Filmski klub u kinu Tuškanac 29. travnja u 18 sati
Projekcije značajnih filmskih ostvarenja, uz uvodne komentare i razgovore, u maloj dvorani kina
Pozivamo vas na zajedničko gledanje odabranih naslova uz uvodni komentar filmologa ili kritičara, a nakon filma slijedi interaktivni razgovor između voditelja i gledalaca, razmjena iskustva, stavova, razmišljanja i kritičkih opaski.
Ove srijede na programu je je jedno od najboljih ostvarenja velikog talijanskog redatelja Francesca Rosija, film Salvatore Giuliano. Uvodničar i moderator razgovora nakon projekcije je filmolog Bruno Kragić.
Salvatore Giuliano
Srijeda, 29. travnja
Retrospektiva Francesca Rosija
Mala dvorana kina, projekcija i razgovor, program za članove
18:00 Salvatore Giuliano (Italija, 1962.) r: Francesco Rosi; sc: F. Rosi, Suso Cecchi d’Amico, f: Gianni Di Venanzo
Uloge:
Pietro Cammarata (Salvatore Giuliano)
Frank Wolff (Gaspare Pisciotta)
Salvo Randone (predsjednik suda)
Federico Zardi (odvjetnik)
O filmu:
Po završetku II. svj. rata u Siciliji mladi odmetnik Salvatore Giuliano pridružuje se gerilskom pokretu za nezavisnost otoka. Nakon njegova raspuštanja, vraća se odmetništvu. Kad na izborima pobijedi ljevica, mafija i veleposjednici, otvoreno se okreću protiv njega – Salvatore biva optužen za pucanje po radničkoj povorci. U rano jutro 5. V. 1950. policija nalazi mrtva Giulianija.
Započevši kadrom mrtva Giulianijeva tijela iz gornjeg rakursa, film se narativno razvija serijom akronoloških retrospekcija. One kombiniraju žanrovske elemente kriminalnog filma i realističnu izravnost krupnih planova likova koji se izmjenjuju s totalima ogoljelih ruralnih krajolika, odnosno miješaju igranu rekonstrukciju povijesnog događaja s postojećim dokumentarnim snimkama (npr. suđenja) i fragmentima uobličenim po uzoru na tv reportaže. Takvim postupcima djelo nadilazi značajke biografskog filma pa Rosi izbjegava prikaz intimnog života naslovnog junaka, dramaturško-fabularno tek sporednog lika, u korist analize Giulianijeve polititičke osobe, koju oslobađa mitskih nanosa, ali je istodobno ostavlja racionalno nerazjašnjenom. Nazivan zbog svoje narativne tehnike »filmom montaže u cijelosti« i sagledavan kao kritička kronika proturječja socijalno ekonomskog sustava na Siciliji (koja funkcionira i kao metafora Italije druge polovice 1940-ih), djelo ujedno u okviru talijanske kinematografije označava prijelaz s dominantno psihološke tematike na političku. (Bruno Kragić, Filmski leksikon)
Film je preveden.
Realizacija: HFS
Telefon: 48 34 039
Više o programima na www.filmski-programi.hr |