english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Muzej za umjetnost i obrt 26. 4. 2018. otvara veliku izložbu posvećenu šezdesetima u Hrvatskoj

Šezdesete u Hrvatskoj – Mit i stvarnost središnji je izložbeni projekt Muzeja za umjetnost i obrt u 2018. godini koji će pružiti jedan od najcjelovitijih uvida u ključno razdoblje novije hrvatske povijesti od 1958. do 1971. godine. Izložba će u Muzeju za javnost će biti otvorena punih šest mjeseci, od travnja do listopada 2018. godine, i u širem kontekstu promotrit će i analizirati situaciju u Hrvatskoj u području umjetnosti, kulture, arhitekture, fotografije, dizajna, književnosti, kazališta, glazbe, filma i drugih područja u navedenom razdoblju.

Kroz ukupno 18 dionica izložbe i odabirom brojnih eksponata od dokumentarne građe do umjetničkih djela, od fotografija do filmskih, televizijskih i glazbenih inserata, od predmeta svakodnevice do znakova vremena koji su u najdoslovnijem smislu mijenjali svijet, izložba će nastojati na što jasniji način prikazati Hrvatsku kao cjelinu jednog, po mnogočemu, turbulentnog, ali i blistavog vremena. Kroz presjek ovoga važnog desetljeća izložba će prikazati kako su šezdesete godine u Hrvatskoj u ekonomskom smislu donijele do tada neviđeni prosperitet i pridonijele razvoju konzumerističkog društva, ali i na cjelovit i sveobuhvatan način nastojat će prikazati presjek prijelomnog desetljeća ne samo za Hrvatsku i njezino okruženje, već i trenutke kad se na globalnoj razini mijenjaju političke, ekonomske i kulturološke paradigme.

Filmska dionica, čiji je selektor filmolog Tomislav Šakić, ostvarena je u suradnji Muzeja za umjetnost i obrt s partnerima projekta, Hrvatskim državnim arhivom – Hrvatskim filmskim arhivom i Hrvatskim filmskim savezom.

Koncepcija je filmskog segmenta izložbe Mit i stvarnost – šezdesete u Hrvatskoj dvojaka. S jedne strane nakana je u kinodvorani, dosljedno standardima filmskog kustostva, prikazati filmove koji čine odabrani kinematografski korpus tog desetljeća, dakle probrana djela nastala u desetljeću presudno obilježenom modernizmom (i možda estetski najvažnijim desetljećem u povijesti filma, kako svjetskoga, tako i hrvatskoga), a s druge strane filmovi su odabrani tako da se filmski svjetovi i priče koje prikazuju događaju u samom desetljeću nastanka filma (stoga u kinotečnom odabiru, koji će biti prikazan u Kinu Tuškanac od 24. do 31. svibnja 2018., nisu uključena kanonska ostvarenja kao što su Lisice, Breza ili Bitka na Neretvi). Time odabrani naslovi funkcioniraju i kao kulturni tekstovi, kao filmski prozori u šezdesete kakve su bile zabilježene na filmskom ekranu, njihovu svakodnevicu, pred kamere postavljene ili pred njom zatečene ljude i predmete, načine na koji su se ljudi šezdesetih ponašali, kretali, radili, glumili, spavali, živjeli, voljeli, mislili.

Pred očima publike, posjetitelja izložbe koji će cjelovite filmove moći vidjeti u izdvojenoj retrospektivi u suradnji s Kinom Tuškanac HFS-a i Hrvatskim filmskim arhivom, šezdesete će se otvoriti u možda najširem pogledu – snimljene i samoreprezentirane na filmu, u odabranim programima svih segmenata tzv. autorske kinematografije i modernističkog filma hrvatskih šezdesetih. Ne treba ni podsjećati da su upravo šezdesete bile vrijeme Zagrebačke škole crtanog filma i Vukotićeva Oscara, vrijeme zagrebačkog antifilma i festivala istraživačkog filma GEFF, vrijeme Ronda, Tko pjeva zlo ne misli, Imam 2 mame i 2 tate, Vatroslava Mimice, Ante Babaje, Kreše Golika, Zvonimira Berkovića, dokumentaraca Krsta Papića, eksperimentalnih i alternativnih filmova FAS-a, Tomislava Gotovca, Mihovila Pansinija, Ivana Martinca ili Lordana Zafranovića – ukratko, ni prije ni poslije viđeno istinsko zlatno doba filma u Hrvatskoj.

Osim Retrospektive hrvatskog filma šezdesetih, koju će Muzej prikazati u Kinu Tuškanac u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i Hrvatskim filmskim arhivom, u sam postav izložbe u Muzeju tokom pet mjeseci uvršteno je mnoštvo ulomaka iz filmova i cjelovitih kratkometražnih filmova iz arhiva Hrvatskoga filmskog arhiva,  Hrvatskoga filmskog saveza, Ustanove Zagreb film, Kino kluba Split i Factuma, koji se prikazuju na preko 20 ekrana. U postav izložbe uklopljeni su i kontinuirana projekcija hrvatskog eksperimentalnog filma šezdesetih iz Arhiva Hrvatskoga filmskog saveza i Kino kluba Split, s djelima Mihovila Pansinija, Tomislava Gotovca, Vladimira Peteka, Ivana Martinca, Ante Verzottija, Vjekoslava Nakića, Tatjane Ivančić, Dunje Ivanišević, Milana Šameca i Zlatka Heidlera, kao i odabir deset crtanih filmova Zagrebačke škole crtanog filma te pet epizoda Profesora Balthazara u suradnji s Ustanovom Zagreb film.

U postav su uvršteni ulomci iz filmova Martin u oblacima, Rondo, Tri sata za ljubav, Imam 2 mame i 2 tate, Bitka na Neretvi, Licem u lice, Breza, Prometej s otoka Viševice, Ponedjeljak ili utorak, Mirisi, zlato i tamjan, Divlji anđeli, Slučajni život, Carevo novo ruho te Poezija i revolucija: studentski štrajk 1971., kao i dokumentarni filmovi Zagrebačke paralele, Moj stan, Tijelo, Koreografija za kameru i plesače, Ljudi na točkovima, Halo München, Vodič kroz Trst, Čvor, Most, Poplava, Poslije podne (puška), Od 3 do 22 i Ponude pod broj… Treba istaknuti da se dionica filma isprepleće s ostalim dionicama izložbe, pa se tako mogu vidjeti i neki od najljepših hrvatskih filmskih plakata (primjerice izloženi su plakati za GEFF, Skopje 63, Gravitaciju i Rondo), reklamni filmovi i originalni crteži na celu za Profesora Balthazara, snimke iz arhiva HRT-a, originalna studijska kamera s Televizije Zagreb itd., ali i Luminoplastika Aleksandra Srneca.

Hrvatski filmski savez partner je izložbe Šezdesete u Hrvatskoj – Mit i stvarnost kao prikazivački partner Retrospektive hrvatskog filma šezdesetih u Kinu Tuškanac od 24. do 31. svibnja 2018. te kao posuditelj filmskih kopija za filmove u vlasništvu Arhiva Hrvatskoga filmskog saveza i iz produkcije Kino kluba Zagreb i Filmskog autorskog studija (FAS).


pošalji link | verzija za printanje

Poljske filmske večeri: Obećana zemlja 20.11.2017.
Veliki klasični naslovi i suvremene uspješnice sa sjevera Europe 17.11.2017.
Sigurnost u prometu 17.11.2017.
SHORTS TV PREDSTAVLJA: VEČER OSKAROVACA NA KRATKOM UTORKU 16.11.2017.
Poljske filmske večeri: Obećana zemlja 15.11.2017.
49. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva: selekcija 13.11.2017.
Na vrh brda 13.11.2017.
Posljednji izazov 10.11.2017.
"BLINK" Jakova Labrovića najbolji Human Rights film na festivalu Slobodna zona! 08.11.2017.
Počinje ciklus filmova Stranger Things Binge Recovery Treatment 08.11.2017.
1881-1890/5859
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta