Predstavljena 10. ljetna radionica izrade filma “Pulska filmska tvornica 2014.”
U Klubu Pulske filmske tvornice predstavljena je prošloga četvrtka 10. ljetna radionica izrade filma „Pulska filmska tvornica 2014.“ na kojoj je realizirano devet scenarija i šest kratkometražnih igranih, dokumentarnih i hibridnih filmova. Među polaznicima bilo je iskusnijih autora poput Ive Lipanovića, koji je dokumentarno-eksperimentalnim filmom „Monumenti“ zaradio najveći aplauz gledatelja, i Lare Popović. Lipanović isprva predstavlja bivšu vojnu zonu Monumenti, nudeći nam gotovo lirske vizure eksterijera derutnih objekata uronjenih u bujnu vegetaciji i njihovih devastiranih interijera. Potom mu se oko zaustavlja na partizanima i partizankama oslikanim na zidovima jedne zgrade. Njih odmah potom „oživljava“, pa likovi pod punom ratnom opremom silaze sa svojih pozicija i nanovo osvajaju prostor Monumenata. Autor na taj način budi kod gledatelja niz asocijacija zahvaljujući kojima film dobiva punoću i težinu.

Crno-bijeli nijemi igrani film „The Faux Savior“ Lare Popović nastao je u sklopu redovne klupske produkcije ali je zbog autoričine hiperprodukcije zabunom prikazan umjesto „The Nightmarea“. Vječna borba dobra i zla kao i bespomoćnost maloga čovjeka prikazani su na alegoričan način, a publika je pohvalila kostime, glumu i kameru Marka Krnjajića.

Monumenti
„Statisti na prvoj poziciji“ Luke Tominića govori o autorovom iskustvu statiranja na setovima filmova i promidžbenih spotova. Na žalost, zanimljiva priča nije popraćena kvalitetnim tonom zbog čega film itekako pati. „Romski film“ Ise Bajramovića o obitelji koja se bavi sakupljanjem starog željeza i 12 godina čeka hrvatsko državljanstvo načeo je zanimljivu temu koja zahtjeva podrobniju obradu. S druge strane, „Radnica“ Olivere Jović o ženi zaposlenoj putem poticaja HZZ-a nije uspjela progovoriti filmskim jezikom, dok je „Šlag na kraju“ Sandija Puđe o depresivnom studentu nedovoljno razrađen.

Statisti na prvoj poziciji
Ostvareni filmovi prošli su nakon premijere kroz Kritičko rešeto snimatelja Marka Krnjajića koji je vodio živahnu analizu i diskusiju s gledateljima.

Romski film
10. ljetna radionica izrade filma održavala se od 19. rujna do 31. listopada 2014. upravo u Klubu PFT-a, a vodili su je filmski pedagog i redatelj Igor Bezinović (razvoj ideje i scenarija), snimatelj Marko Krnjajić (snimanje i montaža) te montažer i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac (montaža). U sklopu radionice održana su i tri javna predavanja – uvodno predavanja Igora Bezinovića o razradi ideje i pisanju scenarija, zatim predavanje Marka Krnjajića o kameri i snimanju te predavanje Marka Zdravkovića-Kunca o osnovama montaže. Osim toga, Bezinović je održao 1. Kritičko rešeto na kojemu je komentirao filmove nastale u periodu od zime do jeseni 2014. Partneri radionice bili su Hrvatski filmski savez i MedVid Produkcija d.o.o., dok su ju financijski podržali Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada “Kultura Nova”. |