41. REVIJA HRVATSKOG FILMSKOG I VIDEOSTVARALAŠTVA U SPLITU
O NAGRAĐENIM FILMOVIMA
Kinkachoo, Daina Oniunas Pusić
Želeći pokazati različite moduse komunikacije, autorica vješto nadopunjuje i miješa stilizirane i autentične zgode dvaju parova u uzajamnu prepletanju. Uz nevjerojatnu realističnost glume, u razlomljenoj naraciji osjeća se suvereno vladanje strukturom drukčijeg i nesvakidašnjeg filmskog pripovijedanja, pa film u kontekstu produkcije Akademije dramske umjetnosti iskače kao iznimno alternativno osvježenje.
Kinkachoo
Danijel, Hana Jusić
Miniciozno dočaravanje kućne atmosfere pričom o odnosu majke i usporenoga sina. Njezina briga i njegova ritualna samodopadnost aludiraju na edipovske aspekte veze. Uvjerljivost u svakom segmentu filmske priče umnožava značenja i nudi mogućnost mnogostrukih iščitavanja filma.
Danijel
Dvi tri beside, Ivana Rupić
Dvije starice žive osamljeno u zabiti Dalmatinske zagore. Njihovi ekspresivni iskazi o svakodnevnici, spojeni s poetskim kadrovima krajolika, daju skladnu sliku ozračja borbe za opstanak. Njihov životni i snažan izričaj, ucijepljen u prostor njihova bivanja, neutralizira nerazumljivost pojedinih riječi. Impozantna oda ljudskoj borbi za preživljavanje.
Dvi tri beside
Ruptura, Milan Latković
Kratki igrani film koji dolazi iz novoga vala hrabrih i originalnih uradaka igrano-filmske studentske produkcije splitske Umjetničke akademije. Uz besprijekorno režirane i orkestrirane sekvence tuluma s novim licima, autentičnim glumcima, autor vjerno preslikava stvarnost u kojoj se kreće posrnula mladež. Ubrzanim i grozničavim vođenjem usporednih radnji, ali uravnoteženim filmskih izlaganjem, redatelj uredno slaže filmsku kompoziciju, stvarajući dojam nasilna poremećaja komunikacije.
Ruptura
Crveno, Sonja Tarokić
Obiteljska priča. Odnos majke i kćeri. Autorski opsežno dijagnosticiranje napeta odnosa, uz postupno gradiranje napetosti. Opsesivno vezivanje majke uz kćer dolazi do granice nepodnošljivosti; naslućuje se destruktivnost njihova odnosa. Laganim ritmom izlaganja, ipak uspijeva doći do idilična svršetka…
Crveno
Ana je otišla, Davor Sanvincent
Kratki poetski isječak o sjećanju na davni odlazak jedne ljubavi. Korištenjem snimaka starog super 8 mm filmskog materijala, obogaćena popratnim poetskim tekstom, autor dočarava malenu, ali impresivnu reminscenciju na nestalu ljubav. Izbjegavajući preveliku patetiku, jednostavnim izrazima, na kraju filma budi čak i autoironijski odmak, stvarajući tako pamtljiv emotivni flash.
Ana je otišla
22-22 Split Zagreb, Tonči Gaćina
Voajerska minijatura. Fiksacija koja otkriva stanovnike u kućama uz splitski željeznički kolodvor. Statična i ozbiljna slika noćnog života malih ljudi iza vrata, koja briše osjećaj za duljinu trajanja. Kratko, duboka i smislena parabola sporovozećeg života.
22-22 Split Zagreb
Blue Black Berlin, Ana Bilankov
Kao što i naslov govori, autorica korespondira sa svojim omiljenim bojama u stvaranju nelagodne atmosfere na pustom kupalištu. Nekoliko dugih koncentriranih i jednostavnih kadrova, uz raskošnu primjenu bogatstva zvučne podloge, koja običnu filmsku sliku dovodi do složene koncepcije prepune napetosti i katastrofičnosti.
Blue Black Berlin
Igra, Mia Prkić
Glavni i jedini muški lik u off-monologu vodi igru slaganja riječi sa svojom ženom za stolom, jednog prevrućeg dana. Dramaturški virtuozno izvedena preobrazba lika od vladara nad situacijom do žrtve. Takozvana bračna idila u ovom slučaju sublimacija je stalnih emocionalnih previranja.
Igra
Kako vezati kravatu, Josip Žuvan
Iz mnoštva filmova s ovogodišnje Revije, u kojima caruju kravate, zbog suvislosti i dosljednosti pristupa, izdvojio se Žuvanov uradak. Jedno vezivanje kravate pred odlazak na svadbu sjajna je metafora za snalaženje u zajedničkom životu s malim djetetom dvoje studenata. Nenametljivim, gotovo Jarmuschovim filmskim izrazom, dobili smo više nego originalnu sliku lako uočljiva svijeta.
Zdravko Mustać
|