english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ODLAZAK TOMISLAVA RADIĆA – VELIKANA ISTRAŽIVAČKOG DUHA

Jučer je u najužem krugu obitelji sahranjen jedan od posljednjih velikana hrvatske kinematografije - filmski, televizijski, kazališni redatelj i pedagog Tomislav Radić. Na razne način inovator, u maločemu prosječan i po mnogočemu nedohvatljiv, umro je nakon duge bolesti u subotu, 7. ožujka, u 75. godini života, koji je u cijelosti proveo u Zagrebu gdje se i rodio. Tu je završio gimnaziju, studij komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu, a potom i režije na Akademiji dramske umjetnosti. Tu je režirao svoje najveće kazališne predstave, poput 47-godišnjih Stilskih vježbi, snimio antologijske filmove, tu je istodobno prenosio svoja iskustva studentima glume zagrebačke Akademije, uvijek eksperimentirajući. No obzor njegovih intelektualnih i umjetničkih zanimanja prostirao se daleko izvan granica rodnoga grada i zemlje.


Tomislav Radić

Kao što su ga u kazališnom radu motivirala djela svjetskih i domaćih pisaca u rasponu od Euripida, Držića, Goldonija, Stullija, Ibsena do Queneaua, Mrožeka, Ayckbourna, Kušana ili Šoljana, na filmu ga je podjednako zanimao život ljudi od teatra i takozvanih običnih ljudi. Naizmjenično im se posvećivao u televizijskim dokumentarcima, koje u tematskim ciklusima („Živjeti u Imotskom“, „Osamljene žene“, „Istrani“, „Lica“, itd) počinje snimati potkraj 1960-ih, kao i na igranom filmu, gdje od ranih 1970-ih inovatorski primjenjuje metode direktnoga filma i filma istine, pokazujući koliko tanke i kreativno propusne mogu biti granice između izmišljotina i istine.


Živa istina

Uronjeni u urbanu intimu i svijet glumišta, koji mu je bio blizak i kao uspješnom kazališnom redatelju, prvi igrani filmovi -  Živa istina (1972) i Timon Atenjanin (1973), ponudili su domaćoj kinematografiji nove glumačke, dramaturške i modernističke izvedbene matrice koje se ni dugo poslije nisu uspjele saživjeti s hrvatskim filmom. Kada se to konačno počelo događati - s globalnim novomilenijskim vraćanjem reality idealima novovalovskoga doba, zreli i iskusni Radić, nakon dulje kinematografske stanke 1980-ih i kolebljivih 1990-ih, pretvorio ih je ponovno u svoju korist i ugradio u satirične (Što je Iva snimila 21. listopada 2003?, 2003; Kotlovina, 2011) ili  posve ozbiljne (Tri priče o nespavanju, 2008) narative o suvremenim hrvatskim frustracijama. Zlatne arene dodijeljene Radiću posljednjih desetak godina te unisone aklamacije kritičara svjedoče koliko je uvjerljivo i kreativno bilo metodološki samosvjesno vraćanje vlastitim izvorištima, pa će ostati zapamćen i kao jedan od rijetkih hrvatskih filmskih redatelja koji su do kraja karijere zadržali stilsku dosljednost i dosegnuli stvaralačku svježinu redateljskih početaka. (D.N.)

Komemoracija Tomislavu Radiću održat će se u kinu Tuškanac, u petak, 13. ožujka u 11 sati,  te na Akademiji dramske umjetnosti, u ponedjeljak, 16. ožujka u 12 sati.


pošalji link | verzija za printanje

Klubvizija SC predstavlja // Radionica cijanotipije 03.03.2015.
20. Filmska revija mladeži i 8. Four River Film Festival – produžili smo prijave do 15. ožujka! 02.03.2015.
Dan po dan, rukom pod ruku 02.03.2015.
James Garner i kino 8. mart 27.02.2015.
FUORI ORARIO NA KRATKOM UTORKU 27.02.2015.
Lenićeva lista: “Dobro jutro” Ante Babaje 24.02.2015.
POČINJE NOVA FILMSKA ŠKOLA KINOKLUBA ZAGREB 24.02.2015.
Blankov Centar dječjeg stvaralaštva 23.02.2015.
Međunarodni dan rijetkih bolesti 23.02.2015.
Produkcija Hrvatskog filmskog saveza na ZagrebDoxu 2015 23.02.2015.
3021-3030/5826
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta