dvorani samo programom otvorenja Revije, koji će biti zapamćen po originalnosti (modna revija starih paških nošnji), šarmantnom vođenju, po autentičnoj paškoj cakavici i 9 retrospektiva odličnih animiranih filmova učenika OŠ Jurja Dalmatinca iz Paga.
Pažljivo prateći svih sedam projekcija, stiče se dojam da su prispjeli radovi mladih svake godine sve kvalitetniji. Naravno, žiri odrađuje najveći posao selekcije, tako da se na Revijama vidi i prosuđuje samo ono što je selekcionirano.
Nakon nagrada svih žirija¸, nije uputno izdvajati nijedan naslov, ali dojmovi su ipak dozvoljeni. U cjelini gledajući, ovogodišnja selekcija je bolja nego li prethodnih godina, ali nema radova koji bi posebno odskakali i ostali zapamćeni, bilo po ideji, originalnosti pristupa, kameri… Pa ipak bih izdvojila nekoliko dokumentaraca, iz posve različitih razloga. To su: Krešo (CTK Zaprešić i OŠ Lj. Gaja, Zaprešić, dokumentarac koji odabire vrlo interesantnu i životnu temu, a pristup je gotovo profesionalan; Barit bačva (KK Zlatna dolina OŠ Kaje Adžića-Pleterničanina, Pleternica), dokumentarac o starim zanatima kakve sve rjeđe vidimo na Revijama, a kamera je očito bila u rukama znalaca; I Barkajol (Filmska družina OŠ Stanovi, Zadar), debitantski rad malih Zadrana, ali se to ni po čemu ne prepoznaje. U poplavi nasilja, grubosti i vulgarnosti oko nas, pa onda i u radovima mladih, svježe, optimistično, pa i ohrabrujuće djeluju radovi s humornim nabojem, duhovitim i funkcionalnim poantama, kao npr. Igla (I. Tehnička škola Tesla, Zagreb), ili Vijesti (Videoklub Astra, Šibenik) malih Šibenčana, koji duhovito parodiraju TV-dnevnik i pritom se očito dobro zabavljaju.
Neke pogreške u radovima mladih ponavljaju se godinama - npr. dužina radova, nedorađenost scenarija, ton, izbor glazbe, nepotrebno snimanje iz ruke…
Duhovita je primjedba jednog uglednog autora koji predlaže: "Ja bih dodijelio prvu nagradu - stativ, drugu nagradu - stativ i treću nagradu - stativ", aludirajući upravo na prije spominjano snimanje iz ruke.
Neka su od tih pitanja potaknuta i u razgovoru predstavnika žirija (Snježana Tribuson) i mladih autora, kao i na okruglom stolu Revije, koji je zamišljen kao mali rezime četrdesetogodišnjeg praćenja filmskog i video stvaralaštva mladih, ali apostrofirajući tri bitna pitanja za dalji razvoj stvaralaštva mladih: kreativnost mladih i nove tehnologije, uloga voditelja i njihovo obrazovanje te vrednovanje video radova mladih.
Rasprava je dotakla i neka druga pitanja, aktualna za voditelje - primjerice: oprema u klubovima, djelovanje Centara, termin Revije, odnos Lidrano-Revija, nove kategorije u vrednovanju… o čemu će bez sumnje raspravljati Izvršni odbor Hrvatskog filmskog saveza.
I ova je Revija dobro organizirana, zahvaljujući HFS-u, a sljedeća je najavljena u Sesvetama. Poželimo da svi rekordi 40. Revije budu nadmašeni na 41. Reviji u Sesvetama…osim temperature.
Mira Kermek-Sredanović
|