english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

HRVATSKI AVANGARDNI FILM NA PROGRAMU CINEMATHEQUE QUEBECOISE U MONTREALU

Velika sjevernoamerička turneja hrvatskog alternativnog filma 1960-ih, započeta početkom ožujka projekcijom u glasovitom Anthology Film Archives u New Yorku, nakon nedavnog gostovanja u Pacific Film Archive u Berkeleyu nastavlja se od 22. travnja do 10. svibnja u  Cinémathèque Québécoise u Montrealu. Četiri hrvatska autora i osam filmova iz fundusa Hrvatskog filmskog saveza i Instituta Tomislav Gotovac predstavljat će hrvatsku alternativnu filmsku scenu 1960-ih u okviru programa „Jugoslavenski avangardni film od 1950-ih do 1980-ih godina“.


I'm Mad

Uz filmove slovenskih autora Karpa Godine i Davorina Marca te dva izbora srpske alternative od 1950-ih do 1960-ih godina, među kojima su djela D. Makavevjeva, Ž. Pavlovića, K. Rakonjca i S. Šijana. Montrealska publika moći će (23. ožujka i 7. svibnja) vidjeti izbor amaterskih i/ili profesionalnih filmova Vladimira Peteka (Sretanje, 1963), Tomislava Gotovca  (Prije podne jednog fauna, 1963; Pravac [Stevens-Duke] i Kružnica [Jutkevič-Count], 1964), Ivana Martinca (I'm Mad; Focus, 1967) i Lordana Zafranovića (Ljudi [u prolazu] II i Poslije podne [puška]. Riječ je o autorima koji su, pored Mihovila Pansinija, Ante Verzottija i nekoliko drugih imena najistaknutiji predstavnici vrlo žive hrvatske eksperimentalne scene 1960-ih godina. Svi su bili članovi nekog od amaterskih kinoklubova kao i istaknuti sudionici GEFF-a u Zagrebu, jedinstvenog festivala eksperimentalnog filma koji je tijekom šezdesetih godina bio središte okupljanja „filmskih istraživača“ i nezavisnih filmaša iz cijele Jugoslavije. Katkada su i međusobno surađivali (Petek i Gotovac zajedno su režirali neke od svojih ranijih radova, Gotovac se pojavljivao u Martinčevim i Zafranovićevim filmovima, a potonji je bio omiljeni Martinčev glumac), no njihov se pristup filmskom eksperimentu bitno razlikovao. Tako su rani Petekovi filmovi prototip takozvanog anti-filma, vrlo utjecajnog koncepta koji su ranih 1960-ih lansirali članovi Kinokluba Zagreb, a postao je i tematskim žarištem prvog GEFF-a održanog 1963. Gotovčevi pak filmovi realizirani u Kinoklub Zagreb i Akademskom kino klubu Beograd, anticipirali su pokret strukturalnog filma, dok su Martinčevi poetsko-meditativni radovi bili zaštitni znak takozvanog „splitskog filmskog kruga“, kojemu je pripadao i Lordan Zafranović skloniji fikcionalnim i proto-narativnim formama. Svi su na razne načine bili povezani s Hrvatskim filmskim savezom, koji u svojem arhivu čuva njihove amaterske i profesionalne filmove, te je uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra izradio nove filmske kopije i suorganzirao njihovu američku prezentaciju.

Koordinator američkog predstavljanja jugoslavenske filmske avangarde filmski je kritičar i programer Anthology Film Archivesa Jed Rapfogel, hrvatski program izabrala je kustosica arhiva HFS-a, Diana Nenadić, a s hrvatske strane program  podupire i Institut Tomislav Gotovac u Zagrebu. Nakon Montreala, program putuje i u Seattle (SAD), gdje će biti prikazan potkraj svibnja.


pošalji link | verzija za printanje

Zvijezde iznad Siska 31.08.2015.
Završila 17. Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić 31.08.2015.
Program kina Tuškanac od 4. rujna 2015. 28.08.2015.
Maja Flego: ‘Medijska kultura treba biti obvezan sadržaj u osnovnim i srednjim školama' 27.08.2015.
Trakošćanska berba 27.08.2015.
Prezentacija programskih sadržaja 17. Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić 26.08.2015.
Filmovi iz produkcije Hrvatskog filmskog saveza na 13. Liburnija Film Festivalu i 16. Mediteran Film Festivalu u Širokom Brijegu 26.08.2015.
Kut 26.08.2015.
Višnja Biti: 'Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić zasigurno je najbolje mjesto, ne samo u Hrvatskoj, nego i šire, gdje se dobro može učiti medijska kultura.' 25.08.2015.
Prvi se pamte 25.08.2015.
2801-2810/5826
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta