english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ODLAZAK DOAJENA FILMSKE PUBLICISTIKE

Hrvatski filmski savez ostao je danas bez jednog od svojih starih suradnika, Hrvatsko društvo filmskih kritičara bez svojeg najstarijeg člana, a hrvatska kultura bez doajena filmske publicistike, pokretača mnogih vrijednih kinematografskih inicijativa i legendarnog urednika emisija o filmu na nekadašnjoj Televiziji Zagreb. Nenad Pata, rođen u Dubrovniku 1930,  preminuo je u 91. godini života u Zagrebu, u koji je doselio radi studija na Filozofskom fakultetu, nakon kojega se uspješno okušao u raznim područjima audiovizualne djelatnosti.     

Za razliku od većine filmskih kritičara koji u različitim ritmovima, ovisno o vrsti periodike, objavljuju kritike, recenzije, eseje i intervjue s filmašima, Nenad Pata svoj je radni vijek posvetio specifičnim ali jednako prepoznatljivim i važnim zadacima. Karijeriju za započeo kao kazalični i filmski kritičar te urednik biblioteka o umjetnosti i kulturi, potom je nekoliko godina proveo u Studiju za crtani film Zagreb filma, radio kao dramaturg u kazališnim družinama i filmskim poduzećima te pisao scenarije za dokumentarne i crtane filmove te radijske i TV-emisije.  Posljednjih petnaestak godina do umirovljena bio je urednik na Radio Zagrebu, potom i na Televiziji Zagreb.

Patina imena sjećamo se s odjavnih špica mnogih televizijskih emisija u okviru tadašnjeg Filmskoga programa, a poseban urednički pečat ostavio je u kultnoj filmskoj emisiji 3, 2, 1... kreni, u kojoj je angažirao domaće filmoznalce dviju kritičarskih generacija (autorska i žanrovska), afirmiranih 1960-ih i 70-ih godina, te ugošćavao velikane svjetskoga filma. Emisije u kojima su Orson Welles, Katherine Deneuve, Claude Chabrol, Francois Truffaut, Werner Herzog, Jiri Menzel, Vera Chytilova, Grigorij Čuhraj i drugi odgovarali na unakrsna pitanja naših kritičara, ostala je nedostižnim primjerom filmološki utemeljenih televizijskih intervjua, ali i medijske opuštenosti. Pata je, među ostalim, producent Ritma zločina (1981), kultnog igranog prvijenca Zorana Tadićai autor televizijske serije Zagrebačka škola crtanoga filma (23 polusatne epizode, 1993), a crtanom filmu i produkciji Zagreb filma kao i televizijskim iskustvima, posvetio je najviše svojih feljtonističkih i memoarskih zapisa objavljenih u knjigama: Život u fantaziji crtanog filma (1984), Majstori zagrebačkog crtanog filma (1996), Iz dana u dan u Zagreb filmu (2006, izdanje Hrvatskog filmskog saveza), monografija Dušan Vukotić – Vud  (2003) i Filmski velikani u Zagrebu (2012).

Nenad Pata odlikovan je 1983. francuskim Ordenom Vitez umjetnosti i književnosti, a Hrvatsko društvo filmskih kritičara dodijelilo mu je 2014. Nagradu „Vladimir Vuković“ za životno djela na području filmske kritike i publicistike.


pošalji link | verzija za printanje

Salon fotografije Minijatura 02.12.2020.
FILM “VOLIM” TE DALIBORA MATANIĆA U KLUBU PULSKE FILMSKE TVORNICE 02.12.2020.
Filmska vježbenica : Preoblikovanje vremena 02.12.2020.
Novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa 29.11.2020.
Rekordna gledanost 52. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva 25.11.2020.
Ivan Munđar 25.11.2020.
Dokazani i novi talenti 25.11.2020.
Izgubljeno / nađeno - found footage radionica 25.11.2020.
POBJEDNICI 52. REVIJE HRVATSKOG FILMSKOG STVARALAŠTVA U KLUBU PULSKE FILMSKE TVORNICE 23.11.2020.
Dodijeljene nagrade 52. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva 23.11.2020.
1021-1030/5823
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta