HRVATSKI EKSPERIMENT(I) U FOKUSU PRAVO LJUDSKOG FILMSKOG FESTIVALA U SARAJEVU
Sarajevo, 11-16. Studenog 2015.
Još jedna u nizu ovogodišnjih inozemnih retrospektiva hrvatskog eksperimentalnog filma ovih će se dana dogoditi u Sarajevu, u okviru 10. Pravo ljudskog filmskog festivala, koji se održava od 11. do 16. studenog. Program sastavljen uglavnom od ranih hrvatskih eksperimentalnih filmova i pionirskih vidoeradova bit će prikazan u petak, 13. studenog unutar retrospektivnog programa “Jugoslavenski eksperiment(i)”, u koji je uvršten I izbor animacije Zagrebačke škole crtanoga filma. Eksperimentalnu reprezentaciju čine autori autori I filmovi Iz produkcije dvaju najjačih kinoklubova, zagrebačkog I splitskog - Mihovil Pansini (Scuza signorina, 1963), Vladimir Petek (Sretanje, 1963), Tomislav Gotovac (Prije podne jednog fauna, 1963), Ivan Martinac (Monolog o Splitu, 1963, I’m Mad, 1967), Ante Verzotti (Danas, 1966, Florescencije, 1967), Lordan Zafranović (Koncert, 1965; Poslijepodne /Puška/, 1968); Dunja Ivanišević (Žemsko, 1968), Martin Crvelin (Bageri proždiru zemlju, 1967), te radovi multimedijskih umjetnika Ivana Ladislava Galete (Wal/l/zen, 1989) i Sanje Iveković (Monument, 1976; Personal Cuts, 1982). Zagrebačku školu predstavljaju Dušan Vukotić (Nestašni robot, 1956; Krava na mjesecu, 1959), Borivoj Dovniković (Znatiženja, 1966), Vlado Kristl (Don Kihot, 1961), Zlatko Grgić (Mali I veliki, 1966; Izumitelj cipela, 1967), Joško Marušić (Riblje oko, 1980) i Leo Fabiani (Oktava straha, 1977).
Scuza signorina
Program eksperimentalnog filma prati i panel-diskusija u kojoj sudjeluju redatelj Lordan Zafranović, autor amaterskih filmova Vjekoslav Nakić, autorica I voditeljica Kino-kluba Split Sunčica Fradelić I filmska kritičarka Diana Nenadić.
Sretanje
Poslijepodne /Puška/
Personal Cuts |