english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ODLAZAK TOMISLAVA RADIĆA – VELIKANA ISTRAŽIVAČKOG DUHA

Jučer je u najužem krugu obitelji sahranjen jedan od posljednjih velikana hrvatske kinematografije - filmski, televizijski, kazališni redatelj i pedagog Tomislav Radić. Na razne način inovator, u maločemu prosječan i po mnogočemu nedohvatljiv, umro je nakon duge bolesti u subotu, 7. ožujka, u 75. godini života, koji je u cijelosti proveo u Zagrebu gdje se i rodio. Tu je završio gimnaziju, studij komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu, a potom i režije na Akademiji dramske umjetnosti. Tu je režirao svoje najveće kazališne predstave, poput 47-godišnjih Stilskih vježbi, snimio antologijske filmove, tu je istodobno prenosio svoja iskustva studentima glume zagrebačke Akademije, uvijek eksperimentirajući. No obzor njegovih intelektualnih i umjetničkih zanimanja prostirao se daleko izvan granica rodnoga grada i zemlje.


Tomislav Radić

Kao što su ga u kazališnom radu motivirala djela svjetskih i domaćih pisaca u rasponu od Euripida, Držića, Goldonija, Stullija, Ibsena do Queneaua, Mrožeka, Ayckbourna, Kušana ili Šoljana, na filmu ga je podjednako zanimao život ljudi od teatra i takozvanih običnih ljudi. Naizmjenično im se posvećivao u televizijskim dokumentarcima, koje u tematskim ciklusima („Živjeti u Imotskom“, „Osamljene žene“, „Istrani“, „Lica“, itd) počinje snimati potkraj 1960-ih, kao i na igranom filmu, gdje od ranih 1970-ih inovatorski primjenjuje metode direktnoga filma i filma istine, pokazujući koliko tanke i kreativno propusne mogu biti granice između izmišljotina i istine.


Živa istina

Uronjeni u urbanu intimu i svijet glumišta, koji mu je bio blizak i kao uspješnom kazališnom redatelju, prvi igrani filmovi -  Živa istina (1972) i Timon Atenjanin (1973), ponudili su domaćoj kinematografiji nove glumačke, dramaturške i modernističke izvedbene matrice koje se ni dugo poslije nisu uspjele saživjeti s hrvatskim filmom. Kada se to konačno počelo događati - s globalnim novomilenijskim vraćanjem reality idealima novovalovskoga doba, zreli i iskusni Radić, nakon dulje kinematografske stanke 1980-ih i kolebljivih 1990-ih, pretvorio ih je ponovno u svoju korist i ugradio u satirične (Što je Iva snimila 21. listopada 2003?, 2003; Kotlovina, 2011) ili  posve ozbiljne (Tri priče o nespavanju, 2008) narative o suvremenim hrvatskim frustracijama. Zlatne arene dodijeljene Radiću posljednjih desetak godina te unisone aklamacije kritičara svjedoče koliko je uvjerljivo i kreativno bilo metodološki samosvjesno vraćanje vlastitim izvorištima, pa će ostati zapamćen i kao jedan od rijetkih hrvatskih filmskih redatelja koji su do kraja karijere zadržali stilsku dosljednost i dosegnuli stvaralačku svježinu redateljskih početaka. (D.N.)

Komemoracija Tomislavu Radiću održat će se u kinu Tuškanac, u petak, 13. ožujka u 11 sati,  te na Akademiji dramske umjetnosti, u ponedjeljak, 16. ožujka u 12 sati.


pošalji link | verzija za printanje

"U treptaju oka" 01.06.2015.
Zlatni rudnik podataka o Čakovcu koji voli film više od sto godina! 29.05.2015.
NAJBOLJI FILMOVI IZ POVIJESTI OBERHAUSENA - DRUGI DIO 29.05.2015.
Sjećanje na Claudea Chabrola 28.05.2015.
Filmski klub u maloj dvorani kina Tuškanac, srijeda, 27. svibnja u 19 sati 27.05.2015.
Film i radio 27.05.2015.
NOVI PROGRAMI HRVATSKOG EKSPERIMENTALNOG FILMA I VIDEA U SAD-u 27.05.2015.
'Žuta zastava' – Nagrada za doprinos nenasilju na filmu 26.05.2015.
Lenićeva Lista: „Čovjek s Arana“ R. J. Flahertyja 26.05.2015.
13. Gastro film fest 25.05.2015.
2901-2910/5832
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta