english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

NADREALISTIČKI KRAJOLICI BADY MINCK NA KRATKOM UTORKU

Gošća novog Kratkog utorka, koji će se održati 11. veljače u kinu Tuškanac u Zagrebu, i to iznimno u 20:30 sati, poznata je luksemburško-austrijska filmašica Bady Minck. Njeni unikatni filmovi koji se kreću između animacije, eksperimentalnog i dokumentarnog, sa snažnom dozom nadrealnog (što nekad prelazi i u znanstvenu fantastiku), prikazivani su u konkurencijama svih najvećih svjetskih festivala (Cannes, Venecija, Berlin, Rotterdam, Locarno, Sundance...), a autorici je dosad organizirano više od 40 retrospektiva, na 4 kontinenta. Na Kratkom utorku prikazat ćemo njenih pet filmova, od kojih izdvajamo remek-djelo 'U početku bijaše oko' (Im Anfang war der Blick) iz 2003., od strane kritičara opisano kao 'portret Austrije kakav bi zajedno napravili Jan Švankmajer i David Lynch'. Film koji ćemo prikazati s 35mm kopije sastavljen je od preko 1800 antiknih razglednica, a prikazan je na više od 100 filmskih festivala. Svoje radove predstaviti će sama autorica, koja prvi put dolazi u Zagreb.  


Bady Minck

Bady Minck (pravim imenom Madeleine Binck) rođena je 1964. u Luksemburgu, a živi između tog grada i Beča. Studirala je prvo kiparstvo, a onda eksperimentalni film, a osim režijom bavi se i drugim vidovima vizualne umjetnosti - intervencijama u prostoru, performansom, net-artom, ali i filmskom produkcijom. Njena producentska kuća Amour Fou tako stoji iza filmova mnogih poznatih autora kao što su Margarethe Von Trotta ('Hannah Arendt'), Virgil Widrich, Heinz Emigholz, Anja Salomonowitz i Jessica Hausner. Osim toga Bady i predaje na raznim umjetničkim akademijama po Evropi, a često i kurira filmske programe.

Veliki uspjeh Bady Minck je ostvarila već sa svojim prvim filmom 'Čovjek s modernim živcima' (Der Mensch mit den modernen Nerven) koji je napravila na studiju u kolaboraciji sa Stefanom Stratilom. Film je animirana imaginacija nikad realiziranih projekata jednog od pionira moderne arhitekture Adolfa Loosa iz 1923. Radi se o piramidalnom projektu gradske vijećnice u Mexico Cityu koji Minck i Stratil pretvaraju u igru apstraktnih geometrijskih formi, svjetla i sjene, po uzoru na filmove Oskara Fischingera. Film koji ćemo i prvi vidjeti na Kratkom utorku bio je prikazan 1988. godine i na festivalu u Cannesu i na onom u Berlinu, a ubrzo je i otkupljen od strane Centra Pompidou.


Čovjek s modernim živcima

Sljedeći film koji ćemo prikazati je 'Mécanomagie' iz 1996., u kojem autorica istražuje katoličko-bukoličke, kao i multikulturalne korijene Velikog vojvodstva Luksemburga, u kojem je rođena. Koristeći tehniku stop-motion animacije, koju će često ponavljati i u kasnijim radovima, Minck dočarava drevni krug sijanja, rasta i žetve, svemir koji sadrži religiju, rituale i čudesne moći prirode. Film snimljen u Ardenima na sjeveru Luksemburga istovremeno priča priču o misterioznim Jitzertenima, čovjekolikim bićima koji tumaraju po seoskim puteljcima zbunjujući lokalni puk. Film je imao svoju premijeru na festivalu u Rotterdamu, a kasnije je prikazan na još 50-tak festivala.


Mécanomagie

Nakon toga slijedi nadrealistička dlakava minijatura 'Ljepotica je zvijer' (La Belle est la Bête) iz 2005., u kojem se Minck poigrava s Kafkinim 'Preobražajem' ali i s bajkom 'Ljepotica i zvijer'. Badyn film operira između civilizacije i divljine, prirode i kulture, ljudskog i životinjskog.  


Ljepotica je zvijer

Zadnji film prvog programa biti će najpoznatijin autoričin rad, maestralni 45-minutni 'U početku bijaše oko' (Im Anfang war der Blick), na kojem je radila pet godina. Od 15 tisuća razglednica austrijskih krajolika koje je skupljala po buvljacima i antiknim dućanima odabrala je njih oko 1800 preko kojih glavni lik filma - pisac, istražuje zemlju. Krajolici Erzberga i Salzburga tako postaju nešto između sna i noćne more, a riječi napisane na stražnjim stranama razglednica kapaju u prizore kao šapati. Ponekad se radi o tekstovima koji su u potpunom neskladu s idiličnim prizorima na slikama, kao što su obavijest o nesreći na skijanju ili pokoji nacistički pozdrav u potpisu. Istražujući lokacije snimljene na razglednicama, autorica je otkrila da su mnoge fotografije retuširane i da neke prikazuju i npr. planine koje zapravo na tom mjestu ne postoje. Sve to je vidljivo u ovom hipnotičkom filmu za koji su zvučne pjesme radili austrijski pjesnici Ernst Jandl, Friederike Mayröcker i Bodo Hell, koji u filmu i glumi glavnu ulogu. Glazbu je radio poznati austrijski elektronski glazbenik Bernard (B.) Fleischmann. Film je premijerno prikazan na festivalu u Cannesu 2003. gdje je dočekan s oduševljenjem. Jedan kritičar napisao je da je film istovremeno 'snovita vizija, politički film, filozofsko djelo, pa čak i kulinarska opservacija', drugi da je to film 'o pričanju priča i sjećanju, nepostojanosti jezika i slika, filozofsko razmatranje umnožavanja i stvarnosti, identiteta, prirode i civilizacije', a treći da se radi o 'interdisciplinarnoj analizi izrađenoj u melting potu između znanosti i umjetnosti'. O filmu je pet godina kasnije napravljena i knjiga, u kojoj 20 umjetnika, znanstvenika i teoretičara raspravlja o svim njegovim aspektima.


U početku bijaše oko


U početku bijaše oko


U početku bijaše oko

Nakon razgovora s autoricom u drugom programu prikazat ćemo i njen zasad posljednji film 'MappaMundi', koji je imao premijeru prije tri godine na festivalu u Sundanceu. Ponovo se radi o stop-motion animaciji, no umjesto razglednica Minck ovdje animira stotine povijesnih karata igrajući se s ikonografijama, jezicima i religijama iz posljednjih 950 godina ljudske povijesti, na taj način otkrivajući univerzalni princip vječne promjene. Kroz film nas vode kozmički kartografi koji putuju svemirom i pričaju čudnim žargonom, a kao i uvijek autorica je obratila posebnu pažnju na zvučni dio filma, za koji su se ovaj put pobrinuli beatboxeri Chakrabreaker i Ivory Parker. 


MappaMundi

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, filmove puštamo s raznih formata (vidi raspored), imaju engleske titlove, a ulaz na program je 20kn.

Raspored programa:
20:30 prvi program (72 min)
Čovjek s modernim živcima (Der Mensch mit den modernen Nerven), Bady Minck, Stefan Stratil, 1988., 8 min, DCP
Mécanomagie, Bady Minck, 1996., 16 min, 35mm
Ljepotica je zvijer (La Belle est la Bête), Bady Minck, 2005., 3 min, 35mm
U početku bijaše oko (Im Anfang war der Blick), 2003., 45 min, 35mm

21:45 razgovor s Bady Minck

22:15 MappaMundi, Bady Minck, 2017., 44 min, DCP


pošalji link | verzija za printanje

Film i psihijatrija 12.02.2020.
Svi filmovi Kinokluba Zagreb na 13. Gledalištu 05.02.2020.
NADREALISTIČKI KRAJOLICI BADY MINCK NA KRATKOM UTORKU 05.02.2020.
Gotova je osmoljetka 05.02.2020.
Nebo nad Berlinom 05.02.2020.
Dokumentarcu ”IKEA for YU” nagrada publike za najbolji film na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma ДОК #2 04.02.2020.
Hrvatski filmski ljetopis - 98-99 / 2019. 29.01.2020.
Filmsko stvaralaštvo djece i mladih 29.01.2020.
Ja sam Đuro 29.01.2020.
Čehov na hrvatskom filmu 29.01.2020.
1201-1210/5791
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta