english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ODLAZAK FILMSKOGA MAJSTORA ANDRIJE PIVČEVIĆA

Poslije Ranka Kursara i Ivana Martinca, Kino-klub Split izgubio je jučer jednog od svojih slavnih veterana, opjevana “splitska škola filma” jednog od svojih najistaknutijih snimatelja, a hrvatska kinematografija vrsnog direktora fotografije.  “Majstor amaterskog filma” Andrija Pivčević (rođen 1945. u Gatima kraj Omiša), jučer je preminuo u 74-oj godini života nakon što se od mladih dana neumorno družio s kamerom snimajući najprije klupskim kolegama amaterima, a potom i nizu profesionalnih redatelja.   


Andrija Pivčević u mladim danima

Dok je Martinac u splitskom klubu uživao glas ideologa “splitske škole”, a Kursar “dežurnog” klupskog scenarista, Andrija Pivčević – koji nije imao autorskih ambicija te se držao kamere - uz Antu Verzottija i Mihovila Druškovića jedan je od svjetlosnih “dizajnera” filmova prve klupske autorske generacije iz 1960-ih, ili njihova – kako bi to rekao Martinac – “oplemenjenog dokumentarizma”. Ponajviše se to vidi u ekspresivnim (amaterskim) radovima Lordana Zafranovića – kao što su Priča (1963), Dnevnik (1964, Kišno (nevina subota) i dr. - skojim Pivčević nastavlja surađivati i kroz produkciju SAG Mediteran te u kasnijim profesionalnim filmovima kao što je FAS-ov Ljudi u prolazu II, 1967), sve do Večernjih zvona (1986), Haloe – praznik kurvi (1988) i Zalaska stoljeća (1993).

Od kasnih 1960-ih češće radi i s Martincem (I Like Film, 1967, Sve ili ništa, 1968, Ubrzanje, 1968.), a ta se suradnja nastavlja i izvan kluba u profesionalnim uvjetima te traje do kasnih 1980-ih. U tom razdoblju Pivčević kao direktor fotografije potpisuje Martinčeve hvaljene profesionalne filmove (Most, 1977; Izlazak, 1978, Izgnanstvo 1979-1981, Lutke, 1988. i dr.), ali i nedavno restaurirani cjelovečernji prvijenac Kuća na pijesku (1984-1985).


S Ivanom Martincem na snimanju Mosta

Pivčević snimateljski rad visokih likovnih standarda prepoznaju i profesionalni redatelji izvan klupskoga kruga, poput Miroslava Mikuljana (Crveni i crni, 1985), Slobodana Praljka (Povratak Katarine Kožul, 1989), osebujnog splitskog dokumentarista Aleksandra F. Stasenka (Posljednji, 1973; Put, 1976; Žene, 1977) te Nikole Babića s kojim je realizirao niz kratkih dokumentaraca (Johan s Velebita, 1973; Bino, oko galebovo, 1973, Bene, Napoleon iz Rogoznice i dr.) kao i dva cjelovečernja filma – Ludi dani (1977) i Medeni mjesec (1983).   

Živeći s kamerom i od snimanja, Pivčević je (u raznim uvjetima) snimao i reklame, namjenske filmove, televizijske emisije i dokumentarce, a svoju ljubav prema filmu i filmskoj fotografiji, koja mu je donijela naslov “majstora amaterskog filma” i niz nagrada, prenio je na svojega sina Mirka Pivčevića, trenutno jednog od najboljih hrvatskih filmskih snimatelja.


pošalji link | verzija za printanje

STAR GRADENS - 5 GODINA GLEDANJA FILMOVA U SKRIVENIM SISAČKIM VRTOVIMA 31.07.2023.
Održan 21. Gastro film fest u Osijeku 31.07.2023.
Podrum ponedjeljkom 31.07.2023.
Prijave na 13. Istarski production in: VFF u FFF u PFT-u 26.07.2023.
Kino klub Split u sklopu programa U kvadrat: prikazuje filmove Jovane Avramović, Jasne Safić i Žarka Batinovića 26.07.2023.
Otvorena 14. Ljetna škola filma Gunja 26.07.2023.
EKOLOŠKI FILMOVI IZ SVIH KRAJEVA SVIJETA OVE GODINE NA KORČULI 26.07.2023.
14. LJETNU ŠKOLU FILMA I FILMSKU REVIJU ''NOVO KINO OSMIJEH'' 26.07.2023.
Sisački L.H.D. i Pristojni Jeleni uz kralja tuluma DJ-a Knežu i Kandžiju na 10. Star Film Festu 26.07.2023.
Otvorene su prijave na Radionicu kamere i režije Freda Kelemena 26.07.2023.
311-320/5826
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta