english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Predstavljanje novih filmoloških izdanja HFS-a posvećenih filmskoj stilistici

Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića, 3. studenoga 2017, u 19 sati

Gostujući u zagrebačkoj Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, Hrvatski filmski savez predstavit će u petak, 3. studenoga 2017. dvije nove knjige iz pera domaćih filmologa mlađe generacije.  Neke tendencije klasičnoga filma: tri eseja Bruna Kragića i Filmski stil: teorijski pristup i stilistika hrvatskog igranog filma Krunoslava Lučića, proizašle su iz zasebnih doktorskih disertacija dvojice autora, kojima je zajedničko bavljenje pitanjima definicije, razvrstavanja i analitičke identifikacije filmskih stilova u relevantnim filmskim djelima.

Bruno Kragić ograničava se pritom na klasični stil i hollywoodski film, polazeći od stajališta da se klasični stil, prolazeći kroz razne preobrazbe, sučeljavao s vlastitim pretpostavljenim suprotnostima, ulazio u dijalog s baroknim, modernističkim i eksperimentalnim temperamentima koji su ga mijenjali, supostojeći unutar klasičnoga filma. Tri eseja u ovoj knjizi usredotočuju se na određene retoričke i poetičke odmake od funkcionalne paradigme, u narativnim digresijama i stankama, napose u filmovima Johna Forda, u nekim fazama poetika i opusa drugih hollywoodskih redatelja koje se mogu vezati uz ideju kasnoga stila, te u glumačkim utjelovljenjima iste te ideje.

Lučić pak polazi od suvremene teorije filmskoga stila zasnovane na takozvanom funkcionalnom pristupu kako su ga formulirali i primjenjivali filmolozi Noël Caroll i David Bordwell, te na srodnom mu konfigurativnom pristupu hrvatskoga teoretičara filma Hrvoja Turkovića. Uz analitičku razradu bitnih sastavnica i načela filmskoga stila, knjiga nudi teorijsko objašnjenje mehanizma njegova funkcioniranja na primjerima iz svjetske kinematografije, kao i konkretan opis različitih općih stilskih konfiguracija, poput klasične i modernističke, te njihovih specifičnih stilskih varijanti u hrvatskom dugometražnom igranom filmu u razdoblju između 1945. i 1991. godine. Podtipovi klasične i modernističke konfiguracije analiziraju se u filmovima Ante Babaje, Branka Bauera, Zvornimira Berkovića, Kreše Golika, Fadila Hadžića, Vatroslava Mimice, Zorana Tadića i Ante Peterlića.

U predstavljanju  koje počinje u 19 sati, uz autore knjiga sudjeluju njihovi recenzenti, teoretičar filma Hrvoje Turković i filmolog Nikica Gilić te urednica Diana Nenadić.


pošalji link | verzija za printanje

Otvorene prijave na Školu Kino kluba Split! 26.09.2018.
Večer filmske analize: „Dead Man“ Jima Jarmuscha s Jonathanom Rosenbaumom 26.09.2018.
Poziv na radionicu Jelene Paljan 26.09.2018.
Otvorene prijave za 50. Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva! 24.09.2018.
Filmske radionice na otoku Braču 24.09.2018.
Vesna Kovačević-Tomić, prof. 19.09.2018.
HRVATSKA „RATNA PRODUKCIJA“ NA FESTIVALU I MILLE OCCHI U TRSTU
14-20. 9. 2018.
19.09.2018.
Četvrta sezona Scenarističke škole! 19.09.2018.
Otvorene prijave na cjelogodišnji seminar Rina Efendića: ALTERNACIJE 19.09.2018.
RADIONICA ISTRAŽIVAČKOG NOVINARSTVA I DOKU FILMA 19.09.2018.
1611-1620/5807
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta