Objavljen Zapis br. 76
Na naslovnici novog, 76. broja Zapisa šibenska se autorica Ivana Rupić priprema za postavljanje laminata u stanu prijatelja Mirka u svom dokumentarcu Laminati, nagrađenom Trećom nagradom na uzbudljivoj 45. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva, održanoj u studenom 2013.
U Zapisu zapisasmo kako je teklo zanimljivo javno žiriranje 45. RHFS u pulskom kinu Valli, a na Reviju se, kao i na drugi značajan program što predstavlja bogatu i već očekivano kvalitetnu paletu i nadnevkom i duhom svježih kratkometražnih umjetničkih proizvoda hrvatske kinematografije, Kockice 11. Zagreb Film Festivala, osvrće Janko Heidl. Glavne značajke animiranih filmova Daniela Šuljića u povodu dvadesete godišnjice autorova djelovanja uočio je Stipe Radić, a 21. hrvatski festival jednominutnih filmova u Požegi američku je gošću Ashleigh Cote nadahnuo da razvije tezu o posebnoj pogodnosti animiranog izraza za šezdesetsekundnu formu. Željko Kipke pozabavio se recentnim radovima eksperimentalista Dalibora Barića, Višnja Pentić esejizira o opusu poljskog doajena Krzystofa Zanussija, dok Nino Kovačić prenosi razmatranja o karakteristikama i zloporabi ovdašnjeg crnog filma unutar poslijejugoslavenskog konteksta iznesena na simpoziju Jarko crni plamen:novi jugoslavenski film između subverzije i kritike, održanom na 13. festivalu goEast unjemačkom Wiesbadenu.
Redatelji Ivan Sikavica i Toma Šimundža podijelili su prisjećanja na nastanak svojih iznimnih igrano(-eksperimentalnih) filmova Ko da to nisi ti (Zlatna kolica 11. ZFF-a u programu Kockice) i Pinokio (Prva nagrada 45.RHFS). Donosimo i transkript pripovjedačeva monologa inovativnog eksperimentalno-animiranog dobitnika nagrade Vedran Šamanović, Najmanji Tomislava Šobana. Zabilježili smo što su na Filmskim večerima u klubu Močvari o svom aktivističkom ljubavnom dokumentarcu Mima i Marta zborili suautor Damir Radić i suprotagonistica Mima Simić, potom stvaralačke recepte istaknutih dokumentarista, Danca Madsa Bruggera i Poljaka Wojciecha Starona iznesene za njihova gostovanja u zagrebačkom Dokukinu, kao i znalački pogled sineasta Amira Muratovića na djelo kultnog bosanskohercegovačkog filmaša Ivice Matića.
I naposljetku, Janko Heidl osvrnuo se na intrigantan dugometražni metafilmski eksperiment Tajni agent Gan Flint Borisa Greinera te na izvrsne filmološko-filmofilske knjige dvojice redateljskih veterana, Kino Tom Slobodana Šijana (Nagrada Jutarnjeg lista za najbolje publicističko djelo u 2012) i Prijateljsko uvjeravanje Petra Krelje.
Želimo vam ugodno čitanje! |