english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

UVODNA NAPOMENA

Većinu tekstova, koji će izlaziti jednom tjedno, pisao sam olovkom u bilježnice 14 x 20 cm za osobnu uporabu prisjećanja na filmove. Koji je razlog izlaska sa zatvorenih stranica u javne? Bilješke su pisane neobvezno i slobodno od bilo kakvih uvjeta. Mreža, koja predstavlja najveću javnost, beskrajnu rasprostranjenost, istovremeno pruža utočište usamljenosti. Kažu informatičari: krenuti na mrežu isto je što i staviti prst u more. A ulazak u more osobit je doživljaj, obnavlja arhetipsku ugodu i otvara empatijsku nostalgiju.

Dana 8.7.2004. napisao sam sebi: U slučaju da otvorim svoju sasvim privatnu internetsku stranicu s kratkim mislima o filmovima, kakve zapisujem u bilježnice, kao uvod, razlog ili tumačenje javnog objavljivanja mogu poslužiti riječi Petera Bichsela:

"Ako književna kritika može uopće imati nekog smisla, onda to zapravo može biti jedino da igra ulogu javnog sugovornika usamljenim čitateljima, da bude javni sučitatelj. Šteta što mnogi nisu voljni tako shvatiti svoj kritičarski posao. Čitateljima je poznato kako se u oduševljenju nekom knjigom može biti usamljen…"

Parafrazirano na gledanje filmova to izgleda ovako:

Ako filmska kritika može uopće imati nekog smisla, onda to zapravo može biti jedino da igra ulogu javnog sugovornika usamljenim gledateljima, da bude javni sugledatelj. Šteta što mnogi nisu voljni tako shvatiti svoj kritičarski posao. Gledateljima je poznato kako se u oduševljenju nekim filmom može biti usamljen…

Dakle, ja, usamljeni gledatelj, nudim se kao sugledatelj onima koji nemaju odgovarajućeg sugovornika.

Kada me je netko prije dvije godine pitao za deset najdražih filmova, izbor je bio ovakav:

Luis Bunuel i Salvador Dali: Andaluzijski pas
Jean Vigo: Ništica iz vladanja
Luchino Visconti: Opsesija
Federico Fellini: La strada
Karoly Makk: Ljubav
Andrej Tarkovski: Zrcalo
Wim Wenders: Protjekom vremena
Jim Jarmusch: Čudnije od raja
Atom Egoyan: Kalendar

Podaci o sklonostima u određenom području dobar su put međusobnog razumijevanju i nerazumijevanja. Onaj tko ne prihvaća barem polovicu naslova bolje da odustane od čitanja Pansinijevih mudrolija.

Mihovil Pansini


UVODNA NAPOMENA
DOGVILLE (Dogville) Danska, 2003. S, R: Lars von Trier. G: Nicole Kidman (kao Grace), Paul Bettany (kao Tom). Napisano 14.5.2004. 07.07.2006.
PLES U TAMI (Dancer in the dark) Danska, Njemačka, Nizozemska, SAD, Francuska, 2000. S, R: Lars von Trier. G: Björk, Catherine Deneuve Napisano 2.6.2004. 07.07.2006.
IDIOTI (Idiots) Danska, 1998. S, R: Lars von Trier. Kamera: Casper Holm, Jesper Jargil, Kristoffer Nyholm, Lars von Trier. 07.07.2006.
LOMEĆI VALOVE (Breaking the Waves) Danska, 1996. S: Lars von Trier, Peter Asmussen. R: Lars von Trier. Kamera: Robby Muller. G: Emily Watson (kao Bess McNeill), Stellan Skarsgard (kao Jan Nyman), Jean-Marc Barr, Udo Kier Gledao dana 1.6.2002. DVD 10.05.2006.
KRALJEVSTVO I. i II. (Riget) Danska, 1994. S: Tomas Gislason, Lars von Trier, R: Morten Arnfred, Lars von Trier Gledao u veljači i ožujku 2003. SLO 1 10.05.5006.
EUROPA (Europa/Zentropa) Danska, Njemačka, Švedska, Francuska, 1991., c/b R: Lars von Trier. S: Lars vom Trier, Niels Vorsel. G: Jean-Marc Barr, Barbara Sukowa, Udo Kier Gledao dana 13.10.2002. HRT 1 10.05.2006.
EPIDEMIJA (Epidemic) Danska, 1988. c/b R: Lars von Trier. G: Lars von Trier, Niels Vorsel, Udo Kier Gledao dana 16.12.2004. SLO 2 10.05.2006.
BILJEŠKE ZA JEDNU AFRIČKU ORESTIJU (Appunti per una Orestiade africana) Italija, 1975. c/b S, R: Pier Paolo Pasolini Dana 3.10.2004. SLO 2 02.01.2005.
FINE MRTVE DJEVOJKE Drugo gledanje dana 26.9.2004. HRT 1 (Prvo gledanje 21.3.2003.) 24.12.2004.
FINE MRTVE DJEVOJKE Hrvatska, 2002. R: Dalibor Matanić. S: Mate Matišić i Dalibor Matanić. G: Olga Pakalović (kao Iva), Nina Violić (kao Marija), Inge Appelt (kao gazdarica Olga), Krešimir Mikić (kao Daniel) Dana 21.3.2003. DVD 16.12.2004.
11-20/22
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta