Na ovome svijetu…
... samo mijena vječna jest, rekoše odavno Oni Koji Znaju. Pa je tako nekadašnji Šampionat dr. Maksimilijana Paspe preimenovan (već odavno, od 2007. godine) u Gledalište KKZ, vrijeme je njegova održavanja s kraja godine, iz prosinca premješteno na početak nove, u siječanj (od 2014.), a iz vekivečnih prostorija Kinokluba Zagreb sve je preseljeno u MM centar Studentskog centra u Zagrebu. Tek je namjera prikazivanja cjelogodišnje produkcije članova KKZ ostala ista, i u pet projekcija se sve dogodilo u subotu, 11. siječnja, u suradnji s Kulturom promjene SC-a. Tj., počelo je u subotu, a završilo...
Surova i neumoljiva statistika pokazala je da je ove godine bilo petnaest eksperimentalnih filmova, četrnaest igranih (plus još jedan), šest dokumentarnih, dok je čast i slavu animiranog filma u Kinoklubu Zagreb branio tek rad Josipa Žuvana Short Film About Life.
Čak je trinaest radova bilo u kategoriji glazbenih spotova i namjenskih filmova, što svakako svjedoči o svojevrsnoj komercijalizaciji neprofesijskog filmskog stvaralaštva, bar kada je KKZ u pitanju. Teška vremena, prijatelju moj!
Nakon 58 filmova iz 2011. i čak 82 iz 2012., što je svakako najproduktivnija godina u cjelokupnoj povijesti Kinokluba Zagreb, ovogodišnjih je pedeset naslova osjetan pad proizvodnje, no tek valja vidjeti je li tomu uzrok privremeni izostanak stvaralačkih tenzija, manji zamor materijala ili je jednostavno postavljanje rekorda koji će teško biti nadmašen uvjetovalo splašnjavanje entuzijazma. Preko 400 minuta proizvedenog filmskog materijala, ili tri do četiri cjelovečernja filma, u svakom slučaju ostavljaju Kinoklub Zagreb u kategoriji značajnijih filmskih producenata u zemlji.
Posebno raduje podatak o čak petnaest (gotovo trećina od ukupnog broja) filmova koje potpisuju autorice Daria Blažević, Katja Crevar, Antonia Horvat, Martina Nevisitić, Višnja Pentić, Mare Šuljak i Sonja Tarokić, pri čemu je Daria Blažević, s čak šest naslova i najproduktivnija autorica sezone u Kinoklubu Zagreb, skupa sa Zorkom Sirotićem koji također potpisuje šest radova. Za njima, s dušom u nosu, trčkaraju Tomislav Šoban i veteran i (jedini) član Sekcije fosila KKZ, Željko Radivoj, s po četiri ostvarenja.
O živahnosti i posebnosti neprofesijskog klupskog filmskog stvaralaštva svjedoči i činjenica da je u petak objavljen službeni program s 49 filmova u konkurenciji, a u subotu se saznalo da će ih ipak biti 50, jer je pronađeno (tko, gdje, kada, kako i zašto?) još jedno djelo, kratki igrani film Let's get down to business autora Filipa Đorđiveskoga. Gdje su do tada bili autor i djelo, ostaje skriveno u bespućima poviesne zbiljnosti.
Žiri u sastavu Jan Klemsche, Branka Valjin i Sven Mikulec odlučio je da posebne diplome dodijeli Željku Radivoju za dokumentarni (inače najduži rad na Gledalištu, od sat i četrnaest sekundi) film Krajiška 29, Katji Crevar za eksperimentalni Dan u životu moderne kućanice te Marinu Mandiru za igrani film Gmaz.
Nagradu polaznika radionice filmske kritike osvojio je Luka Čurčić za dokumentarni film Ne vjeruje nikome.
Pobjednica ovogodišnjeg Gledališta Kinokluba Zagreb je Višnja Pentić, s igranim filmom Srećko Kramp: skica za portret.
Duško Popović |