Dodijeljene nagrade na 16. Gledalištu Kinokluba Zagreb
Nagradu Maksimilijan Paspa za najbolji amaterski film dobio je film Turist autora Tomislava Šobana
16. Gledalište održalo se od 31. svibnja do 2. lipnja u kinu Kinoteka. Na Gledalištu su se prikazali svi filmovi članova KKZ-a snimljeni u protekloj godini. Kinoklubaški autori i ove godine ponudili bogatu i raznovrsnu kolekciju amaterskih filmova svih žanrova.
Tročlani veliki žiri u sastavu Katerina Duda, Josipa Henizelman i Matej Merlić Nagradu ‘Maksimilijan Paspa’ za najbolji amaterski film dodijelio je filmu Turist autora Tomislava Šobana uz sljedeće obrazloženje: “U Kopačkom ritu vrijeme teče drugim tokom, koje film uspješno pretvara u svojevrsno istraživanje filmskog vremena. Uz to, vješto korištenje split screenova proteže se kroz nekoliko filmova autora na ovogodišnjem Gledalištu, no u filmu Turist, Tomislav Šoban tim postupkom, decentnom minimalističkom režijom i montažom pokazuje promišljenost i umjetničku vrijednost koja svakako zaslužuje ovogodišnju glavnu nagradu.”
Tomislav Šoban, Turist
Žiri je dodijelio i tri posebna priznanja. Mare Šuljak nagrađena je jer “kroz jedinstvenu priču koja istražuje odnos između umjetnosti i prostora, autorica filmom Evanescence stvara vizualno očaravajuće iskustvo koje nadilazi tradicionalne granice filmske forme.”
Mare Šuljak, Evanescence
Nagrađen je i film Iz slike u sliku: Filmski kardiogram kuće na pijesku Ive Gavrilović koji je “detaljna filmska analiza filma iz 1985. koju možemo gledati kao podsjetnik o sveobuhvatnosti filmskog medija, podsjetnik o nizu mogućnosti, rješenja i istraživanja. Iva Gavrilović uvodi nas u potencijal i slojevitost filmskog promišljanja nakon koje poželimo raditi vlastite filmove.”
Iva Gavrilović, Iz slike u sliku: Filmski kardiogram kuće na pijesku
Treće posebno priznanje dodijeljeno je filmu Žene na rubu Anite Čeko “u kojem autorica humoristično i domišljato prikazuje svakodnevnu situaciju, primjenom naizgled jednostavnog režijskog pristupa koji savršeno utjelovljuje bit filma.”
Anita Čeko, Žene na rubu
U žiriju kritike ovogodišnjeg Gledališta bili su Erika Roša, Ana Krmek, Ramona Boban-Vlahović i Edvin Tišljarec. Glavna nagrada žirija kritike dodijeljena je autoru Tinu Novačiću za film Semafor uz obrazloženje da je “nemogućnost protagonista da se suoči s prekidom ljubavne veze zanimljivo prikazana izmjenom konvencionalnoga prikaza depresivnog stanja lika s ambivalentnim nadrealnim momentima. Time film ostavlja gledateljima prostor za autonomno tumačenje, pruža slojevit i kompleksan doživljaj, a pritom i dalje funkcionira kao skladna cjelina. Posebno je dojmljivo korištenje kolorita iz naslova kojime se vješto nadomješta odsutnost dijaloga i dočarava tjeskobna atmosfera te psihološko i emotivno stanje protagonista.”
Članica žirija kritike Ana Krmek dodijelila je posebno priznanje Luciji Lelek za film Vrati se na party. “Kreativnim odabirom kostima i šminke, duhovitom glumom, kompozicijom kadra, pokretima kamere i originalnim animiranim segmentima, izvrsno je prikazana party atmosfera sukladna pjesmi kojoj je film namijenjen. Vrlo je izražena razigranost, spontanost i sloboda u stvaranju filma što dodatno doprinosi njegovom zabavnom raspoloženju. Vrati se na party, potpuno neopterećen bilo kakvim pretencioznim tendencijama, manifestacija je iskrenog kinoklubaškog amaterizma.”
Erika Roša nagradila film James Bond jest i nije bio u pravu Tomislava Šobana za “vješto spajanje dviju prividno udaljenih umjetnosti, a to su poezija i film, kojima je još nadodan plesni pokret kako bi se reinterpretirao veliki filmski junak James Bond. Dvostrukost i ambivalentnost Jamesa Bonda iz naslova lirske pjesme i filma naglašena je i umnožavanjem kadrova koji dokazuju da poetičnost ovoga filma nije prisutna samo na razini teksta lirskog predloška, već i na razini promišljanja i propitkivanja mogućnosti filmske forme.”
Edvin Tišljarec nagradio je Dragu Toromana za film Kakvi smo mi to ljudi jer “daje pozornicu malom čovjeku koji je zaboravljeni dio društva. Slojevite priče pružaju jedinstvenu priliku promatrati kako izgleda svakodnevnica osobe na rubu sustava koju zanemarujemo, gledamo ponekad s visoka. Uspjeh samog dokumentarca je to što je pokazao drugu stranu medalje, pokazao je veličinu zaboravljenog čovjeka i koliko zapravo njegova djela znače.“
Ramona Boban-Vlahović posebno priznanje dodijelila je radu Gustavov film Erika Vončine. |