english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Dobitnik: Toma Šimundža za eksperimentalni film PINOKIO, produkcija: UMAS, Split

Utemeljena u počast prerano preminulom filmskom snimatelju i autoru Vedranu Šamanoviću, te prvi put dodijeljena na Pulskom filmskom festivalu 2010, godišnja nagrada „Vedran Šamanović“ i ove se godine dodjeluje filmskom umjetniku koji je u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu”. Prema pravilniku koji supotpisuje pet filmskih udruga-osnivačica (Hrvatsko društvo filmskih djelatnika, Hrvatska udruga filmskih snimatelja, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Hrvatsko društvo filmskih kritičara i Hrvatski filmski savez), u konkurenciju za nagrade ulaze svi hrvatski filmovi javno prikazani od 30. lipnja prethodne do 1. srpnja tekuće kalendarske godine.

Nakon uvida u cjelokupnu hrvatsku filmsku produkciju prikazanu u zadanom razdoblju, tročlani žiri u sastavu – Željko Luketić (filmski kritičar, HDFK), Katarina Zrinka Matijević Veličan (filmska redateljica, DHFR) i Diana Nenadić (filmska kritičarka, HFS), najsnažnije argumente za nagradu „Šamanović“ pronašao je u kratkom eksperimentalnom filmu PINOKIO autora Tome Šimundže, u produkciji Umjetničke akademije u Splitu.

Obrazloženje

Odbacivanje naracije kao konvencije igranofilmske kinematografije jedna je od generičkih značajki eksperimentalnoga filma, samo što se autori skloni ovome filmskom rodu s radostima mainstream pripovijedanja “obračunavaju” na razne načine. Izbor Tome Šimundže u ovom osebujnom eksperimentu nije neuobičajen, ali postiže začudne učinke: autor naraciju dovodi u pitanje samim pokušajem snimanja narativnoga filma o suvremenoj verziji Collodijeva lažljiva lutka, koji voljom eksperimentalnog koncepta potkopava kako prikaz i fabuliranje, tako i glumačku igru i režiju.

Šimundžin Pinokio pritom izgleda kao da je sastavljen od samih otpadaka: neupotrebljivih dijelova snimljena materijala, u kojima su zabilježene nejasne, proturječne ili neproduktivne redateljeve upute glumcu, njegova vika i psovke, šeprtljavo odigrane glumačke scene ili prizori u koje su se tijekom snimanja umiješali navodni slučajni prolaznici. U igri su stalni međusobni nesporazumi glavnih protagonista – glumca koji glumi Pinokija i redatelja koji se čuje iza kamere, ali ne vidi – kao i njihovi nesporazumi sa samima sobom i okolinom, praćeni šlampavim i nerazgovjetnim vizualnim zapisom, kao da snimatelj/redatelj nije imao nikakvu kontrolu nad kamerom, da bi je na kraju nesipravnu vratio ljutitu iznajmljivaču.

Paradoksalni je učinak Šimundžina duhovita autorefleksivnog eksperimentada u konačnici ipak zadržava natruhe nekakve priče, samo što je to priča o nemoći filmskog kazivanja, u kojoj nevještog dijegetskog redatelja u “filmu unutar filma” na kraju zamišljamo s Pinokijevim dugim nosom, a redatelja Pinokija kao zaigranog istraživača koji pokazuje kako se od nesuvislog filmskog materijala može napraviti suvisao film.

Nagrada se uručuje u Areni, u petak, 25. srpnja 2014.


pošalji link | verzija za printanje

VAFI puca po šavovima 16.02.2015.
Sjećanja: Williams, Hoskins, Dee, Bacall 13.02.2015.
“PRIJE SUMRAKA” RICHARDA LINKLATERA 12.02.2015.
Akcija 11.02.2015.
Prijavi svoj film do 01.ožujka! 10.02.2015.
Prijavi se na 5. Foto dane mladih u Karlovcu! 10.02.2015.
Tomislav Gotovac: Čitanje novina Daily Mail 09.02.2015.
In memoriam programi 06.02.2015.
Priče iz planina 06.02.2015.
NOVI FILM HANE JUŠIĆ NA KRATKOM UTORKU 05.02.2015.
3071-3080/5859
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta