Predstavljen portal medijskapismenost.hr
Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s partnerima, među kojima je i Hrvatski filmski savez, predstavili su novi internetski portal medijskapismenost.hr namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika i učitelja o medijskoj pismenosti. To je nastavak nacionalne kampanje Birajmo što gledamo koju su UNICEF i Agencija za elektroničke medije pokrenuli u listopadu prošle godine.

„Djeca gotovo da više vremena provode uz različite medije i ekrane nego u školi ili s roditeljima. U tome trebaju vodstvo odraslih osoba kojima vjeruju. No, to nije nimalo lak zadatak jer medijska pismenost u 21. stoljeću postaje sve složenija.“, izjavila je Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.

Cilj portala je stoga osnažiti roditelje da aktivno traže znanja i informacije o medijima i načinima na koji oni mogu utjecati na razvoj djece. Također, namjera je portala uključiti roditelje u stvaranje njegovog sadržaja kako bi ponuđene teme u što većoj mjeri odgovarale na potrebe roditelja i djece. Portal pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života.

„Internetski portal koji smo pokrenuli važan je iskorak u medijskom opismenjavanju jer prvi puta svi oni koji na bilo koji način sudjeluju u odgoju djece i mladih na jednome mjestu mogu pronaći sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijima i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece. Djeca su od najranije dobi izložena snažnim medijskim utjecajima, a najučinkovitija zaštita od potencijalno štetnih medijskih sadržaja je poznavanje medija i sposobnost kritičkog razmišljanja o tome što čitamo, gledamo i slušamo u medijima“, izjavio je Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije.

U sklopu prezentacije novog portala prikazan je i animirani film Ništ' me ne zanima Škole animiranog filma Čakovec kao vrstan primjer medijske pismenosti u kontekstu dječjeg filmskog stvaralaštva.
U stvaranju sadržaja portala sudjeluju partneri koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. |