english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ODLAZAK FILMSKOGA MAJSTORA ANDRIJE PIVČEVIĆA

Poslije Ranka Kursara i Ivana Martinca, Kino-klub Split izgubio je jučer jednog od svojih slavnih veterana, opjevana “splitska škola filma” jednog od svojih najistaknutijih snimatelja, a hrvatska kinematografija vrsnog direktora fotografije.  “Majstor amaterskog filma” Andrija Pivčević (rođen 1945. u Gatima kraj Omiša), jučer je preminuo u 74-oj godini života nakon što se od mladih dana neumorno družio s kamerom snimajući najprije klupskim kolegama amaterima, a potom i nizu profesionalnih redatelja.   


Andrija Pivčević u mladim danima

Dok je Martinac u splitskom klubu uživao glas ideologa “splitske škole”, a Kursar “dežurnog” klupskog scenarista, Andrija Pivčević – koji nije imao autorskih ambicija te se držao kamere - uz Antu Verzottija i Mihovila Druškovića jedan je od svjetlosnih “dizajnera” filmova prve klupske autorske generacije iz 1960-ih, ili njihova – kako bi to rekao Martinac – “oplemenjenog dokumentarizma”. Ponajviše se to vidi u ekspresivnim (amaterskim) radovima Lordana Zafranovića – kao što su Priča (1963), Dnevnik (1964, Kišno (nevina subota) i dr. - skojim Pivčević nastavlja surađivati i kroz produkciju SAG Mediteran te u kasnijim profesionalnim filmovima kao što je FAS-ov Ljudi u prolazu II, 1967), sve do Večernjih zvona (1986), Haloe – praznik kurvi (1988) i Zalaska stoljeća (1993).

Od kasnih 1960-ih češće radi i s Martincem (I Like Film, 1967, Sve ili ništa, 1968, Ubrzanje, 1968.), a ta se suradnja nastavlja i izvan kluba u profesionalnim uvjetima te traje do kasnih 1980-ih. U tom razdoblju Pivčević kao direktor fotografije potpisuje Martinčeve hvaljene profesionalne filmove (Most, 1977; Izlazak, 1978, Izgnanstvo 1979-1981, Lutke, 1988. i dr.), ali i nedavno restaurirani cjelovečernji prvijenac Kuća na pijesku (1984-1985).


S Ivanom Martincem na snimanju Mosta

Pivčević snimateljski rad visokih likovnih standarda prepoznaju i profesionalni redatelji izvan klupskoga kruga, poput Miroslava Mikuljana (Crveni i crni, 1985), Slobodana Praljka (Povratak Katarine Kožul, 1989), osebujnog splitskog dokumentarista Aleksandra F. Stasenka (Posljednji, 1973; Put, 1976; Žene, 1977) te Nikole Babića s kojim je realizirao niz kratkih dokumentaraca (Johan s Velebita, 1973; Bino, oko galebovo, 1973, Bene, Napoleon iz Rogoznice i dr.) kao i dva cjelovečernja filma – Ludi dani (1977) i Medeni mjesec (1983).   

Živeći s kamerom i od snimanja, Pivčević je (u raznim uvjetima) snimao i reklame, namjenske filmove, televizijske emisije i dokumentarce, a svoju ljubav prema filmu i filmskoj fotografiji, koja mu je donijela naslov “majstora amaterskog filma” i niz nagrada, prenio je na svojega sina Mirka Pivčevića, trenutno jednog od najboljih hrvatskih filmskih snimatelja.


pošalji link | verzija za printanje

Poljske filmske večeri: Obećana zemlja 20.11.2017.
Veliki klasični naslovi i suvremene uspješnice sa sjevera Europe 17.11.2017.
Sigurnost u prometu 17.11.2017.
SHORTS TV PREDSTAVLJA: VEČER OSKAROVACA NA KRATKOM UTORKU 16.11.2017.
Poljske filmske večeri: Obećana zemlja 15.11.2017.
49. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva: selekcija 13.11.2017.
Na vrh brda 13.11.2017.
Posljednji izazov 10.11.2017.
"BLINK" Jakova Labrovića najbolji Human Rights film na festivalu Slobodna zona! 08.11.2017.
Počinje ciklus filmova Stranger Things Binge Recovery Treatment 08.11.2017.
1871-1880/5849
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta