english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Projekcija restauriranog i digitaliziranog filma Kuća na pijesku Ivana Martinca

U subotu, 06.07. u 20.15h u Kinoteci Zlatna vrata održat će se projekcija digitaliziranog i restauriranog filma Kuća na pijesku (1985) Ivana Martinca.

Kuća na pijesku jedini je dugometražni igrani film Ivana Martinca, rijetki primjer modernizma i ranog europskog umjetničkog filma u Hrvatskoj. Stilski prateći sadržaj, film sporim ritmom i čistim, ispražnjenim kadrovima vješto komunicira egzistencijalnu tjeskobu i otuđenost glavnog protagonista. Tom Gotovac nazvao je Kuću na pijesku prije trideset i tri godine filmom XXI stoljeća.

Ivan Martinac (1938-2005), bio je arhitekt, pjesnik i filmski stvaraoc. Od 1958. pisao je pjesme i scenarije, od 1959. montirao, a od 1960. režirao. Svojim povratkom u Split sa studija arhitekture u Beogradu donio je alternativno sagledavanje, koherentno stajalište o filmu kao mediju, živom organizmu s vlastitim zakonitostima i jedinstveno promišljanje uobličeno u vlastiti teorijski diskurs. Martinčev utjecaj, ulogu i značaj danas potvrđuju mnogi autori. Uz pomoć filmskih opservacija o formi – snazi pikštele ili zaljepka i sadržaju – traganju za metafizičkim, lamentacijama o čistoći kadra, ostali autori se uspijevaju osloboditi predrasuda konvencionalnog filmskog žurnalizma, do tada prisutnog među splitskim kinoamaterima, i izgraditi poetski i umjetnički koncipirane filmove. Preko dvadeset godina predavao je na filmskom tečaju Kino kluba Split, a tri su mu izraza bila bitna u objašnjavanju strukture cijelog filma – intenzitetna montaža, filmski “kardiogram” i “toplina” kadra. Iz tog perioda seže pojam Splitske škole filma.

Realizirao je 71 kratkometražni film, te objavio 12 knjiga. Proglašen je majstorom amaterskog (neprofesijskog) filma 1964. Bio je član Hrvatskog društva filmskih djelatnika, Društva hrvatskih književnika, Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Hrvatskog novinarskog društva i Udruženja hrvatskih arhitekata.

Nakon projekcije u Splitu, planira se projekcija u zagrebačkom Tuškancu, a film će biti dostupan putem linka na službenoj stranici www.ivanmartinac.com.

O filmu iz teksta Tanje Vrvilo:

„Kuća na pijesku montirana je u kvadrat. Uz ovaj često ponavljani credo vizionar čistog filma Ivan Martinac ostavio je mnoštveno izobilje pjesničko-filmskih ključeva za imaginiranje i kontempliranje njenog gustog metričko-metaforičkog tkanja. Autoreferencijalni, labirintski princip ovog filma-poeme izaziva polifone strukturalne i asocijativne uzlete misaonih spektatora. Zaustavimo se u međutrenutku jednog Martinčevog zaljepka, na mjestu sučelja fotograma gdje se, njegovim riječima, nalazi više kinestetičkog naboja nego u samim sličicama. Otkrio nam je u svojim bilješkama o Kući na pijesku da se tu, na prijelazu iz treće u četvrtu sekvencu, nalazi sva nada filma, ako je ima. Kratko vrijeme njezina oslobađanja fiksiraju tri sekunde tišine, između kadrova 174 i 175, od sekvence smrti pri radu naslovljene “Odakle dolazi večer” koja započinje i i završava zvukom ulaska u crvene nabore Rembrandtove Židovske nevjeste, nakon pucnja koji zaustavlja životnu nit Josipa K., do pojave natpisa “Dažd ili sve što se događa nekom događa se svakom” i Jakova K., dvojnika koji preuzima žarište nade filma. Pojedinac nije potvrda nade, sve se događa u odnosu ili procesu, reći će Martinac (…)“

--

Projekt digitalizacije i restauracije realizirao je Kino klub Split u suradnji s Ivanom Vukovićem, KLIK Filmom, Hrvatskim državnim arhivom, Hrvatskim filmskim savezom, a realizaciji projekta doprinijeli su brojni stručni suradnici, među kojima treba istaknuti Andriju Pivčevića, snimatelja filma. Projekt je financijski podržan od strane Hrvatskog audiovizualnog centra. Rad Kino kluba Split podržavaju HAVC, Zaklada Kultura nova i Grad Split.


pošalji link | verzija za printanje

Hrvatska prije sedamdeset godina 17.03.2017.
Velika kazališta na velikom platnu 16.03.2017.
Kirikou protiv vještice 15.03.2017.
OTVORENE PRIJAVE ZA 22. FILMSKU REVIJU MLADEŽI I 10. FOUR RIVER FILM FESTIVAL – OVE GODINE USPOSTAVLJENA JE I KATEGORIJA WORK IN PROGRESS 14.03.2017.
RADIONICA (ZA)IGRANOG FILMA 14.03.2017.
Svjetlost (Souleymane Cissé, 1987.) 14.03.2017.
Noviji filmovi domaćih autorica 13.03.2017.
Retrospektiva Branka Ivande, oscarovci iz distribucije, Filmski klub i Pametno kino, Velika kazališta... 10.03.2017.
Radionica filmske kritike i analize 10.03.2017.
Natječaj - 10. Mali DOKUart Bjelovar 2017. 09.03.2017.
2111-2120/5823
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta