english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

VIDEOFORUM I KRATKI UTORAK PREDSTAVLJAJU: LIJEPO JE MRZITI DANA OKIJA

Novo izdanje Kratkog utorka, koje će se dogoditi 23.11. u 21h u kinu Tuškanac u Zagrebu, posvetit ćemo filmovima Dana Okija, često i nepravedno osporavanog domaćeg filmskog autora i vizualnog umjetnika. Prikazat ćemo dva kratka filma u kojima se u našim krajevima pionirski bavio istraživanjem digitalnih intervencija u analogni film - 'Black Mirror' (1992.) i 'Ozone 3 RGB' (2005.), a zatim i njegov srednjemetražni poetski dokumentarac 'Posljednji Super 8 film' iz 2017., izvrsni intimni esej o ljubavi, mržnji, životu i potrazi za identitetom tijekom autorove imigracije u Nizozemsku, smontiran od 8mm kućnih filmova. To će biti hrvatska kino premijera filma, nakon koje će slijediti i razgovor s autorom.        


Dan Oki

Dan Oki (pravim imenom Slobodan Jokić) pojavio se na domaćoj filmskoj sceni na prijelazu 80-ih u 90-te, kao dio nove generacije filmskih i videoumjetnika, koji su djelovali u i oko grada Zadra. Za razliku od svojih kolega Vlade Zrnića i Zdravka Mustaća, Oki početkom 90-ih seli u Nizozemsku gdje će sljedeće desetljeće studirati medijsku umjetnost i filmsku režiju i scenaristiku na De Vrije Academie u Den Haagu (u klasi poznatog nizozemskog eksperimentaliste Fransa Zwartjesa), Hogeschool voor de Kunsten u Arnhemu i Maurits Binger Film Institutu u Amsterdamu. Paralelno uz studij stvara radove u formama medijske instalacije, računalne umjetnosti, filma i fotografije. Tada, ali i kasnije u njegovoj karijeri, u središtu njegovog interesa je istraživanje osobnih arhiva i vizualne naracije u galerijski artikuliranim kontekstima, novim medijima i filmu, kao i različite medijske forme i načini prezentacije pokretne slike. U svojim radovima Oki spaja elektronsku 3D animaciju i Super 8mm film na videu, kombinira web i računalnu animaciju, istražuje razvoj percepcije, perspektive i tehnologije, moguća i nemoguća mapiranja i re-mapiranja trodimenzionalnih objekata i njihovo svođenje na dvije dimenzije, korištenje 3D skenera u potrazi za ‘čvrstim’ hologramima, kao i interaktivnih protokola u internetskim eksperimentiranjima.


Posljednji Super 8 film

U tom periodu izlaže u mnogim renomiranim međunarodnim kontekstima, a filmovi mu se prikazuju i osvajaju nagrade na važnim festivalima eksperimentalnog filma kao što su IFF Rotterdam ('Navigations')  i Videoex u Zürichu (Grand Prix za film 'Divine Beings'). 2002. se vraća u Hrvatsku gdje osniva i programski osmišljava studij filma i medijske umjetnosti na Umjetničkoj akademiji u Splitu (UMAS), na kojem kasnije predaje kao redoviti profesor. Predaje i kao gostujući profesor na mnogim Akademijama u Europi, te u Seoulu i New Yorku. Filmski fokus mu se prebacuje na dugometražnu igranu formu, pa tako od 2003. do danas kao producent, scenarist i redatelj realizira nekolicinu nezavisno produciranih art filmova kao što su 'Oxygen 4' (2004.), 'Performance' (2010.), 'Mrak' (2011.) i 'Oproštaj' (2013.), s kojima polarizira i kritiku i publiku.   

Na ovom Kratkom utorku prikazat ćemo tri autorova filma iz raznih faza djelovanja, čija je zajednička značajka naknadno manipuliranje materijalom snimljenim na filmskoj traci. Prvo ćemo gledati 'Black Mirror' iz 1992., u kojem Oki sa 16mm kamerom snima neobični ritual misterioznih likova u nekoj park-šumi, da bi kasnije pomoću kompjuterske grafike u sliku ubacio niz elemenata kao što su astrološki simboli. Općenito nelagodna atmosfera filma pojačana je montažnim manipulacijama kao što su zrcaljenje slike i efekt slike u slici, a tu je i monotona ritmička glazba tj. zvuk. Film na zanimljiv način istražuje motiv rituala, s čime se autor bavi i u drugom djelu iz tog razdoblja 'Noah and Ceremonies on the Water'.


Black Mirror

Nakon toga gledamo film 'Ozone 3 RGB' iz 2005. Radi se zapravo o 11-minutnom neprekinutom kadru snimljenom 16mm filmskom kamerom, u kojem promatramo 'romantičnu' scenu na plaži u kojoj ljubavni par sjedi na klupi, a onda odlazi u more. No, taj kadar dekonstruiran je kako digitalnom montažom zvuka, tako i slike. Riječi koje izgovaraju likovi ponavljaju se, multipliciraju i imaju jeku, a boje u slici rastavljaju se na komponente RGB video signala - crvenu, zelenu i plavu. Što se ljubavni par više razilazi u svojoj komunikaciji, to slika i zvuk postaju apstraktniji. Na taj način film postaje vrlo inovativni prikaz dekonstrukcije jednog odnosa.


Ozone 3 RGB

Glavni dio programa posvetit ćemo 'Posljednjem Super 8 filmu', srednjemetražnom poetskom dokumentarcu nastalom 2017., koji je što se tiče njegovog vizualnog dijela isključivo sastavljen od Super 8 snimaka u periodu od sredine sedamdesetih do 2005. Većinu čine kućne snimke, neke od kojih je snimao sam autor, a ostale njegovi roditelji, prijatelji ili životna partnerica, također umjetnica Sandra Sterle. Manji dio sastavljen je od fragmenata Okijevih autorskih filmova, uglavnom s početka karijere. Zvučnu sliku filma, osim prizornih i naknadno ubačenih zvukova atmosfere, čine autorove reminiscencije na događaje koje gledamo, kao i razmišljanja o njihovim utjecajima na njegov život. Film se velikim dijelom bavi periodom autorove imigracije u Nizozemsku za vrijeme ratne agresije na Hrvatsku. Pred nama se izmjenjuju slike urbanog 'dačerskog' života, što uključuje i pojavljivanje poznatih aktera domaće alternativne glazbene scene koji su tada svoje utočište našli u toj državi, kao što su  Andrea i Ivica Košavić (Gone Bald, Pink Noise Quartet), Damir Prica Kafka - Capri (Haustor), Ivica Bilosnić - Bic (Sexa), ali i intimnih scena iz obiteljskog života Okija i Sandre, kao i poetskih kadrova gradskih oaza prirode. Na taj način Oki stvara sanjivi autobiografski kolaž koji je istovremeno putovanje u središte osobnog sjećanja, ljubavna priča o odnosu dvoje umjetnika i studija potrage za identitetom u prisilnom egzilu. Film je za svjetsku distribuciju uzela poznata belgijska distributerska kuća ARGOS.


Posljednji Super 8 film

'Ovdje smo ponovo na terapeutskom terenu, natrag u beskonačnoj regresiji autobiografskog filma u filmskoj praksi. Što se događa kad nakon potpunog poremećaja netko izgubi svoju duhovnu teritoriju i beskonačna regresija preuzme formu neriješene prošlosti, kao što se dogodilo u mom životu s raspadom Jugoslavije? Upravo tamo se u nečijoj biografiji pojavljuje sasvim nova osoba, kao što kaže Catherine Malabou u svojoj knjizi 'Ontologija nezgode'. Kako ta nova osoba funkcionira u autobiografskom filmu, to je osnovna linija ovog djela.' - Dan Oki o 'Posljednjem Super 8 filmu'


Posljednji Super 8 film

Videoforum je projekt udruge Kreativni sindikat koji predstavlja spoj različitih prezentacijskih izložbi, festivala, projekcija i razgovora u svrhu promocije suvremenih audiovizualnih radova umjetnika, kao i povezivanja subjekata i umjetničkih prostora. Program omogućuje predstavljanje radova koji nastaju izvan konteksta industrije zabave i spektakla, često odmaknutih od dominantnih narativa kinematografske proizvodnje. Videoforum se formira kao mjesto susreta umjetničkih radova i publike, mjesto razgovora i diskusije, mapiranja umjetničkih pojava, smještenih u prostoru "između" – kao dio kritičke forme i prakse koja postavlja niz pitanja.


Posljednji Super 8 film

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kreativnog sindikata, a ulaz na njega je besplatan.

Raspored filmova (86 min):
Black Mirror, 1992., 5 min, snimano na 16mm i U-matic SP, projiciramo u HD
Ozone 3 RGB, 2005., 11 min, snimano na 16mm i Beta SP, projiciramo u HD
Posljednji Super 8 film (The last Super 8 film), 2017., 70 min, snimano na Super 8mm, projiciramo s DCP-ja


pošalji link | verzija za printanje

Dječji tjedan POU i VANIMA radionica animiranog filma 13.10.2021.
Ove jeseni nezavisna kina opet otvaraju vrata svima: Senzorne projekcije dostupne diljem Hrvatske 13.10.2021.
Predavanje o Filmskoj montaži 13.10.2021.
Dan mentalnog zdravlja u Klubu Pulske filmske tvornice 13.10.2021.
Ivan Kovač 06.10.2021.
Radionica animiranog filma 06.10.2021.
Zatvorena 59. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece 04.10.2021.
Najbolji od najboljih 03.10.2021.
Sni 02.10.2021.
Otvorena 59. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece 01.10.2021.
701-710/5779
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta