13. škola medijske kulture Čovjek mora znati izraziti svoj svjetonazor, a to nije nimalo laka zadaća (Roy Andersson)
Sinoć na večernjoj projekciji filma, Ti živi (Du levande, 2008.) redatelja Roya Anderssona tekle su salve i salve smijeha. Profesor animacije Midhat Ajanović u svom uvodnom predavanju upoznao je polaznike Škole sa likom i djelom Roya Anderssona, zasigurno jedna od osebujnijih ličnosti filmskog svijeta. Uprkos Zlatnoj palmi i ovacijama u Cannesu za filmsko remek-djelo Pjesme s drugog sprata" (Sånger från andra våningen, 2000.), inače prodano u 28 zemalja, nakon što je iz vlastitog džepa financirao dvadeset minuta filma Ti, živi scenarij mu je dva puta odbijen na državnom filmskom fondu.
![](http://www.hfs.hr/baza/hfs/novosti/20110827_4.jpg)
Stav da "nikada ne gleda švedske filmove jer su svi jednako dosadni pošto su im scenariji napisani u skladu sa uputstvima iz knjige "How to write a selling screenplay", te pitanja popust "A gdje je tu filmska slika i njene goleme mogućnosti?" te kontraverzan odnos prema glumcima i njegov vrlo negativan stav prema Ingmaru Bergmanu, koji u Švedskoj ima status filmskog božanstva, ne doprinose Andressonovoj omiljenosti, pogotovo ne kada je u pitanju dio švedske filmske javnosti.
Zanimljiv je i podatak da je do neke vrste pomirenja između dvojice redatelja došlo tek neposredno pred Bergmanovu smrt kada je ovaj u svoj izbor najboljih švedskih filmova svih vremena uvrstio Giliap, a Andersson priznao da je Bergman ipak snimio "jedno pet zanimljivih kadrova".
Više o samom redatelju Roy Anderssonu možete pročitati iz predavanja prof. Midhata Ajanoviaća Ajana koja je ustupio Školi medijske kulture u obrazovne svrhe:
Roy Andersson: Strah našeg vremena od ozbiljnosti
(Originalni naslov Vår tids rädsla för allvar)
S dozvolom autora prevod sa švedskog jezika: Midhat Ajanović Ajan
Tragajući za kompleksnim kadrom (Roy Andersson, sadašnji i budući filmski kasik)
Piše: Midhat Ajanović Ajan |