english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2005.
52

Povodi

Mišolovka

Scenarij za kratki igrani film


1. Int — Majina soba — dan
Velika muha udara o prozorsko staklo. U staklu se zrcali unutrašnjost sobe: djevojka okrene lice prema prozoru.

2. Int — Majina soba / hodnik / ulazna vrata stana — dan
Maja (20), djevojka gustih obrva i kose svezane u rep, stoji za radnim stolom zagledana u prozor pokraj sebe.
Pokretom ruke istjera muhu, pa pozornost usmjeri na radni stol, s kojega podigne pravokutni komadić kartona u koji puhne s jednog kraja na drugi.
Nespretno zaobilazeći brojne kartonske kutije (od kojih su neke otvorene) po podu svoje sobe, dolazi do ulaznih vrata stana.
Otvori ih, izvuče pločicu s prezimenom i na njezino mjesto prilijepi kartončić na kojem piše MAJA GRGIĆ.

3. Int — hodnik — dan
Vrata na kojima je tanki komad šperploče, nešto veći od kutije cigareta, obrubljen crvenom bojom. Maja prolazi ispred tih vrata noseći ručnike.
Ponovno prolazi pokraj istih vrata, ali u suprotnom smjeru i praznih ruku.

4. Int — hodnik — dan
Maja čučne pokraj jedne kartonske kutije. Čelo obriše podlakticom; u jednoj ruci drži zaprljanu krpicu, a u drugoj nož kojim raspara ljepljivu vrpcu kojom je kutija zalijepljena. Zagleda se: bira što će izvaditi iz kutije. Uzme nekoliko knjiga.
Dok se pridiže, pogled joj padne na vrata sa šperpločom.

5. Int — kuhinja — dan
Maja za kuhinjskim stolom jede posljednji zalogaj kruha s paštetom. Digne se sa stola, obriše ruke o krpu. Pola kruha nemarno sprema u plastičnu vrećicu, a paštetu vraća u hladnjak.

6. Int — kupaonica / hodnik — noć
Maja pere zube u kupaonici, odjevena u pidžamu. Svoje kretnje pažljivo prati u zrcalu poviše umivaonika. Zatim pozornost usmjeri na vrata sa šperpločicom koja se odražavaju u zrcalu. Ruka s četkicom zastane dok ona nekoliko trenutaka zuri u njih. Završi s pranjem zubiju.

7. Int — Majina soba — noć
Maja sjedi na krevetu i zadovoljno se ogleda po sad već potpuno namještenoj sobi. Liježe u krevet: udobno se smjesti ispod pokrivača.

8. Int — ispred vrata sa šperpločicom — noć
Kako se kamera približava ključanici vrata, sve se jasnije čuje šuškanje i grebanje.

9. Int — Majina soba — noć
Maja u krevetu naglo širom otvara oči. Nečujno se približi tankom zidu koji razdvaja njezinu sobu od tajanstvene sobe što se krije iza vrata sa šperpločicom, pa prisloni uho na zid osluškujući. Ništa.
Ulicom prođe tramvaj.
Ona nasloni glavu natrag na jastuk.

10. Int — kuhinja / hodnik / ispred vrata sa šperpločicom — dan
Maja pije kavu za kuhinjskim stolom. Promatra vrata sa šperpločicom. Najednom ostavlja šalicu, digne se sa stola pa se približi vratima.
Nekoliko puta nemirno protrlja znojne dlanove. Naglo zgrabi kvaku; vrata su zaključana. Podigne donji dio šperpločice, ispod kojeg ne nalazi ništa. Čučne: gleda kroz ključanicu. Posegne za tankom olovčicom koju na silu gura kroz starinsku ključanicu.
Parlafon se glasno oglasi.
Maja se prestraši; olovka se slomi.

11. Int — hodnik / kuhinja / ispred vrata sa šperpločicom — dan
Dok prolazi hodnikom, Maja pogleda na ručni sat, nasmiješi se, pa nakon što pritisne tipku na parlafonu ostavlja ulazna vrata stana pritvorena.
Ode u kuhinju, gdje iz ormara vadi dvije šalice u koje pažljivo ulijeva skuhanu kavu.

12. Int — stubište — dan
Djevojka se penje uza stube držeći u naručju psića. Od odškrinutih vrata Majina stana dijeli je tek nekoliko stuba: najednom se psić uznemiri, iskoprca iz djevojčinih ruku, pa utrči u Majin stan.

13. Int — hodnik / ispred vrata sa šperpločicom — dan
Psić protrči hodnikom (uzica se vuče po podu za njime), pa stane lajati na vrata sa šperpločicom.
Maja se prene, prolije kavu, pa zbunjeno dođe do hodnika gledajući u psića.
Na licu joj se vidi uznemirenost lavežom.
Kroz ulazna vrata stana uđe djevojka sa stubišta. Skida kaput.

14. Int — Majina soba — noć
Maja se prevrće sa jedne strane kreveta na drugu pokušavajući zaspati. Ustaje iz kreveta.

15. Int — kupaonica / hodnik — noć
Sjedeći na zahodskoj školjci pokraj otvorenih vrata kupaonice, Maja se zabulji u vrata sa šperpločicom. Ništa se ne događa. Ona pruži ruku otkidajući nekoliko listića toaletnog papira.
Poteže vodu.
Prolazeći hodnikom, s užasom zapazi da na vratima više nema šperpločice: na njezinu je mjestu ostala tek nešto svjetlija površina. Maja šperpločicu pogledom traži na podu podno vrata, ali je ne pronalazi.

16. Int — kuhinja — noć
Zbunjena izraza lica Maja uđe u kuhinju. Puni čašu vodom. Dok ispija vodu, leđima se nasloni na kuhinjske elemete: zapazi malene crne kuglice oko štednjaka.
Pogledom locira iste kuglice i na kuhinjskom stolu. Odloži čašu, pa znatiželjno izvadi kruh iz plastične vrećice. U kruhu je izdubljena rupa; i tu je pokoja crna kuglica. Majin izraz lica odaje gađenje.

17. Int — kuhinja — noć
Maja stoji na stolici i bučno prekapa po najvišoj polici kuhinjskog ormara. Na polici je među malo rabljenim posuđem i mali glineni ćup. Ona zadovoljno izvadi starinsku mišolovku.
Dok silazi sa stolca, Maja nespretno zakorači: izgubi ravnotežu, uhvati se za policu, polica se nagne i na pod pada dio posuđa zajedno sa glinenim ćupom.
Među glinenim krhotinama Maja ugleda desetak starinskih ključeva.
Uzbuđeno diže pogled ka vratima na kojima je bila šperpločica.

18. Int — hodnik / ispred vrata bez šperpločice — noć
I dalje vidno uzbuđena, Maja iskušava nekoliko ključeva na ključanici vrata.
Podno vrata leži pet ključeva koji su odbačeni kao neodgovarajući; pri šestom ključu čuje zvuk koji odaje da je ključanica popustila. Pritiskom na kvaku vrata se lagano otvaraju. Čuje se Majino duboko disanje: u sobi je tama.

19. Int — tajanstvena soba — noć
Ostavivši vrata otvorena, Maja upali svjetlo. Soba nema prozora: u njoj su samo bijelo okrečeni zidovi, bez pokućstva. Nasred sobe s plafona visi bijeli konac na kojemu je prikvačena nestala šperpločica. Na njoj je nacrtan nekakav crtež. Maja se približi: s jedne je strane šperpločice nacrtan miš, a s druge mišolovka. Maja uhvati komad konca koji viri ispod pločice, pa ga zainteresirano zavrti među prstima. Crteži se stope.

(Off)
Glasni tresak.
Maja brzo pogleda prema vratima, no vrata više nisu tu. Okružena sa svih strana zidovima bez izlaza, Maja užasnuto shvaća da je uhvaćena u klopku.

Iva Ilakovac

Beogradska, tršćanska i zagrebačka počast Ivanu Martincu
Martinac ili vječnost montirana ’u kvadrat’
Bordu u čast
Bordo u Iranu
Dan hrvatske animacije 2005.
Što se dogodilo u cirkusu Beely?
Odraz kineskoga života
Prezentacija scenarija s radionice Palunko 3

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta