english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Generacija '68.

Prije deset, u nedjelju navečer, metropola svih Hrvata prilično je pusta. Da nema radnika koji upravo dovršavaju rekonstrukciju tramvajske pruge na križanju IIice i Frankopanske, pa mirisom istopljene smole i užurbanim žamorom (vitlaš pos'o uz koji se ne divani) ispunjavaju noć, i saksofonista koji sjedeći na trotoaru, na uglu s Gundulićevom, prosipa svoje duboke tonove, sve bi se svelo na onih pedesetak prolaznika. Mladi još nisu ni izašli, drže se ne tako dugotrajnog običaja zamjene dana za noć i misle da nema provoda bez umjetne rasvjete, rijetki stariji, koji se drže jedno za drugo jer su već malo nestabilniji na nogama, a i te stalne rekonstrukcije stvaraju svakojake prepreke pri hodu, zabrinuti kako je već jako kasno žure doma, a samo je generacija '68. tu negdje, na ulici, previše živahna (dobro se drži!) da bi se pomirila sa stvarnošću, a nedovoljno moćna da bi ju promijenila. I, sve ih je manje.

O tome Nenad Puhovski govori u svom dokumentarcu Generacija '68., koji je nastajao dobrih šest godina, ako je riječ samo o procesu snimanja i montaže, a skoro pola stoljeća kada mislimo na ljude i događanja koji se u njemu spominju. Zbog svega toga je film šaren, poput života, ne samo zbog dijelova snimljenih raznim kamerama i u razna vremena, crno-bijelo i u boji (ako smo dobro zapamtili, spominje se čak šesnaest ili osamnaest formata koje je trebalo ujednačiti da bi stvorili harmoničnu cjelinu), nego i zato što u njemu ima i malo obiteljskog i autobiografskog filma, koji je po naravi nježan i nostalgičan, pa malo filma ceste, s kadrovima snimljenim u Torontu i drugdje, pa prijateljskih razgovora, snimljenih u javnim i privatnim prostorima, od Slavenke Drakulić i Jagode Kaloper, u njihovim domovima do Dalibora Martinisa, dok u sklopu performansa pali auto u dvorištu u Šubićevoj, nakon što ga je obilno polio benzinom, ili Rajka Grlića, kadriranog tako da mu, dok priča o svojim uspomenama, Motovun poput neke krune visi nad glavom.

Puhovski je rano dobio poklonjenu prvu kameru, osmicu, pa je još kao mladić stao bilježiti sve što mu je bilo zanimljivo, i od tih slučajnih filmskih zabilježbi već sa petnaest stigao do svog prvog filma. Fasciniranost životom dovela ga je na studij sociologije i filozofije ali i filmske režije, a nije prestala sve do danas, i do osnivanja Factuma i pokretanja ZagrebDox-a..       

Sat i pol Generacije '68. brzo protekne, jednima u prisjećanju događanja u kojima su i sami sudjelovali ili ih oblikovali (bilo je uzbudljivo na nedjeljnoj projekciji u Tuškancu vidjeti neke od protagonista filma), a posebno u njihovu procjenjivanju s polustoljetne distance, drugima u otkrivanju onoga što je bilo i o čemu svi imamo nekakva saznanja, često sigurno maglovita i nepotpuna.

Temeljno je pitanje koje film postavlja što je ostalo od '68. danas, koliko su njene ideje i poruke bile i ostale univerzalne po snazi i uvjerljivosti, a koliko ostvarive, i u vrijeme nastanka i posebno danas. Evidentna je bila snaga i želja za revolucionarnim promjenama kojima bi se ostvario za sve bolji svijet, ona poruka budimo realni, tražimo nemoguće. Ali, čak i djeca ondašnjih kreatora boljeg svijeta danas priznaju da su im tadašnje ideje shvatljive, ali i pomalo daleke.

U tim ciklusima u kojima živimo, u rilkeovskim  kruzima koji se šire, svaka generacija ima pravo (i dužnost!) odsanjati neki svoj san. Današnja svoj, a generacija '68. posve drugačiji i osebujan i neponovljiv, svoj. To je prava poruka Generacije '68.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com


pošalji link | verzija za printanje

OLAF MÖLLER PREDSTAVLJA - NADREALIZAM U SUVREMENOM FILMU 25.02.2016.
Održana promocija novog broja Hrvatskog filmskog ljetopisa na 12. ZagrebDoxu 25.02.2016.
Druga Večer animacije u Tuškancu 25.02.2016.
Filmski vikend u kinu Tuškanac 25.02.2016.
Pametno kino: subotnje matineje za djecu u kinu Tuškanac, Tuškanac 1 24.02.2016.
Hrvatski filmski savez na ZagrebDox-u: danas promocija novog broja Hrvatskog filmskog ljetopisa; sinoć održana premijera filma Noćas Zdravka Mustaća 24.02.2016.
Premijera dokumentarnog filma Noćas Zdravka Mustaća na 12. ZagrebDoxu 23.02.2016.
Seljačka buna 1573. 23.02.2016.
Shakespeareova Zimska priča ponovo na velikom platnu Tuškanca 22.02.2016.
Filmski klub kina Tuškanac samo za članove 22.02.2016.
2601-2610/5826
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta