english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

U tijeku je osma scenaristička radionica Palunko

Za sve one koji se žele baviti scenaristikom, a ne znaju otkuda početi – Palunko je radionica za njih. Palunkova je glavna aktivnost neformalna scenaristička edukacija s ciljem osnaživanja domaće scenarističke scene. Uz mentoricu Irenu Krčelić, svatko će uspjeti napisati filmski scenarij. Možete se predbilježiti za radionicu koja kreće u listopadu ili pratiti korake na stranici projekta i krenuti već danas.

Lako je naučiti pisati za film

Krenula je osma runda scenarističke radionice Palunko, petotjedne online edukacije namijenjene onima koji žele savladati osnove pisanja za ekrane.

„Nitko vas ne može naučiti pisati scenarije“, kaže voditeljica programa, dramaturginja i scenaristica Irena Krčelić, „osim vas samih“. Zato se radionica sastoji od praktičnih vježbi koje rješavate samostalno, dok se na kraju tjedna, kao grupa, sastajemo na Zoomu. Tad porazgovaramo o svemu što smo iskusili rješavajući zadatke i zajednički odradimo vježbu koja vodi jedan korak dalje.

Prvi tjedan scenarističke radionice

U prvoj vježbi, „Scenarističkom bingu“, birate svojih 10 najdražih filmova iz američke kinematografije. Iz svakog od njih odaberete jednu scenu, onu koja je na vas ostavila najsnažniji dojam. Zapišete čega se iz scene sjećate. Kad ste završili, izguglate scenarij (većini američkih filmova scenariji su dostupni online), prepišete tu scenu i usporedite sa sjećanjem. Očekuju vas razna iznenađenja!

Poanta vježbe je da osvijestite tip filmova koji volite (žanrovski, tematski, stilski…) i kroz zapisivanje po sjećanju, a onda iz originala, uronite u dramski način izlaganja.

Kako filmove gledaju scenaristi?

U drugom tjednu bavimo se opažanjem dramske strukture i vježbamo aktivno gledanje kroz zadatak „Supermanov pogled“. Film kao audiovizualni medij upijamo kroz dva kanala (oko i uho) i gledanje nas baca u neku vrstu blagog hipnotičkog transa. Zato ćemo svako malo pritisnuti pauzu, resetirati pažnju i postaviti si pitanja koja nam omogućavaju da opazimo gradivne elemente od kojih se sastoji filmska priča.

Ovo je ključna vježba cijele radionice. Uz malo prakse, brzo ćete savladati logiku dramske strukture. Moći ćete predvidjeti fabulu cijelog filma iz pažljivo pogledanog početka. I još bolje, moći ćete pogledati samo kraj filma i predvidjeti njegov početak i sredinu!

Ispričaj mi priču

U trećoj se vježbi, „Sretni završetci“, bavimo pitanjem što je to priča i kakvi je sastojci čine zanimljivom. Koristit ćete junake i situacije iz prve vježbe i uklopiti ih u novu priču. Poanta vježbe je da naučite brzo i jednostavno osmišljavati priče od bilo kakvih sastojaka koji vam se nađu pri ruci.

Rješavanje dramskih križaljki

U trećoj vježbi upoznajete alat koji olakšava oblikovanje fabule. „Dramska križaljka“ je mreža u koju na jednoj osi upisujete junake, a na drugoj zbivanja. Na taj način je vizualno lako opaziti ima li gdje kakva rupa i kako je popuniti da cjelina štima.

Za ovu vježbu birate junake iz prvog zadatka, strukturu iz drugog i priču iz trećeg, pa postavljate 10 različitih dramskih križaljki. Proces će vam pomoći da oslobodite maštu i, kao u kabini za presvlačenje u trgovini odjećom, isprobate pregršt kombinacija prije nego se odlučite za jednu.

Dijalog čini razliku

Zadnja vježba „Čitaća proba“ je ujedno i najjednostavnija. Izabirete jednu od svojih dramskih križaljki i u nju upišete dijalog, onako kako vam prvo padne na pamet, bez filozofiranja - i eto prve verzije scenarija!

Na Zoomu dijelimo uloge i iščitavamo tekst kao da smo na čitaćoj probi - povratna informacija uvijek je korisna, pod uvjetom da je primate sa zrnom (a nekad i lopatom) soli.

Time smo stigli do kraja radionice. Ako ste odradili sve vježbe, uložili ste oko 20 sati rada na savladavanju nove vještine. Naučili ste kako scenarij izgleda, kako na jednostavan način osmisliti filmsku priču i izložiti dramsku radnju. Napisali ste jedan scenarij za kratki film i čuli kako zvuči kad se iščitava na probi. Uz to ste naučili vještinu gledanja filmova kao rada s privatnim mentorom iz scenaristike.

Sad kad ste sve to iskusili, jasno vam je kako scenaristički rad izgleda i kako vam leži. Nema više nepoznanica - joj, je li to teško, joj, mogu li ja to… Naravno da možete, samo je pitanje sviđa li vam se dovoljno da se ovoj vještini posvetite.

Uključite se u iduću rundu radionice

Želite li se okušati u savladavanju osnova pisanja za film, dobrodošli ste se uključiti. Deveta Palunkova runda koja kreće u ponedjeljak, 18. travnja 2022. godine već je popunjena, no možete se predbilježiti za desetu koja kreće u ponedjeljak 10. listopada 2022. godine prijavom na e-mail info@palunko.org. Prethodno iskustvo nije potrebno, a sudjelovanje je polaznicima besplatno.

Svi radionički zadaci su javno dostupni na web stranicama scenarističke edukacije Palunko. Ne morate čekati da radionica krene, nego odmah početi vježbati - jer nitko vas neće naučiti pisati scenarije, osim vas samih. Krenite već danas!

Uključite se

High maintenence

I’ll wait for the next one

Short of the week

Tuck me in

Loius shoes

The cord

Detour (michael gondry)

Dinner for one
(najviše repriza ikad)

Predivan život Franza Kafke

The last farm

The Lunch Date

Special delivery


pošalji link | verzija za printanje

Retrospektiva Delmera Davesa u kinu Tuškanac 23.02.2022.
Prijave na 10. Production in 23.02.2022.
ONLINE WEEKEND U ART KINU 23.02.2022.
DOK-film '22. 23.02.2022.
Devet godina Filmske naSTAVe u kinu Tuškanac: najvažnijeg programa filmskog opismenjavanja srednjoškolaca ne samo u Hrvatskoj već i mnogo šire 21.02.2022.
U tijeku je osma scenaristička radionica Palunko 18.02.2022.
Prijavite svoje filmove za jubilarno 60. izdanje Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece 17.02.2022.
Otvorene prijave za 9. Star Film Fest 17.02.2022.
'Pisma ćaći' s Damirom Čučićem 17.02.2022.
ŽIVA VODA OZVUČUJE 'ŠKOLJKU I SVEĆENIKA' GERMAINE DULAC NA KRATKOM UTORKU 16.02.2022.
711-720/5869
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta