FROOOM
Namijenjena učenicima od devet do dvanaest godina, filmska radionica FROOOM u organizaciji Bacača Sjenki zanimljiva je kombinacija dramskih vježbi, vježbi tehničkoga tipa, vježbi filmskoga jezika, projekcija filmskih programa i vođenih diskusija o filmu, a posebna joj je vrijednost da je osigurano i stalno prisustvo psihologa. FROOOM traje ukupno 28 školskih sati, a kvalitetna provedba ne dopušta više od osamnaest polaznika.
Koncept su radionice osmislili stručnjaci iz oblasti dramske pedagogije, kulturne antropologije, psihologije, prakse novih medija, animiranog filma, glazbe i glume, koji će polaznike uvesti u cjelokupan proces nastanka filmskoga djela kroz osnove promišljanja filmske i vizualne kulture te ih osposobiti za primjenu dobivenih znanja pri čemu je naglasak na autorskom pristupu, koji je utemeljen na tehničkim, konceptualnim i izvedbenim kompetencijama. Tako se dramskim vježbama učenici pripremaju za što kvalitetniji nastup, a istovremeno se one isprepliću s tehničkim vježbama odnosno s vježbama razvijanje filmskoga jezika. Paralelnim bavljenjem raznim segmentima razvija se grupna dinamika i međusobna povezanost polaznika, ali se istodobno jačaju i kreativni potencijali narativnog i izvedbenog izražavanja djece i mladih. Oni su bitni za aktivan doprinos polaznika unutar radionice, ali i poslije nje, kada se nastave baviti svime što su naučili. Jednaku važnost imaju vježbe tehničkoga tipa i filmskoga jezika, koje su nužno međusobno povezane, a svakoj praktičnoj vježbi prethodi teorijsko izlaganje. Zamišljene su kao igra i stupnjevane tako da se njihovom izvedbom kroz niz kreativnih i sadržajnih zadataka sve više progovara filmskim jezikom. Na koncu, filmski su programi radionice tako odabrani da predstavljaju alternativni odgovor na komercijalne filmske i druge medijske sadržaje koji do djece stižu kroz masovne medije. Filmski je program složen od filmova primjerenih uzrastu polaznika, ali istovremeno omogućava razvitak kritičkoga gledanja i ocjenjivanja. Djecu se dakle uči da je film istodobno zabava ali i umjetničko djelo koje valjda znati prepoznati i ispravno valorizirati.
U ekipi organizatora i realizatora su voditelj Bacača Sjenki, redatelj i glumac Boris Bakal, koji je voditelj projekta i kreator incijalnoga koncepta, glavni koordinator projekta i producent Bacača Sjenki, sociolog Miran Jurić te Petra Težak, gumica i dramska pedagoginja, Mihael Giba, vizualni i multimedijski umjetnik, Marko Tadić, multimedijalni umjetnik, Miro Manojlović, montažer, glazbeni i multimedijalni umjetnik te Mirko Bogosavac, glavni psiholog projekta, sa suradnicima.
Za školu u kojoj će se projekt provoditi odabrana je zagrebačka Osnovna škola dr. Ivana Merza, a za koordinatore u ime škole odabrani su Slavica Horvat, prof. informatike i ravnatelj Zvonko Piljak.
Bacači Sjenki su neprofitna međunarodna umjetnička i produkcijska platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo i promišljanje intermedijalnih umjetnosti koja se ponajviše bavi demokratizacijom i edukacijom građanstva. Osnivači su 2001. godine bili Boris Bakal i Katarina Pejović, a ovom filmskom radionicom šire polje djelovanja i prema mlađoj populaciji.
http://www.frooom.eu/
Duško Popović |