Medijska kultura u školi
Videoradionicom protiv devijacija
Profesionalni identitet nemoguće je odvojiti
od osobnog identiteta s kojim je u slojevitoj povezanosti.
Unoseći u rad cijelu ličnost, može se ostvariti adekvatan
rezultat u nastojanju da se djetetu pomogne u prevladavanju
i prerastanju kriznih situacija te uklanjanju poremećaja
u ponašanju. Sve to iziskuje i stalno osobno dodatno educiranje,
kao i mukotrpno učenje na ’vlastitoj koži’, jer socijalizacija
i resocijalizacija djeteta bitno se zasniva na procesu
identifikacije. Kao defektologinja i socijalna pedagoginja
uključena sam u tijek socijalizacije od rane dječje dobi.
Tijekom razvoja u djeteta su moguće poteškoće koje se bez
pomoći stručne osobe ne mogu prevladati. U radu primjenjujem
specifične odgojne i rehabilitacijske postupke, kojima
se sustavno djeluje na poboljšanje funkcioniranja djeteta.
Praksa je pokazala da ukoliko se pravovremeno i rano
ne detektira problem i ako se ne pruža stručna pomoć djetetu
i obitelji, takvo dijete rano napušta školu, ponaša se
dezorganizirano, čini kaznena djela i društveno neprihvatljivim
ponašanjem teži samopotvrđivanju.
Moja je zadaća, kao socijalne pedagoginje u školi, da
u svakodnevnim kontaktima s mladima, praćenjem fenomenologije
i etiologije poremećaja u ponašanju, te poznavanjem subkulture
mladih, omogućim koncipiranje preventivnih aktivnosti koje
pridonose ostvarivanju preventivne uloge škole u prevenciji
zlouporabe droge, prevenciji nasilja i prevenciji svih
drugih oblika poremećaja u ponašanju. To je širok aspekt
primarne prevencije svih oblika poremećaja u ponašanju
učenika, koji se provodi individualnim i skupnim radom
s učenicima, roditeljima i učiteljima, sa svrhom stvaranja
uvjeta za učenje društveno prihvatljivih i djelotvornih
ponašanja održavanjem kvalitetnih, humanih međuljudskih
odnosa: dijete — roditelj, učenik — učitelj, učenik — učenik.
Takvoj preventivnoj aktivnosti pripada i videoradionica.
Videoradionica je započela radom 2003. sa svrhom organizirana
praćenja slobodnoga vremena učenika i prevencije neprihvatljiva
ponašanja. Svi su učenici dobrodošli, a posebno se radi
na uključivanju djece u riziku.
Učenici u raznim filmskim tehnikama (dokumentarni film,
reportaža, animirani film, igrani film) prate aktualne
teme iz života. Snimljenim materijalom koristi se za poboljšanje
dinamike i kreativno stvaralačke nastave, i taj edukativni
materijal ima svrhu prezentiranja društveno prihvatljiva
ponašanja. Učenjem socijalnih i komunikacijskih vještina,
stvaranjem vrijednosnoga sustava i stavova, razvojem samopouzdanja,
poboljšanjem komunikacije s okolinom stvara se pozitivno
okružje, gdje djeca vježbaju vještine koje su im potrebne
da se razviju u zdrave i sretne osobe.
Katica Šarić radi kao defektologinja i socijalna pedagoginja
u Osnovnoj školi Rudeš, Zagreb
Katica Šarić
|