english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

PROTIV STRUJE: FRANCUSKI EKSPERIMENTALNI FILM 1970.-2010.
PREDSTAVLJANJE FILMSKE KOOPERATIVE LIGHT CONE NA KRATKOM UTORKU

Zadnji Kratki utorak ove kalendarske godine održati će se 8. prosinca u 19 sati u kinu Tuškanac u Zagrebu, u suradnji s Umjetničkom organizacijom Klubvizija, a na njemu ćemo predstaviti program filmova iz arhiva pariške filmske kooperative Light Cone, najznačajnijeg evropskog distributera eksperimentalnog filma, pod naslovom 'Protiv struje: francuski eksperimentalni film 1970. - 2010.' S originalnih 16mm i 35mm kopija prikazat ćemo 10 filmova vrlo poznatih (Nicolas Rey, Rose Lowder, Patrice Kirchhofer) i manje poznatih autora i autorica, koji predstavlja presjek avangardnih filmskih strujanja u Francuskoj u posljednjih 40 godina. Filmove je odabrala Mariya Nikiforova, redateljica, kustosica i voditeljica odjela filmskih kopija u Light Coneu, koja će biti fizički s nama, i uživo razgovarati s Ejlom Kovačević (Klubvizija) i Ivanom Ramljakom (Kratki utorak)!   


Grapholetti


Bez naslova: svibanj

Light Cone je distribucijska kooperativa sa sjedištem u Parizu, koju su 1982. godine osnovali yann beauvais i Miles McKane. Radi se o jednom od najbogatijih i najvažnijih arhiva eksperimentalnog i avangardnog filma u Europi koji danas okuplja preko impozantnih 5000 filmskih naslova i zastupa preko 800 filmaša. U sklopu gostujućeg programa u Zagrebu premijerno će se prikazati deset amblematskih kratkometražnih filmova koji su obilježili francusku eksperimentalnu i underground filmsku scenu između 1970-ih i 2010-ih. Među njima su filmovi autora koji su se od ranih 1970-ih nazivali „drugačijima“, te čija je značajna uloga u osnivanju danas relevantnih filmskih udruga, kolektiva i kooperativa (Light Cone, Collectif Jeune Cinema, Paris Film Coop…), pridonijela stvaranju kritične mase filmaša usmjerenih protiv struje francuskog filmskog establišmenta.


Terminus For You


Jedrilice i makovi

1970-ih i 1980-ih filozofsko je polje bilo prožeto promišljanjima o tokovima žudnje koji cirkuliraju našim tijelima, psihama i društvima. Neprekidnost pokreta koja povezuje odabrane filmove, govori u prilog pretpostavci utjecaja tadašnje filozofske misli na autore, bilo da se radi o prikazima fluktuacije prirodnih elemenata i životinjskih stada (film 'PTKHO' autorice Mahine Rouhi), ili ljudskih tijela kroz društveni prostor i slojeve povijesti ('Work and progress' yanna beauvaisa i Vivan Ostrovsky).
Zahvaljujući magiji eksperimentalnih filmskih pristupa, pokret izniče čak i iz statičnih slika: majstorskim upravljanjem optičkim printerom ('Grapholetti' Françoise Thomas), alkemijskim eksperimentima na filmskoj vrpci ('Planina Granier' Oliviera Foucharda)  ili kinematografijom nalik plesu ('Voda Seine' Tea Hernandeza). U dvominutnom filmskom klasiku francusko-peruanske umjetnice Rose Lowder 'Jedrilice i makovi' (Voiliers et Coquelicots), dovitljiva igra percepcije sjedinjuje dvije naizgled nepovezane vizure u pokretu, dok Cécile Fontaine sličan učinak postiže svojim autorski prepoznatljivim kolažnim pristupom u filmu 'Bez naslova: svibanj' (Sans titre : Mai). Nicolas Rey, ključna figura jednog od najpoznatijih nezavisnih filmskih laboratorija, L'Abominable, otjelovljuje strujanja u tranzitnim ne-mjestima neortodoksnim metodama razvijanja u svom prvom fotokemijskom kratkom filmu 'Terminus For You', a Emmanuel Lefrant, filmaš i aktualni voditelj Light Conea, idilične afričke pejzaže preobražava u  apstraktnu studiju fluidnosti memorije posredstvom direktnih intervencija u filmsku vrpcu u filmu 'Vidljivi i nevidljivi dijelovi napete cjeline' (Parties visible et invisible d'un ensemble sous tension). U međuvremenu, Patrice Kirchhofer, nekadašnji urednik i osnivač časopisa Cinéma Different, te nezaobilazni akter francuske eksperimentalne scene, stvara hipnotičko audiovizualno iskustvo praćeno vlastitom glazbenom kompozicijom u rijetko prikazivanom, kultnom naslovu 'Kromatizam I' (Chromaticité I).


Kromatizam


Work and Progress

Kako u njihovom životu, tako i u njihovim filmovima: neukrotiva vitalnost isijava iz okvira sličica.

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Klubvizije, filmove puštamo s originalnih 16mm i 35mm filmskih kopija, a ulaz je 20kn.

Raspored filmova (86 min):
Planina Granier (Le Granier), Olivier Fouchard, 2007., 35mm, boja, bez zvuka, 15 min
Vidljivi i nevidljivi dijelovi napete cjeline (Parties visible et invisible d'un ensemble sous tension), Emmanuel Lefrant, 2009., 16mm, boja, zvuk, 7 min
Grapholetti, Françoise Thomas, 1991., 16mm, boja, zvuk, 6 min
Bez naslova: svibanj (Sans titre : mai), Cécile Fontaine, 1998., 16mm, boja, bez zvuka, 5 min
Terminus For You, Nicolas Rey, 1996., 16mm, crno-bijeli, zvuk, 10 min
PTKHO, Mahine Rouhi, 2001., 16mm, crno-bijeli, zvuk, 7 min
Jedrilice i makovi (Voiliers et coquelicots), Rose Lowder, 2001., 16 mm, boja, bez zvuka, 2 min
Voda Seine (L'eau de la Seine), Teo Hernandez, 1982.-1983., 16mm, boja, bez zvuka, 11 min
Kromatizam I (Chromaticité I), Patrice Kirchhofer, 1977., 16mm, boja, zvuk, 11 min
Work and Progress, yann beauvais & Vivian Ostrovsky, 1999., 35mm, boja, crno-bijeli, zvuk, 12 min


pošalji link | verzija za printanje

Polaznice Škole medijske kulture stečena znanja primijenile su u praksi te provode program medijskog opismenjavanja u vrtićima 24.02.2021.
POEZIJA U SLIKAMA ALEKSANDRA SOKUROVA - 2. DIO 17.02.2021.
OMOGUĆIMO DALJNJI RAD MLADIM FILMAŠIMA IZ SISKA 17.02.2021.
Restart laboratoriji u Klubu PFT-a 17.02.2021.
Darije Petković 17.02.2021.
Traju prijave filmova na 12. VAFI & RAFI festival 17.02.2021.
FIRST FILMS FIRST 17.02.2021.
Najpoznatije djelo arhitekta Rudolfa Lubynskog 10.02.2021.
Otvorene prijave na online radionicu filmske kritike pod mentorstvom Jonathana Rosenbauma 10.02.2021.
Hrvatska prije sedamdeset godina 03.02.2021.
951-960/5787
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta