U kinu Tuškanac održana prva filmska večer Hrvatskog filmskog ljetopisa
U sklopu prve filmske večeri Hrvatskog filmskog ljetopisa, održana je tribina "Filmsko snimanje i filmologija – tehnička i znanstvena perspektiva”, a nakon nje je prikazan filmski klasik Ludi Pierrot (1965) Jean-Luc Godarda
Tribina se održala povodom temata u novom broju Hrvatskog filmskog ljetopisa, prvog opsežnog temata o filmskom snimanju u posljednjih gotovo dvadeset godina, od vremena kada se takav sadržaj posljednji put pojavio u istom časopisu. O odnosu filmske teorije i prakse te iskustvu filmskog snimanja i drugim povezanim temama na tribini su govorili filmaš i predstojnik Odsjeka snimanja pri ADU, Silvestar Kolbas, akademski snimatelj Dragan Marković, nagrađen u Puli za rad na filmu Živi i mrtvi Kristijana Milića, te filmolog Nikica Gilić, glavni urednik časopisa.
Na tribini se govorilo o omjeru prakse i teorije na studiju snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti, kao i o važnosti hrvatskih teoretičara filma, poput Krešimira Mikića, koji su se u svojim tekstovima bavili kamerom i snimanjem kada nitko drugi nije. Naglašeno je da je posao snimatelja zahtjevan jer podliježe ekipnom i terenskom radu te traži od snimatelja da prati neprestani tehnološki razvoj kamera. Marković je anegdotama sa snimanja Živih i mrtvih u raspravu unio i iskustveni segment filmskog snimanja. Govorio je o utjecajima vremenskih prilika tijekom snimanja filma u Bosni te o postprodukciji i kolor korekciji kadrova kako bi se dobio konačan filmski proizvod.
Nakon tribine prikazan je Ludi Pierrot, remek-djelo dugogodišnje plodne suradnje redatelja Godarda i snimatelja Raoula Coutarda, a uvodni su razgovor vodile filmska kritičarka Višnja Vukašinović i snimateljica Dinka Radonić koja je u aktualnom broju Ljetopisa i zastupljena s tekstom o tom slavnom dvojcu. Radonić je tako otkrila da je prilikom promidžbene kampanje za Ludog Pierrota korišten moto koji, u opisu filma, genijalno sumira dotadašnje naslove redateljevih filmova: “MALI VOJNIK koji otkriva s PREZIROM da mora ŽIVJETI SVOJ ŽIVOT, i da je ŽENA, ŽENA, te da u novom svijetu mora živjeti u NEOBIČNOJ BANDI kako bi osjetio da je živio do POSLJEDNJEG DAHA”. U skladu sa zaigranim autorskim pristupom legendarnog filmaša, na pitanje "Što je/tko je Godard?” sugovornice su prikladno odgovorile malim performansom.
Ljetopis će i ubuduće, u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom, a u skladu s temom aktualnog broja, organizirati projekcije klasika hrvatske i svjetske kinematografije. U ugodnoj atmosferi kina Tuškanac prepustimo se majstorima i – razgovarajmo o filmu!
Pretplatite se na Hrvatski filmski ljetopis, naručite novi i starije brojeve OVDJE.