english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Filmovi Davida Maljkovića na Kratkom utorku

U utorak 10. studenog u 21h u kinu Tuškanac u Zagrebu na programu je projekcija filmova jednog od najpoznatijih domaćih vizualnih umjetnika, Riječanina Davida Maljkovića.
Ova projekcija dio je njegove prve sveobuhvatne umjetničke retrospektive u Hrvatskoj koju je pod imenom 'Retrospektiva po dogovoru' organizirao kustoski kolektiv Što, kao i za koga/WHW. Filmove će najaviti sam autor koji će nakon projekcije odgovarati na pitanja publike.


David Maljković

'Retrospektiva po dogovoru' slijedi narative i metode koje se u radu Davida Maljkovića pojavljuju u različitim medijima, formatima i vizualnim jezicima. Umjesto predstavljanja kronološkog niza, izložba okuplja širok spektar radova kao i elemente instalacija iz različitih etapa Maljkovićeve karijere. Iako se njome dekonstruira žanr retrospektive 'na pola umjetničkog puta' i umjetnikovo djelo prelama kroz nekoliko različitih izložbenih prostora, 'Retrospektiva po dogovoru' usredotočuje se na metode, pristupe i opsesije koji se protežu kroz sve radove te daje objedinjen pregled umjetnikove prakse. Za ovu izložbu Maljković je razvio pomno razrađen postav koji nehijerarhijski pristupa svim izlošcima postavljajući ih jedne uz druge na naoko neadekvatne, neočekivane strukture, stvarajući tako začudne situacije koje svojim kumulativnim efektom žele promijeniti perspektivu promatrača.


Retired Form

Dio tog pristupa na neki način je i ova kino projekcija njegovih filmskih i videoradova koji nisu prvobitno namijenjeni za prikazivanje u kino dvoranama, nego u galerijskim prostorima. Osim što ćemo otkriti kako oni funkcioniraju na velikom platnu, saznat ćemo i što se događa kada se promatraju odvojeno od autorovih instalacija, čiji su nerijetko integralni dio. Također, filmove nećemo puštati kronološki nego u tematsko-stilski srodnim cjelinama.


Out of Projection

Prvu cjelinu otvorit će eksperimentalni rad 'Recalling Frames' u kojem autor spaja flicker efekt slike s dramatičnim zvučnim isječcima iz filma 'Proces' Orsona Wellesa s namjerom stvaranja dojma 'živog' filma koji 'diše'. U radu 'Retired Form' Maljković snima grupu umirovljenika koji zaslijepljeni svjetlom promatraju 'umirovljeni' spomenik žrtvama 2. svjetskog rata Vojina Bakića u zagrebačkom parku Dotrščina.
'Retired Form'  bio je na neki način skica za 'Out of Projection', svakako 'najfilmskiji' od svih Maljkovićevih radova. Radi se o vrlo začudnom, gotovo nadrealističkom vizualno impresivnom crno-bijelom djelu koje prikazuje grupu starijih ljudi na golemom autodromu. Film je snimljen u istraživačkom centru automobilskog giganta Peugeot u Sochauxu, vrlo dobro čuvanom od industrijske špijunaže. U njega Maljković po prvi put dovodi umirovljene radnike obližnje Peugeotove tvornice kojima je tamo bio zabranjen pristup za vrijeme radnog vijeka. Uz prototipove automobila bez stvarne funkcije, osim forme koja predstavlja predodžbu budućnosti, radnici sudjeluju u kreiranju nadolazećeg pejzaža.


Out of Projection

Drugu cjelinu počet ćemo s igranim radom 'These Days', snimanom na prostoru Zagrebačkog velesajma, nekad jednom od simbola ekonomskog razvoja bivše države. U njemu Maljković na duhovit, a istovremeno i potresan način, portretira generaciju umornu od beskonačnog čekanja na bolju budućnost, u vrijeme snimanja filma (2005.) personificiranu kroz priželjkivani ulazak u EU. Film nažalost savršeno korespondira i sa sadašnjicom, budući da se situacija s ove strane vremenske skale čini jednako besperspektivnom.
'Images With Their Own Shadows' svojevrstan je eksperimentalni dokumentarac o jednoj od najznačajnijih modernističkih skupina u povijesti hrvatske umjetnosti - grupi EXAT 51. Posljednji zabilježeni audio intervju jednog od njenih ključnih članova, arhitekta, dizajnera, kipara i grafičkog umjetnika Vjenceslava Richtera isprekidan je s kadrovima mladih ljudi koji poziraju uz autorove radove u njegovom ateljeu. Ono na što Maljković stavlja naglasak u ovom filmu su propuštene prilike iz raznih faza Richterove karijere. 
'Afterform' je jedini animirani film u Maljkovićevom opusu, inspiriran stripom iz jugoslavenskog magazina za arhitekturu iz 60-ih, koji se satirično odnosio prema modernoj arhitekturi i urbanom planiranju. Među likove iz stripa Maljković ubacuje reprodukcije vlastitih radova i tako postaje i sam objektom kritike.


Images With Their Own Shadows

Treća cjelina je u potpunosti posvećena seriji video radova 'Scene for New Heritage' nastalih između 2004. i 2006., u kojima se Maljković bavi svojom 'omiljenom' preokupacijom, propitivanjem nasljeđa socijalističkog modernizma. U njima snima spomenik na Petrovoj gori, jedno od rijetkih djela Vojina Bakića posvećenih antifašističkoj borbi koje je preživjelo devedesete, no koje je uslijed devastacije vremena i zanemarenosti danas u potpunosti ruinirano. U tim radovima Maljković postavlja pitanje što se dešava s formom kad nestaje ideologija koja ju je izgradila, i daje tri fikcijska odgovora u vidu posjetitelja koji dolaze na Petrovu goru 25. svibnja 2045., 29 studenog 2063. i  2071. Prvi posjetitelji su zbunjena grupa mladića u potrazi za vlastitim nasljeđem koji pate od kolektivne amnezije. Oni se glasaju 'kroz pjesmu izvođenu na način primitivne polifonije', u narodu poznatiju kao ganga. Drugi posjetitelj je dječak sa srebrnom loptom koji se za razliku od svojih prethodnika usuđuje ući u spomenik, iako ga praznina koju je našao u interijeru sprečava u opuštenoj igri. Treći posjetitelji stigli su na Petrovu goru ne zato da bi došli u dodir s prošlošću ili da bi planirali budućnost, nego da tamo ostanu zauvijek...


Afterform

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, u suradnji s kustoskim kolektivom Što, kao i za koga/WHW, u sklopu 'Retrospektive po dogovoru' Davida Maljkovića. Ulaz na njega je besplatan. Filmove puštamo sa 16mm kopija i digitalnih formata (vidi raspored).


Scene for New Heritage 1

Program Galerije Nova i kustoskog kolektiva WHW podupiru: Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba, Hrvatski Audiovizualni Centar, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Program Evropske Unije Kreativna Evropa, Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, Zaklada Kultura nova i Zaklada za razvoj civilnoga društva.

Raspored programa (66 minuta):
'Recalling Frames', 2010., 3'20, 16mm
'Retired Form', 2008., 4'33, 16mm
'Out of Projection', 2009., 18'42, HD file

'These Days', 2005., 5'31, SD file (prebačeno s miniDV-ja)
'Images With Their Own Shadows', 2008., 6'15, 16mm
'Afterform', 2013., 5'10, HD file

'Scene for New Heritage 1', 2004., 4'33, SD file (prebačeno s miniDV-ja)
'Scene for New Heritage 2', 2006., 6'06, SD file (prebačeno s miniDV-ja)
'Scene for New Heritage 3', 2006., 11'29, SD file (prebačeno s miniDV-ja)


pošalji link | verzija za printanje

KLASICI ISTOČNOEVROPSKE ANIMACIJE NA KRATKOM UTORKU
Eksperimentalni filmovi Slobodana Šijana na Kratkom utorku
VIZUALNI KOLEGIJ NA KRATKOM UTORKU
Kratki utorak u kinu Tuškanac
NAJBOLJI FILMOVI IZ POVIJESTI OBERHAUSENA - DRUGI DIO
FILMOVI VLATKA GILIĆA NA KRATKOM UTORKU
SEKS, SMRT I BOKS MEČEVI - WERKSTATTKINO NA KRATKOM UTORKU!
FUORI ORARIO NA KRATKOM UTORKU
NOVI FILM HANE JUŠIĆ NA KRATKOM UTORKU
René Clair, Usnuli Pariz i riječka Marinada na Kratkom utorku
Prijavite film na 56. Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva djece! 28.03.2018.
OTVORENE PRIJAVE ZA 23. FILMSKU REVIJU MLADEŽI I 11. FOUR RIVER FILM FESTIVAL 28.03.2018.
Kino klub Split slavi 28.03.2018.
TRI IZDANJA HFS-A NA ZAJEDNIČKOM PREDSTAVLJANJU U RIJECI 26.03.2018.
ZABRANJENI EKSPERIMENTI IZA ZIDA - UNDERGROUND FILM U DDR-U NA KRATKOM UTORKU 22.03.2018.
Portreti: Francuski noir Jean-Pierre Melvillea 22.03.2018.
Mihovil Pansini: Antifilm 21.03.2018.
Proljeće u Zagrebu 21.03.2018.
Portreti: Jusufova trilogija Semiha Kaplanoglua 21.03.2018.
Aktivni proljetni praznici u kinu Tuškanac – otvorene prijave za obrazovne programe za osnovnoškolce, srednjoškolce i njihove profesore! 14.03.2018.
1791-1800/5859
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta