english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Pavao Štalter

25. studenoga 1929. – 5. listopada 2021.

Scenograf, animator, ilustrator, scenarist i redatelj animiranih filmova Pavao Štalter rođen je u baranjskom selu Karanac, gdje mu je otac bio učitelj, a diplomirao na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. Kraće vrijeme je radio kao restaurator, a od 1958. godine bio zaposlen u Studiju za crtani film Zagreb-filma.

Kao scenograf je radio na filmovima Balada (1958) redatelja Ive Vrbanića, Svi crteži grada, Rep je ulaznica i Mali vlak (1959), Adam i Eva, Dva puža, Nisu znali jer su mali, Slučaj nesretnog duha, Slučaj neuspjele rakete i Slučaj lijenog lava (1960), Slučaj pospanog boksera, Bijeli miš i Cupido (1961), Bijeli osvetnik, El Cactusito i Oteti konj (1962), Električna stolica je nestala i Krava na granici (1963), I videl sam daljiine meglene i kalne, i Posjet iz svemira (1964), Muzikalno prase, Mrav dobra srca, Zid i Ceremonija (1965), Muha i Pasji život (1966), Otkrovitelj (1967) i Pauk (1969), u filmu Peti (1964) sa Zlatkom Grgićem je scenarist, koredatelj, glavni crtač i scenograf, a film je dobio niz međunarodnih priznanja, u Kostimiranom rendezvousu (1965)  koscenarist, u Stvari (1965) i Velikim i malim manevrima (1966) glavni crtač i scenograf. Prvi redateljski rad su mu Kutije (1967) gdje je i scenarist, glavni crtač i scenograf, u svom najpoznatijem filmu Maska crvene smrti (1969) s Brankom Ranitovićem, prema poemi E. A. Poea, je koredatelj, glavni crtač, glavni animator i  scenograf, a film je prvi u nas s animacijom slikanih površina, u filmu Scabies (1970) koredatelj, glavni crtač, koanimator i scenograf, u Duši (1970) scenariast, redatelj, glavni crtač i scenograf, a u Mački (1971) redatelja Zlatka Boureka glavni animator.

Jednominutne Kubus i Konj (1972) radi kao scenarist, redatelj, glavni animator i scenograf, u hrvatsko-kanadskom igrano-animiranom filmu Man the Polluter čiji je dio epizoda (objavljena 1973. kao samostalni crtić) Love Story kao glavni animator i koredatelj sa Zlatkom Bourekom, a u Dolazak Slavena, Kulturna baština Hrvata– arhitektura i Kulturna baština Hrvata-kiparstvo ( 1975) redatelja Radovana Ivančevića kao glavni crtač, glavni animator i scenograf, jednako kao i Feudalno društvo I. i Feudalno društvo II. (1976). U Sedam plamenčića (1976) je scenarist, redatelj, glavni crtač, glavni animator i scenograf, a od 1975. do 1983. radi seriju za djecu Medvjedić Bojan s petnaest epizoda, kao glavni crtač i scenograf. Baltazar spotove (1973) potpisuje kao scenarist, redatelj, glavni crtač i scenograf, seriju za djecu Miš na Marsu (1976-1979) u dvadeset epizoda kao glavni crtač i scenograf, dok je u Baltazarovom satu, Izgubljenom zecu, Ptici, Dva cilindra i Klaunu Danijelu (1979) koscenarist, glavni crtač i redatelj. U filmu Ivica i Marica je koscenarist, redatelj, glavni crtač, glavni animator i scenograf, a u Usisaču (1980) koscenarist, redatelj i  glavni animator. Autor je i Top beitza (1981) kao redatelj, glavni crtač i glavni animator, jednako i Pucha (1984) a kod Kuće br. 42 (1984) koja je rađena prema staroj fotografiji i dobila niz nagrada i priznanja te se smatra jednim od zadnjih klasičnih ostvarenja zagrebačke škole je scenarist, redatelj, glavni crtač, glavni animator i scenograf. Napravio je i Ogledalce (1986) prema scenariju i crtežima  slovenskog ilustratora Marijana Mančeka kao redatelj i glavni animator, Posljednju stanicu (1988) prema scenariju Pere Kvesića kao redatelj, glavni crtač, glavni animator i scenograf te Greetings from Croatia (1991) u funkciji redatelja, animatora i scenarista sekvence i špice festivala Animafest 1998. sa Zvonimirom Lončarićem odnosno Animafest 2004. kao kolektivni rad.

Kao ilustrator je surađivao s izdavačkim kućama Školska knjiga i Mladost na ilustriranju udžbenika, knjiga za mlade i dječjih slikovnica, a istaknuo se i pedagoškim radom na Odjelu za animirani film Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Likovna komponenta konstanta je Štalterova stvaralačkog rada na filmu. 

Posljednjih godina života je bio član upravnog vijeća zagrebačkog Animafesta.  Dobitnik je niza značajnih domaćih i inozemnih nagrada i priznanja, među ostalima i Nagrade Vladimir Nazor za životno djelo 1995. godine.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com


pošalji link | verzija za printanje

31. izdanje Dana hrvatskog filma donosi 73 domaća filmska ostvarenja 20.04.2022.
Proljetni ciklus omiljene Filmske naSTAVe pohađa više od 200 sudionika! 20.04.2022.
RIP! Remix Manifesto povodom Svjetskog dana autorskih prava 20.04.2022.
FILM O IDLES U RIJECI I ZAGREBU - najava 20.04.2022.
9. STAR FILM FEST DONOSI NAGRADU ZA NAJBOLJI STUDENTSKI FILM 20.04.2022.
Započinju prijave na Školu medijske kulture „Dr. Ante Peterlić“ u Varaždinu! 20.04.2022.
Životi Alberta Camusa u Pulskoj filmskoj tvornici 13.04.2022.
CHICK STRAND I JOANN ELAM - PIONIRKE EKSPERIMENTALNOG FEMINISTIČKOG DOKUMENTARIZMA NA KRATKOM UTORKU 13.04.2022.
Objavljen natječaj za DORF 2022 - prijave 13.04.2022.
Projekcija filmova nastalih na radionici za mlade u organizaciji Centra za kulturu Korčula 13.04.2022.
581-590/5779
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta