english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Galetina retrospektiva

U četvrtak, 30. siječnja u 20 sati, u Klubu Pulske filmske tvornice bit će prikazano sedam filmova nedavno preminulog Ivana Ladislava Galete. O jednom od naših najznačajnijih multimedijalnih umjetnika, filmskih i likovnih pedagoga i autora te o njegovu radu govorit će Mladen Lučić, Muzej suvremene umjetnosti Istre. 

Rođen 1947. godine u Vinkovcima, Galeta je 1967. završio Školu primijenjenih umjetnosti, 1969. diplomirao likovnu umjetnost na Pedagoškoj akademiji, a 1981. i na studiju iz pedagogijskih znanosti na Filozofskome fakultetu u Zagrebu. Od 1977. do 1990. vodio je Multimedijalni centar (MM) Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu, koji u njegovo vrijeme postaje najznačajnijim prikazivačem domaćeg i inozemnog eksperimentalnog filma i videa. Bio je osnivač i urednik programa "artKINO" Filmoteke 16 (1991-1994), a na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu postaje 1993. godine stručni suradnik za medije. Od 1997. do neželjenog umirovljenja bio je redovni profesor, a ovdje je 2000. godine inicirao i uvođenje studija novih medija odnosno 2004. studija animiranog filma i novih medija. Od 1968. snima filmova, a od 1975. godine bliže mu videoradove. Izlagao je objekte-instalacije, fotografije-instalacije, prezentacije proširenog filma, video i televizijska djela, tekstove, zvučne instalacije, ambijentalne intervencije, ekološke projekte i akcije.


Kadar iz filma Endart

Na ovoj večeri prisjećanja bit će prikazani filmovi TV ping pong, prvi Galetin dvominutni video, sniman od 1975. do 1978., u kojem se bavi eksperimentalnim istraživanjem percepcije, kreirajući posve drugačije odnose između likova i objekata, Dva vremena u jednom prostoru (1976-1978), u  trajanju od dvanaest minuta, gdje se manipulacijom filmske trake ponovo istražuje prostorno-vremenski aspekt naracije i kontinuirano rastvara vidljivost sadašnjeg trenutka vidljivošću prošlog, a konceptualizira se vrijeme, kao ključni aspekt medija, PiRaMidas 1972-1984 (1984), ponovo u trajanju od dvanaest minuta, koji se bavi postavom filmske kamere, odnosno primjerom obrnute slike ili jednostavno relativnošću perspektive, kao osnove svakog umjetničkog rada, desetominutna Sfaira 1985-1895 (1971/1984), naravno posvećena slavnom Kubrickovom filmu 2001: Odiseja u svemiru, ali uz pomak s antracitnog kvadra ili paralelopipeda na Kožarićevu zlatnu kuglu i uz naknadnu intervenciju na snimljenom filmu gdje se istodobno čuva ili restaurira stari film i stvara novi, što će postati jednom od značajki Galetinog cjelokupnog autorskog postupka, još kraći, tek devet minuta dug Water Pulu 1869-1896, (1973-1987), u kojem Galeta autorski transformira snimku vaterpolske utakmice između Koreje i Francuske, fokusirajući se na loptu kao središte filmske slike, ali i univerzuma, oko koje se sve kreće, kao da je Sunce, a slikovni sadržaj neprestano proizlazi iz trostruke osvijetljenosti jer je materijal kopija samoga sebe, s pomakom u fazi od nekoliko sekundi, Wal(l)zen (1989), šestominutno traganje za gravitacijskim središtem u kojem pijanist Fred Došek svira Chopinov Klavirski valcer op. 64, br. 2, snimljen 1977. godine za Galetin film Naprijed-natrag: klavir, i Endart No 1, (2000), šest vrtnih prizora snimljenih uglavnom bez gledanja kroz kameru, u trajanju od pola sata, a svaki je naslovljen jednim slovom iz rečenice Introibo ad altare Dei, početne u slavlju mise.

Duško Popović


pošalji link | verzija za printanje

SLOVENSKI KINO! NA KRATKOM UTORKU 13.01.2014.
Prijave za VAFI traju još 10 dana! 10.01.2014.
Komemoracija Ivanu Ladislavu Galeti 08.01.2014.
Ivan Ladislav Galeta 08.01.2014.
Ivan Ladislav Galeta, prijatelj, čijem sam se radu divio 07.01.2014.
PREMINUO IVAN LADISLAV GALETA (1947-2014) - JEDINSTVENI FILMSKI UMJETNIK I EKSPERIMENTATOR 07.01.2014.
ŠAF u Kaliforniji 07.01.2014.
KAO NA FILMU 27.12.2013.
Blagdanska čestitka Hrvatskog filmskog saveza 23.12.2013.
22+ 23.12.2013.
3521-3530/5859
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta