english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Oni samo dolaze i odlaze

Druga, živa i svečana, dodjela nagrade za najbolji hrvatski dokumentarni film 2017. godine po izboru portala Dokumentarni.net, održana je u petak, 23. ožujka, u MM centru Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu, a obje nagrade, ona tradicionalna ili online izbor glavnog urednika portala Hrvoja Krstičevića te od ove godine uvedena nagrada uredništva u sastavu Hrvoje Krstičević, Iva Rosandić i Višnja Vukašinović,  dodijeljene su istom filmu. Dobitnik je Oni samo dolaze i odlaze autora Borisa  Poljaka, snimljen u produkciji Hrvatskog filmskog saveza 2016. godine, koji na svoj karakteristično upečatljiv opservacijski način prati događaje na popularnoj splitskoj plaži Bačvice, odnosno za dosljedno provedenu autorsku poetiku jedinstvenu po radikalnom fiksiranju stvarnost. Specifičnim senzibilitetom i originalnošću Boris Poljak profilira se kao jedan od samosvjesnijih autora naše dokumentarističke scene, pridajući jednaku pažnju temi kojom se zaokuplja, kao i razvoju vlastitog filmskog izraza.

Boris Poljak rođen je 1959. godine u Splitu, a filmom se, nakon i uz bogati i plodonosni amaterski staž u Kino klubu Split, profesionalno bavi od 1991., kao  snimatelj i direktor fotografije te redatelj. Snimio je više od pedeset kratkometražnih dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, nekoliko igranih i više od dvjesto reklamnih spotova te je na brojnim domaćim i međunarodnim festivalima višestruko nagrađivan. Samostalno je režirao pet kratkometražnih filmova, od kojih tri u suradnji s Damirom Čučićem. Brojne nagrade na međunarodnim festivalima, uključujući Grand Prix na festivalu u Karlovim Varima, osvojio je filmom Autofokus (2013). Bio je jedan od organizatora Sabora alternativnog filma u Splitu od 1982. do 1988. godine i među pokretačima splitskog Međunarodnog festivala novog filma i videa. Za sebe kaže da ne snima filmove da bi se svidio publici i da se ne osjeća kao tipični dokumentarist, nego ga više zanima spoj eksperimentalnog i dokumentarnog.

Poljak je i dugogodišnji voditelj specijalizirane radionice za kameru i snimanje na Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić te skupa s Damirom Čučićem voditelj radionice na Malom DOKUart-u u Bjelovaru, gdje radi s djecom, a na obje radionice (i još mnogima koje je održao u KKS i drugdje) nesebično dijeli svoje ogromno  snimateljsko i redateljsko iskustvo.

Oni samo dolaze i odlaze snimljen je kroz više dana, u ranu zoru, prije izlaska sunca i nešto kasnije, na poznatoj splitskoj plaži koja je mjesto (ne)običnih događanja i susreta, za neke, posebno mlade iz obližnjih klubova i kafića konac prethodnog dana i noćnih izlazaka, a istovremeno početak dana za starije kupače koji dolaze prije dnevne gužve i jakog sunca. Neki se tuku i svađaju, drugi se ljube (i još svašta) u moru, a stariji i teži sve to promatraju ili ne, svjesni da je život jedan veliki kontrapunkt.   

Nagrada je u obliku statuete autorice Hristine Rizzitelli, a program dodjele je poslije projekcije filma Oni samo dolaze i odlaze nastavljen u formi malog okruglog stola na kojem su sudjelovali redatelji koji su imali zapaženu ulogu u prošlogodišnjoj  domaćoj dokumentarnoj produkciji, odnosno Goran Dević, Jadranka Cicvarić Šiftar, Lidija  Špegar, Robert Tomić Zuber, Viktor Zahtila i Boris Poljak. Moderatorica je bila Višnja Vukašinović.  

Prošle je godine najboljim domaćim dokumentarcem proglašen debitantski film Pere Kvesića Dum spiro spero snimljen u produkciji Factuma 2016. godine.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com


pošalji link | verzija za printanje

Boje 21.10.2016.
Projekcija filma "Noćas" Zdravka Mustaća u sklopu programa POP-UP FILM u Labinu 20.10.2016.
Peti, jubilarni 20.10.2016.
Argentinski tjedan – prostori divljeg beskraja Patagonije 19.10.2016.
POČINJE FILMSKA ŠKOLA KINOKLUBA ZAGREB 19.10.2016.
O susjedima i komšijama 19.10.2016.
Članovi ŠAF-a i Blanka_filmskog inkubatora nagrađeni na festivalu u Mariboru 18.10.2016.
HOW TO FAIL GOOD
rad/igra/onica filmske pogreške
18.10.2016.
Ciklička kretanja 18.10.2016.
Zaključci Konferencije o pravima djece u okviru medijske pismenosti 17.10.2016.
2271-2280/5823
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta