Analiza filma
JEDAN OD MOGUĆIH PRISTUPA FILMU LEDENO DOBA
(5. razred osnovne škole)
LEDENO DOBA (ICE AGE)
Proizvodnja:SAD,2002.godina
Redatelji:ChrisWedge,CarlosSaldanha
Prije gledanja filma
- Koliko godina imaš?
- Koliko godina imaju tvoji roditelji, baka i djed?
- Prije koliko godina je živio Matija Gubec?
- Kada je rođen Isus?
- Kada su živjeli dinosaurusi?
- Što je to ledeno doba, kada Zemlja počinje ulaziti u ledeno doba?
- Film koji ćemo danas gledati film je o tom vremenu, o vremenu početaka ledenog doba i
stanovnicima tog razdoblja života na Zemlji.
- Prije nego što pogledamo film, porazgovarajmo još o jednom problemu koji je postojao
oduvijek, pa tako i u ledenom dobu, kao i danas.
- Što misliš o ljudima koji se potpuno razlikuju od drugih, svojim osobinama, razmišljanjima,
ponašanjem, djelima?
- Misliš li da takvi ljudi trebaju ostati takvi kakvi jesu i ne prilagođavati se većini, ostalima,
ili je potrebno da se ipak prilagode?
- Pogledajmo kako je taj problem obrađen u filmu Ledeno doba.
Gledanje filma Nakon gledanja filma
- Kako ti se svidio film?
- Zašto?
- Ispričaj sadržaj filma.
- Koji je zajednički problem svih likova?
- Kako su se povezali Sid i Manfred?
- Što si uočio kod Diega i Sida?
- Kad nabrojimo pojmove kao što su nespretni ljenivac, tužni pojedinac i biće bez ljubavi i
prijatelja, na koje likove iz filma mislimo i to s obzirom na njihovo ponašanje u početku filma?
- Do kojih promjena dolazi tijekom radnje?
- Koji su likovi simpatični, a koji nisu?
- Koje snažne osobine iskazuju pojedini likovi, a koje slabe?
- Kako nastoje Manfred, Sid i Diego biti drukčiji od ostalih?
- Zašto žele pomoći djetetu? Koji su razlozi?
- Zašto se Diego ipak priklanja ostalima?
- Kako žive tigrovi?
- Koje su bitne razlike između tri glavna junaka i skupine tigrova?
- U čemu su se promijenili Manfred, Sid i Diego i zašto to čine?
- Koja je uloga Scrata?
- Kako on nastoji riješiti problem?
- Kada se pojavljuje u filmu?
- S obzirom na priču filma, na njezin početak i završnicu, kako opisuješ njegov lik?
- Kakvi su prikazani likovi, prostori, s obzirom na uvjerljivost?
- Što misliš, je li ovaj animirani film nastao crtanjem rukom pojedinačnih crteža ili računalnom animacijom?
- Koji su ti se prizori posebno dopali obzirom na sliku, crtež i zašto?
- Što možeš reći o zvuku u filmu?
- Glas kojeg junaka ti je posebno dojmljiv? Zašto?
- I na kraju: možeš li ovaj film zamisliti kao igrani?
Zaključak:
|
Ledeno doba, Ch. Wedge-C. Saldanha, 2002. |
Animirani film Ledeno doba nastao je računalnom animacijom. Često se u filmovima, posebice animiranima, računalo rabi da se postignu zanimljivi učinci (efekti), koji baš nisu uvijek čvršće povezani s radnjom filma i likovima. Međutim, u ovom slučaju to nikako nije slučaj. Mogućnosti koje pruža računalo u animaciji u potpunosti su prilagođene radnji i likovima.
Priča o tome kako je svatko na svoj način jedinstvena osoba sa svojim osobinama, ponašanjem, odgojem, ali uvijek spreman i mijenjati se i prilagoditi zajedničkom cilju (u ovom filmu nesebičnu spašavanju izgubljenog djeteta), pri čemu se uvijek poštuju i tuđe osobine, vrijedna je misao koja proizlazi iz ovog filma.
Film Ledeno doba na vrlo uspješan način pokazuje kako i animirani film može dobrom pričom, zanimljivim i razrađenim likovima i uspješnom animacijom (oživljavanjem likova, prikazivanjem ambijenata) biti jednako rado gledan kao i igrani.
Krešimir Mikić
|