english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

PERO KVESIĆ LAUREAT NAGRADE „VEDRAN ŠAMANOVIĆ“

Utemeljena u počast filmskom snimatelju i autoru Vedranu Šamanoviću, te prvi put dodijeljena na Pulskom filmskom festivalu 2010, godišnja nagrada „Vedran Šamanović“ i ove se godine dodjeluje filmskom umjetniku koji je u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu”. Nagradu je utemeljilo pet filmskih udruga: Hrvatsko društvo filmskih djelatnika, Hrvatska udruga filmskih snimatelja, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Hrvatsko društvo filmskih kritičara i Hrvatski filmski savez. Odlukom tročlango žirija (Hana Jušić, Silvestar Mileta, Diana Nenadić) nagrada se ove godine dodjeljuje Peri Kvesiću za film DUM  SPIRO PERO u produkciji Factuma, a bit će mu svečano uručena u četvrtak (14. srpnja 2016) u pulskoj Areni, uoči prve projekcije festivalskog programa.

Obrazloženje

Film je nastao na neočekivanom, ali kako se pokazuje vrlo plodnom presjecištu dokumentarističkog žanra film-eseja i V-loga, internetskog audiovizualnog dnevnika, koji kod većinski tinejdžerskih autora i recipijenata funkcionira kao svojevrsni „selfie u vremenu“. Kvesićev selfie u vremenu ovu formu koristi iznimno uspješno, hipnotički uvlačeći gledatelja u svoju svakodnevicu i svjetonazorske kontemplacije.

Kada se govori o filmu, dokumentarnom ili igranom, često se pomalo prijezirno gleda na odveć naglašenu ulogu naratora, odnosno na polaženje iz verbalnog, a ne iz slikovnog, kao onog specifično filmskog. Film-esej žanr je koji na vrlo zanimljiv način tretira odnos naratora i slike, ne pretpostavljajući jedan od ovih kanala drugom, gradeći među njima višesmjerne odnose. U ovom filmu te su kvalitete posebno razvidne. Sav vizualni materijal snimljen je neprofesionalnom kamericom u slabijoj kvaliteti te lo-fi estetici kućnoga videa; on je “prljav”, heterogen i ne oslanja se na raskošna, specifično filmska vizualna sredstva. Ipak, u svoj toj „nepočešljanosti“ film je iznimno kompleksan i dramaturški gotovo savršen. Njegova minuciozna sižejna struktura temelji se na sitnim svakodnevnim detaljima kojima uspostavlja višeznačan i plastičan svijet u koji bivamo uvučeni te ga napeto gledamo dok se pred nama odvija pažljivo istkana pripovijest.

U tradiciji najboljih film-eseja odnos koji se stvara između komentara i slike vrlo je živ i značenjski potentan, upravo zbog promišljene, a opet organske povezanosti koja priječi prevlast jednog nad drugim. Također, iznimno se vješto izlaže protok vremena, uz snažan dojam njegove materijalnosti i opipljivosti, približen trajanjem kadrova, prikazivanjem banalnih radnji u cijelosti, minucioznim katalogiziranjem života. Kroz tako postignutu "konkretnost", autor vrlo suptilno postiže općeniti esejski komentar života u vremenu, odnosno njegove neumitne prolaznosti. Slično se zbiva na motivskoj razini – vrlo se vješto i gotovo neprimjetno kombinira najprozaičnija svakodnevica, s eshatološkim temama smrti i smisla. Također, film i onom najuže dokumentarističkom kvalitetom uhvaćenosti autentičnog, neponovljivog trenutka, bolno jasno komentira prolaznost života.


pošalji link | verzija za printanje

Mladen Stilinović
(1947.-2016.)
19.07.2016.
Rekordan interes djece i mladih za filmske radionice u Kraljevici! 18.07.2016.
Moćna gomilica 18.07.2016.
Podrška Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta programima Hrvatskog filmskog saveza 15.07.2016.
Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić za svoj 18. rođendan donosi novu radionicu 'Prvi koraci vašeg budućeg kreativnog dokumentarca’ 15.07.2016.
Otvorene prijave za 48. Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva! 14.07.2016.
PERO KVESIĆ LAUREAT NAGRADE „VEDRAN ŠAMANOVIĆ“ 14.07.2016.
Mladi filmaš Leo Vitasović na radionici Prodigy Camp u Seattlu 13.07.2016.
Vera Zima dobitnica Nagrade "Fabijan Šovagović" 11.07.2016.
Predstavljanje tiskanih izdanja Hrvatskog filmskog saveza na festivalu u Puli 11.07.2016.
2391-2400/5807
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta