"INVAZIJA" HRVATSKOG DOMENTARNOG I EKSPERIMENTALNOG FILMA NA PRIZRENSKI DOKUFEST
Prizren, 8-16. kolovoza 2015.
Dokumentarni film Rakijaški dnevnik Damira Čučića, u produkciji Hrvatskog filmskog saveza, jedan je od pet hrvatskih filmova koji će biti prikazani u nekom od natjecateljskih programa 14. Međunarodnog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma DokuFest u kosovskom Prizrenu, jednog od najvažnijih festivala dokumentarnog filma u regiji, koji počinje 8. a završava 16. kolovoza. Čučićev film uvršten je u konkurenciju Balkan Dox zajedno s filmovima Ana trg Jelene Novaković, Izgubljeno dugme u režiji Roberta Bubala, Renata Tonkovića i Marija Vukadina i Veruda - film o bojanu Igora Bezinovića, dok će Manjača Tina Žanića biti prikazana u programu Međunarodnog kratkometražnog filma.
Rakijaški dnevnik
Hrvatski filmovi nalaze se i u posebnim programima prizrenskog DokuFesta.. Tako Short Matters! 2015 (Kratko je važno! 2015.) donosi njemačko-hrvatsku koprodukciju Kokoška redateljice Une Gunjak, a program Flashes (Bljeskovi) Muški film u režiji Nebojše Slijepčevića, dok je jedan od retrospektivnih programa posvećen hrvatskom eksperimentalnom filmu, koji se prikazuje u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom pod naslovom "Zlatna doba hrvatskog eksperimentalnog filma". Selektorica programa Diana Nenadić, koja je ujedno članica žirija u programu Međunarodni kratkometražni film, sastavila je dva programa koja predstavljaju dva "zlatna doba" hrvatskog eksperimenta. Prvi, "Doba istraživača", donosi antologijske radove domaćih avangardista uglavnom nastale od sredine 1950-ih i tijekom 1960-ih godina na valu amaterskog kinoklubaškog i/ili anti-filmskog pokreta kao što su Siesta (1958) i Scusa Signorina (1963) Mihovila Pansinija, Sretanje (1963) Vladimira Peteka, Pravac /Stevens-Duke/ (1964) Tomislava Gotovca, Termiti (1963) Milana Šameca, Monolog o Splitu (1961-62) i Fokus (1967) Ivana Marinca, Fluorescencije Ante Verzottija i Ljudi (u prolazu) II Lordana Zafranovića, kao i djela individualnih nastavljača istraživačkih tendencija u sedamdesetima i osamdesetima, poput Mladena Stilinovića (Piši, ne samoće, 1973) i Ivana Ladislava Galete (Dva vremena u jednom prostoru, 1976-84).
Drugo zlatno "Doba hibrida" upravo traje te korespondira s milenijskom digitalizacijom filma i institucionalizacijom eksperimentalnog filma kao filmskog roda koji konačno ulazi u sustav javnog financiranja. To je ujedno i vrijeme njegove sve intenzivnije hibridizacije, miješanja s igranim, animiranim i dokumentarnim filmom, što otvara nov prostor istraživanja, invencije i igre. Program je usredotočen na produkciju nastalu posljednjih desetak godina i donosi filmove: Plac (2006) Ane Hušman, La petite mort (2007) Damira Čučića, Splitski akvarel (2009) Borisa Poljaka, The Spectres of Veronica (2011) Dalibora Barića, Daniil Ivanovič, you are free (2012) Petre Zlonoga, Najmanji (2013) Tomislava Šobana i Site Selection (2012) Mare Šuljak.
Više informacija potražite na službenoj stranici festivala. |