Totalno običan dan Bacači sjenki
Ovaj tjedan u Revijalnom ponedjeljku donosimo vam razgovor s Borisom Bakalom i Marijom Georgiev, voditeljima Bacači sjenki. Njihov film Totalno običan dan osvojio je prvo mjesto za radionički film na prošlogodišnjoj Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva – i od stručnog ocjenjivačkog suda i od ocjenjivačkog suda djece.
Totalno običan dan je priča o životu kraj mora i na površini. Ribari pecaju, a veće ribe jedu manje, dok se i morske trave ne upletu i ribare pometu. Na kraju dolaze i vanzemaljci i spašavaju ovaj totalno običan dan.
Nakon što je dvostruko nagrađen na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece prošle godine u Malom Lošinju, Totalno običan dan se prilično naputovao: nagrađen je i na reviji u Karlovcu (Stop Motion Scena), te potom u Dubrovniku (DUFF). S uspjehom je prikazan i nakon toga na 14. međunarodnom festivalu filmova za djecu i dječjeg stvaralaštva Bangladeš u Dakki, na Enimation festivalu u Mariboru, u Ujedinjenom Kraljevstvu na Leeds Young Films Festivalu te Cadora Film Festivalu u Londonu. Očekujemo da će se trend nagrada i nastupa ovog filma nastaviti, a od voditelja Bacača sjenki doznali smo na čemu su sve radili ove godine!
Čitajte razgovore s drugim filmašima u rubrici Revijalni ponedjeljak!
1. Kako Vam je bilo sudjelovati na prošlogodišnjoj online Reviji te koji je recept za uspješan rad filmske družine u pandemijskim uvjetima?
Bilo nam je lijepo i uvijek smo sretni kada neki naš film upadne na Reviju, ali nam je strašno žao da nije bilo moguće da se svi susretnemo. To je jako važno: taj neformalni susret nakon filma, priča, smijeh koji nije planiran, kontroliran i omeđen vremenom.
2. Odakle ideje za filmove Vaših mladih filmoljubaca? Kakve promjene primjećujete kroz generacije?
Ideje uvijek smišljaju naši polaznici sami, a mi smo tu samo most/poticaj da te ideje i priče artikuliraju i ostvare kroz filmski medij. Vrlo rijetko im sugeriramo čak i tematske okvire za naše filmove, ali kroz razrađenu metodologiju poticanja kreativnosti oni jednostavno eruptiraju s često i previše ideja koje onda treba svesti u moguće. Velikih promjena nema, polaznici koji dođu prvi put i dalje imaju slabu medijsku pismenost u osnovnim i srednjim školama, iako njihovo poznavanje tehnologije raste. Dapače, čini nam se da usprkos velikom naporu više srodnih udruga pa i samog HFS-a na filmskom i medijskom opismenjavanju, djeca i dalje imaju najviše pristupa komercijalnom filmu bez ikakvih kriterija. Tako da je ovo što Frooom i Bacači rade zaista nužno i važno.
3. Kako napreduju Vaši ovogodišnji filmovi, možete li nam nešto natuknuti?
Dosta filmova je završeno ili u montaži. Stalno održavamo online radionice pa će se taj broj filmova za premijerna prikazivanja povećavati. Ima tu svačega: od eksperimentalne animacije preko rašomon filmova s više paralelnih narativnih linija i više mogućih završetaka do zaista poetskih filmova stop animacije. Ne fali ni komedija ni akcionih drama, a neke ćemo sigurno prijaviti i na ovogodišnju Reviju. U kolovozu ćemo održati Frooom reviju u parku Ribnjak u Zagrebu, zatim u rujnu u Puli, Koprivnici, Splitu i Rijeci.
4. Što očekujete od ovogodišnje Revije djece?
Prije svega da Revija, kao centralni i najvažniji festival filmskog stvaralaštva djece, zadrži ulogu mjesta gdje se djeca mogu upoznati s radom svojih vršnjaka i razmijeniti iskustva, bilo uživo ili online. |